Pravilnik upotrebi kolačića
Portal Super1.hr nedavno je unaprijedio svoja pravila o privatnosti i korištenju takozvanih cookiesa, u skladu s novom europskom regulativom. Cookiese koristimo kako bismo mogli pružati našu online uslugu, analizirati korištenje sadržaja, nuditi oglašivačka rješenja, kao i za ostale funkcionalnosti koje ne bismo mogli pružati bez cookiesa. Daljnjim korištenjem ovog portala pristajete na korištenje cookiesa. Ovdje možete saznati više o zaštiti privatnosti i postavkama cookiesa.

MODA

Što se točno dogodilo s brendom Stelle McCartney i kakve veze s tim ima drugi najbogatiji čovjek svijeta

Svijet je jučer obišla vijest da McCartney više nije jedina vlasnica vlastitog brenda, no stvar je puno slojevitija

U ponedjeljak navečer kuća LVMH objavila je vijest da su ušli u partnerstvo sa Stellom McCartney. Dogodilo se to nakon što je dizajnerica u ožujku 2018. otkupila 50 posto svog brenda koji je do tada bio u vlasništvu LVMH-ovog najvećeg rivala, konglomerata Kering. Zahvalila je tada glavi Keringa François-Henriju Pinaultu na 17 godina suradnje i dodala da je došlo vrijeme da preuzme kontrolu nad vlastitim brendom. Od tog trenutka Stella se našla sama na slobodnom tržištu i bilo je za očekivati da će ponude za suradnju i ulaganja stizati neprestano.

No, trebalo je nešto više od godinu dana dok napokon nije dobila ponudu koju ne može odbiti. U ponedjeljak je za medije rekla da su joj mnogi pristupili sa željom da investiraju u njen brend, no nitko nije bio toliko predan kao vlasnik LVMH-a Bernard Arnault i njegov sin Antoine. “Strast i posvećenost koje su izrazili prema brendu Stella McCartney kao i njihova vjera u našu ambiciju i vrijednosti koje imamo kao globalni vođe u svijetu luksuzne održive mode su impresivni”, rekla je Stella u priopćenju za medije.

Detalje suradnje nisu otkrili. Poznato je tek da Stella ostaje većinska vlasnica svog brenda kao i kreativna direktorica ženske, muške i dječje linije odjeće, no svi ostali detalji bit će poznati tek u rujnu. Međutim, još jedna rečenica iz priopćenja koja kaže da će Stella pomoći LVMH-u da ubrza svjetski razvoj u kontekstu poslovanja i strategije, govori nam dovoljno.

LVMH OZBILJNO ULAŽE U ODRŽIVOST

Bernard Arnault je u priopćenju u ponedjeljak podsjetio i da je LVMH prva velika kompanija u Francuskoj koja je pokrenula odjel za održivi razvoj i to prije više od 25 godina. No, čini se da taj odjel nije radio sve što im je u moći jer ih je Kering (inače vlasnik Guccija, Balenciage i niza drugih poznatih brendova) itekako pretekao na tom polju. U siječnju ove godine na Svjetskom ekonomskom forumu otkrivena je lista Corporate Knights Global 100 Index prema kojoj je Kering druga velika kompanija svijeta po održivom razvoju (i to drugu godinu zaredom) dok se LVMH nije ni našao na listi.

Arnault je instantno počeo raditi na tome da promijeni poražavajuće brojke. U svibnju je najavio petogodišnje partnerstvo s UNESCO-om. Kroz tu će suradnju UNESCO-ovi stručnjaci surađivati sa stručnjacima iz LVMH-a na regionalnoj razini kako bi im pomogli primijeniti nove održivije prakse i zaštititi bioraznolikost područja u kojima LVMH ima tvornice te omogućiti transparentniji lanac proizvodnje. To je velik korak jer LVMH je vlasnik Diora, Louisa Vuittona, Givenchyja i niza drugih luksuznih brendova koji predvode trendove u modnoj industriji i zaista mogu utjecati na brže implementiranje održivih praksi u cijeloj modnoj industriji.

ODRŽIVA MODA JE ZLATNA KOKA

Stella McCartney je jedna od pionirki održive mode u svijetu i zasigurno će doprinijeti svojim znanjem i tehnologijama koje koristi u radu kao i brojnim poznanstvima i suradnjama. Ona je jedna od prvih dizajnerica koje su počele koristiti umjetnu kožu izrađenu od korijenja gljiva tvrtke Bolt Threads ili održive boje za tkanine tvrtke Clorofix koja iz prirode izolira DNA koji je zaslužen za stvaranje pojedinih boja i tako stvara prirodne boje za tekstil. To su vrlo moderne prakse koje za sada primjenjuje vrlo mali broj brendova diljem svijeta, no svakako bi svi trebali težiti tome.

Dakako, ništa se ovo ne bi događalo da održiva moda trenutno nema veliki financijski potencijal. Istraživanja pokazuju da više od polovica kupaca u SAD-u i Ujedinjenom Kraljevstvu želi održiviju modnu industriju. Bernard Arnault toga je itekako svjestan. I iako je baš jučer izgurao Billa Gatesa i postao drugi najbogatiji čovjek svijeta, odmah iza Jeffa Bezosa, s bogatstvom od 107,6 milijardi dolara, a nakon pokretanja Rihanninog brenda Fenty unutar svog konglomerata i nove suradnje sa Stellom, čini se da se ne namjerava tu zaustaviti.

Prati S1 i na našim društvenim profilima:

Facebook Instagram YouTube
učitavanje...
Više s weba