Pravilnik upotrebi kolačića
Portal Super1.hr nedavno je unaprijedio svoja pravila o privatnosti i korištenju takozvanih cookiesa, u skladu s novom europskom regulativom. Cookiese koristimo kako bismo mogli pružati našu online uslugu, analizirati korištenje sadržaja, nuditi oglašivačka rješenja, kao i za ostale funkcionalnosti koje ne bismo mogli pružati bez cookiesa. Daljnjim korištenjem ovog portala pristajete na korištenje cookiesa. Ovdje možete saznati više o zaštiti privatnosti i postavkama cookiesa.

VIJEST

Zahvaljujući Greti Thunberg najviše korišten pojam ove godine povezan je s klimatskim promjenama

Najkorišteniji pojam godine ujedno je i jedan od najpretraživanijih pojmova u rujnu ove godine

Collins Dictionary, organizacija koja tiska rječnike već dvjesto godina, objavila je riječ 2019. godine. Svake godine odabiru riječ koja se najviše koristila i pretraživala, a ove godine to je pojam climate strike ili štrajk za klimu.

Kako su ustvrdili leksikografi, ovaj pojam koristio se sto puta više nego godine prije, a od 2013. godine koristio se četiri puta više u sveukupnom broju. Sredinom rujna je Google objavio kako je pojam štrajk za klimu imao popularnost od 100 posto, a uz njega su bili pretraživani pojmovi poput Greta Thunberg, štrajk za klimu u New Yorku, mladi štrajkaju za klimu i slični. Prošle godine je najkorišteniji pojam bio single-use ili jednokratno, vezan također uz plastiku. 2017. godine to je bio pojam fake news. 

I na našem portalu se ta riječ pojavila mnogo puta jer smatramo, kao i brojni znanstvenici diljem svijeta, da je pitanje klimatskih promjena važna stvar o kojoj treba pričati i pisati. Klimatske štrajkove diljem svijeta pokrenula je mlada Greta Thunberg. Organizacija koja planira i nadgleda štrajkove, Global Climate Strike, procijenila je kako je u klimatskim štrajkovima sudjelovalo oko 7,6 milijuna ljudi diljem svijeta.

Gretin pokret poljuljao je svjetske vlade i pokrenuo goruće pitanje očuvanja klime te biljnih i životinjskih vrsti. Ovo je pokrenulo i brojne pokrete u Hrvatskoj poput akcije sadnje drveća, trendove čišćenja okoliša, kao i to što sve veći broj gradova, ugostiteljskih objekata i organizacija prestaje koristiti plastiku. Klimatska kriza događa se svima nama, zaista je vrijeme da svi na nju počnemo i reagirati.

Prati S1 i na našim društvenim profilima:

Facebook Instagram YouTube
Više s weba