RELAX

Posjetila sam Novigrad i jela specijalitete chefa Davida Skoke

Volimo istraživati nove okuse, odlična jela i vina pa smo se ovog vikenda odlučile otići na izlet u Novigrad i sudjelovati u Aminess Wine & Gourmet Nights večeri na kojoj je specijalitete pripremao David Skoko uz svoje goste

U Novigradskom Aminess hotelu već se tradicionalno održavaju posebne večere na kojoj imate priliku uživati u vrhunskim jelima chefa Davida Skoke. Ovoga puta gosti su bili cijenjeni slovenski chef restorana Atelje, Jorg Zupar te Vinarija Tomaz koja je upotpunila večer sa svojim biranim vinima. Pobliže ću vam opisati koje smo sve specijalitete isprobali.

Cjelodnevno istraživanje Novigradske kulture

Prije večere istražili smo istarske vinarije i prošetali simpatičnim Novigradom. Iskušavanje specijaliteta započelo je u restoranu Half 8 gdje nas je ugostio chef Marko Botić. Započeli smo sa zanimljivim istarskim jelima koje su pratila vrhunska vina. Tako su na meniju bili njoki punjeni sirom uz vrganje, škampe i pjenicu od kruške. Uz ovo jelo bila je poslužena Motovunska Malvazija.

Nakon toga isprobali smo posebno pripremljen file brancina uz zapečenu mrkvu, korijen peršina te kremu od brokule. Posebnost ovog specijaliteta je umak koji se pripremao čak 24 sata, a napravljen je od kostiju riba. Desert je bio nevjerojatni kiselkasti mousse od borovnice, uz crumble od badema, slatku krostatu od buče i mascarpone. Uz desert je poslužen slatki Muškat.

Isprobavanje vina s crvenice

Slijedeća destinacija bila su dva Novigradska vinograda u kojima smo se upoznali s izradom vina s crvenice. Posjetili smo vinariju Stanciju Fava te Pervino. U Stanciji Fava čuli smo mnogo o povijesti izrade vina u njihovoj vinariji koja objašnjava i interesantna imena proizvoda kao što su Contessa za rose te Grissoni za bijeli couve.

Trenutno stvaraju nekoliko posebnih sorti pa iako još nisu krenuli u distribuciju, u njihovoj vinariji možete isprobati i kupiti zaista vrhunska vina. U nedalekoj Vinariji Pervino isprobali smo klasični pjenušac od Malvazije iz 2014. te ukusni teran.

Specijalna gurmanska večera i razgovor s Davidom Skokom

Nakon zanimljivog dana i istraživanja grada Novigrada, uslijedila je Aminess Wine & Gourmet Nights večera i moj kratak razgovor s chefom Skokom. Ove večere se organiziraju već drugu godinu za redom, od strane turističke kompanije Aminess, s ciljem promocije istarske gastronomije na području Novigrada.

Skoko koji je nadaleko poznat kao promotor svježih lokalnih namirnica i riba, a nedavno je postao i prvi hrvatski chef koji će imati vlastitu emisiju na globalno poznatoj televiziji 24Kitchen. “Sad stvarno krećemo, malo me frka ustvari. Odjednom je nastala velika pompa oko toga. Mi ćemo Istru gurati koliko god budemo mogli!” rekao nam je Skoko.

Meni se kuhanje jednostavno desilo. Baratanje s ribom mi ide jako dobro i nikada ne razmišljam o tome, već to prirodno znam

U svakoj epizodi će pripremati tri jela, a kako je i sam otkrio, radit će recepte svoje majke i oca. “Kao dijete nisam razmišljao o poslu, ali mi je bilo razmišljanje ‘stari je ribar pa ću valjda i ja’. Krenuo sam u stolarsku srednju školu jer volim miris drva. To je bilo fora, ali nisam dosta učio premda sam bilo najbolji učenik u razredu.

Nakon toga sam upisao poljoprivrednu školu. Iako sam volio hranu nisam nikada razmišljao o kuhanju. Meni se kuhanje jednostavno desilo. Kad smo otvorili restoran htjeli smo prodati našu ribu koju je moj tata ulovio, a majka i ja spremali. Pripremali smo samo obiteljske recepte kojih je bilo malo. Ubrzo smo shvatili da nam ide bolje nego možda nekim kolegama. Baratanje s ribom mi ide jako dobro i nikada ne razmišljam o tome, već to prirodno znam.”

Emisija ‘Stari gušti, nova kužina’

Skoko u svojim jelima najviše koristi srdele, inćune, skuše, morskog psa, palamide i ugore pa su tako i ovoga puta na meniju dominirali riblji specijaliteti. Tako su od njegovih jela bili posluženi palenta s dimljenom skušom i skutom te tuna s kremom od patlidžana. Gost večeri bio je slovenski chef Jorg Zupan koji je pripremio jelo od vrganja, buče, krumpira i timijana te file srne, mladi sir, kolerabu i borovnice. Za desert bila je zaslužna Larisa Sossa koja je pripremila rolice od čokolade punjene kremom od riže, mousseom od avokada i marakuje te srcem od svježih smokava. Uz svako jelo bila su poslužena i vrhunska Tomaz vina. Prave delicije.

Baš zbog toga što znamo da je Skoko navikao na najbolje namirnice i jela, pitala sam ga postoji li neka hrana koju obožava i neka koju on nikada ne bi jeo. “Čovjek sam koji se vodi svojim unutarnjim željama. Primjerice kada krenu smokve jedem ih neprestano pa ih nakon toga više ne taknem. Koji puta se poželim neke hrane pa si onda to napravim, ali ne postoji nešto što baš obožavam. Jedina hrana koju ne jedem je jednostavno ona koja mi nije ukusna.”, rekao mi je.

Chef David Skoko uz to naglašava važnost vrhunskih gastronomskih sadržaja za Hrvatsku. „Smatram kako je iznimno važno kroz gourmet ponudu promovirati bogatstvo i raznolikost istarske pa tako i hrvatske gastronomije. U svojoj kuhinji koristim samo lokalne namirnice, a upravo se Novigrad pokazao kao kolijevka premium sastojaka.

Do sada sam doživio samo ugodna iskustva, a gosti nam često govore da nisu znali da je naša kuhinja tako zanimljiva. Ovim večerama želimo privući što više ljudi te ih potaknuti da nastave istraživati jer imamo puno toga za ponuditi“, izjavio je. Aminess Wine & Gourmet Nights večere održavaju se jednom mjesečno, od ožujka do listopada, u restoranima Oliveto i Half 8. Iduća večera na redu je 2. studenog.