GIRL POWER

Dok smo se mi pitali zašto nije na Met Gali, Rihanna je pisala povijest. Počinje njezina era

(FILES) In this file photo taken on September 14, 2018 Rihanna attends her 4th Annual Diamond Ball at Cipriani Wall Street in New York City. - Pop idol Rihanna is to launch her own luxury brand in collaboration with French powerhouse LVMH, the singer said on May 10, 2019. (Photo by Angela Weiss / AFP)
FOTO: Angela Weiss / AFP

Svijet je sinoć obišla svijet da Rihanna postaje prva žena s vlastitim brendom unutar LVMH grupacije

Kao što se već nagađalo ranije ove godine, jučer je potvrđeno da Rihanna dobiva vlastiti brend unutar LVMH grupacije. Brend će se zvati Fenty Maison, a Rihanna će time postati prva žena s originalnim brendom unutar LVMH-a kao i prva crnkinja na vrhu jednog brenda u ovoj korporaciji.

Uzmite u obzir da je LVMH ili punim nazivom Louis Vuitton Moët Hennessy, najveća luksuzna modna grupacija na svijetu koja je vlasnik brendova kao što su Dior, Givenchy, Celine i Fendi, a Fenty Maison je prva originalna modna kuća koju su osnovali još od 1987. kad je osnovan Christian Lacroix.

POVIJESNI POTEZ ZA LVMH

Grupacija poput LVMH-a puno toga prepušta moći imidža. Prošle su godine Phoebe Philo zamijenili s Hedijem Slimaneom na čelu kuće Celine, Nicolasu Ghesquièreu dali su da vodi Louis Vuitton što zbilja radi sjajno, razdvojili su Mariju Graziju Chiuri i Pierpaola Picciolija koji su bili sinonim za Valentino kako bi nju postavili na čelo Diora. Međutim, ovaj put su vodstvo odlučili prepustiti osobi koja možda nema imidž u dizajnerskom svijetu, ali ima u svakom drugom pogledu.

Glava LVMH-a, Bernard Arnault, dao je Rihanni potpunu kreativnu slobodu nad Fenty Maisonom unatoč tome što nema dizajnerskog iskustva, a dizajnirala je tek donje rublje i streetwear za Pumu. No, uspjeh te linije koju prije svega karakterizira dostupnost ženama različitih boja kože i oblika tijela, ono je što LVMH-u jamči uspjeh.

S različitošću su u povijesti zaista imali problema i to posebno s položajem žena. Maria Grazia Chiuri prva je žena na čelu Diora u njegovoj 72-godišnjoj povijesti, a Clare Waight Keller prva žena na čelu Givenchyja u njegovoj povijesti koja traje 67 godina. Pa eto, Rihanna je sada prva žena koja je osnovala brend unutar grupacije i prva crnkinja s brendom u vlasništvu LVMH-a.

SVE JE POČELO S FENTY BEAUTY

“Svi znaju Rihannu kao sjajnu pjevačicu”, rekao je Arnault u priopćenju za medije, “ali kroz partnerstvo u brendu Fenty Beauty, otkrio sam da je prava poduzetnica, CEO i izvrsna voditeljica.” Rihanna je Fenty Beauty pokrenula u suradnji s LVMH-om 2017. godine, a u prvom je mjesecu zaradila 72 milijuna dolara što je više nego što su zaradili brendovi Kylie Cosmetics, Benefit, Urban Decay, KKW Beauty i Nyx.

Osim toga, Fenty Beauty je magazin Time iste godine proglasio jednim od najvećih izuma godine upravo zato što je predstavio oko 50 nijansi pudera i korektora među kojima su svoje nijanse mogle naći i crnkinje, a ne samo bijelkinje kao što je i dalje slučaj kod većine beauty brendova. Rihanna je tim potezom utjecala na niz brendova koji su nakon nje počeli uvoditi raskošne palete nijansi za sve boje kože.

U Fenty Maisonu će, ne sumnjamo, činiti isto. Sjetimo se samo rujanske revije donjeg rublja Savage x Fenty koju su nosili modeli raznih oblika tijela pa i dvije trudnice. Rihanni su različitost i dostupnost svim ženama bez iznimke na prvom mjestu.

Fenty Maison nudit će odjeću, cipele i modne dodatke, a prve komade vidjet ćemo za nekoliko tjedana. Za sada je predstavljen tek logo kojeg čini bijeli stilizirani Fenty natpis i plava pozadina.