INTERVJU

Marin je dizajnirao londonski Hilton i zaradio nominaciju najprestižnije nagrade za interijere. Otkrio nam je više

Hampton by Hilton Park Royal Hotel londonski je hotel iza čijeg uređenja interijera stoji hrvatsko-britanski arhitektonski studio Atellior

FOTO: TMG Creative

Hampton by Hilton Park Royal Hotel londonski je hotel iza čijeg uređenja stoji dizajner Marin Knežević iz studija Atellior. Razgovarali smo s njim

U listopadu prošle godine London je postao bogatiji za jedan moderno i atraktivno uređen Hampton by Hilton Park Royal Hotel koji smo vam već ekskluzivno predstavili na Super1. No, ono što ga čini dodatno posebnim jest da je na tom projektu radio i hrvatsko-britanski arhitektonski studio Atellior, koji je bi zadužen za uređenje interijera. Njihov rad upravo je dobio vrijednu nominaciju struke i to sklopu SBID International Design Awardsa u kategoriji Hotel Public Space Design. Iako iza cijele priče stoji već spomenuti međunarodni studio, na uređenju interijera i vođenja projekta radio je zapravo Marin Knežević, Senior Interior Designer u Atellioru. S obzirom na veliki uspjeh i recentno vrijedno priznanje koje je stiglo u formatu nominacije, imali smo potrebu porazgovarati s Marinom i doznati malo više o njemu i njegovom radu.

Arhitektura, pa onda ipak dizajn interijera

Bruno Rondinelli

Naime, ljubav prema dizajnu interijera, otkriva nam, dogodila se sasvim slučajno dok je radio u zagrebačkom uredu Atelliora. U tom trenutku dizajn interijera mu se činio dinamičniji nego arhitektura s obzirom na to da je tržište bilo više orijentirano interijerima te je bilo više prilika nego u arhitekturi na hrvatskoj sceni. Također je, dodaje, bila jedinstvena prilika za iskusiti rad u inozemstvu s obzirom na to da Atellior ima i svoj ured u Londonu. Na pitanje o recentno pristigloj nominaciji Marin dalje komentira kako se radi o nominaciji za SBID International Design Awards 2021 |(The Society of British International Interior Design) u kategoriji – dizajn javnih prostora hotela. Pritom ne krije kako je zapravo riječ je o jednoj od najprestižnijih nagrada za interijere u svijetu koje će se ove godine dodjeljivati 22. listopada.

Prvi projekt koji je samostalno vodio

Bruno Rondinelli

“Svakako je privilegija biti nominiran za takvu nagradu s obzirom na to da je ovo jedan od prvih projekata koji sam imao priliku samostalno voditi. To je dobar poticaj za budućnost i potvrda da u dobrom smjeru obavljamo svoj posao. Također je bitan svakodnevni feedback klijenata kako bismo znali da su zadovoljni našim radom” priča ponosno Marin koji je odrastao u malom mjestu u Hercegovini i kao student se preselio u Zagreb gdje je završio Arhitektonski fakultet. Nedugo nakon završetka faksa počeo je raditi u Atellioru gdje je, kako je već ispričao, došao u kontakt sa svijetom interijera. Većina projekata na kojima je radio u firmi su bili locirani u Ujedinjenom Kraljevstvu pa je nakon dvije godine rada u zagrebačkom uredu dobio priliku i preselio se u London gdje trenutačno živi i radi više od dvije godine.

Hospitality design i što sve podrazumijeva

Bruno Rondinelli

Na temu hospitality designa kojim se bavi, Marin pak govori kako je vrlo bitno prenošenje koncepta hotelskog brenda bojama, teksturama i materijalima. Treba znati kvalitetno i razumljivo prenijeti poruku koju klijent želi. Isto tako, potrebno je prepoznati profile korisnika koje klijent želi privući, te prema tome osmisliti jedinstvene i prepoznatljive hotelske prostore. “Hospitality design uglavnom podrazumijeva velike projekte s puno sudionika i uvijek je izazov iskoordinirati različite želje i potrebe, a povrh svega brend standardi imaju svoje zahtjeve. Iako zna biti ograničavajuće, ponekad je izazov pokazati vlastitu kreativnost unutar definiranih pravila. Proces od ideje do realizacije je poprilično dug pa sam dizajn i nije najzahtjevniji dio cijelog tog procesa. Najdraže je vidjeti kada se počne realizacija te kada dizajn na kojem smo toliko radili dobiva neki oblik” objašnjava svoje polje interesa i rada te ističe kako je koordinacija velikog tima zahtjevna, ali da je to i normalno na kompleksnijim projektima poput ovog. Unatoč intenzitetu i kompleksnosti, Marin dodaje kako su zadovoljni što u ovom slučaju krajnje rješenje nije kompromis, nego su upravo ti različiti inputi potaknuli dodatnu kreativnost.

A kako se nosi s kreativnim blokadama?

Bruno Rondinelli

Kad smo kod kreativnosti, zanimalo me i kako se nosi s mogućim kreativnim blokadama. Govori mi da kada postoje različiti inputi da je prvo bitno analitički proći kroz sva rješenja i argumentirano predstaviti najbolje. S obzirom na to da radi u timovima, Marin kaže kako se blokade rijetko događaju jer uvijek postoji ideja kako riješiti problematičnu situaciju. Problemi blokade su rijetko danas vezani uz nedostatak rješenja već uz previše njih počevši od Pinteresta, Instagrama i sličnih platformi koje se nekad koriste kao inspiracija. Problem nastaje, dodaje, kada treba filtrirati mnoštvo inspiracija i odabrati onu koja će najbolje predstavljati klijentove želje i njihov projektantski senzibilitet.

Biti dizajner interijera i izdvojiti se iz mase

Bruno Rondinelli

Iako svoje zanimanje i posao jako voli, pitam ga i koliko je danas teško biti dizajner interijera i izdvojiti se iz mase recimo. “Kao i u svakom zanimanju ako želiš biti izvrstan to podrazumijeva puno rada, predanosti i ljubavi prema poslu. U Londonu je konkurencija jako velika što izdvajanje iz mase čini puno težim, a time i ovu nominaciju puno vrjednijom. Mi radimo i privatne i javne prostore, ali osobno mi je draže raditi javne prostore jer je puno izazovnije zadovoljiti potrebe više korisnika nego jednog. Stvoriti prostor u koji ljudi žele uvijek iznova dolaziti je izazov koji svaki put iznova veseli” nastavlja dalje i govori kako se njegovi kolege i on trude biti ukorak sa svjetskim trendovima, ali također se postaviti kritički prema istima kako bi došli do optimalnog rješenja. Osim što prate želje klijenata isto tako moraju paziti da prostor funkcionira unutar postavljenih estetskih zahtjeva. Kaže kako ga hvata jeza od trendova koji se prebrzo mijenjaju jer nema kritičke linije pravilnog odabira. U drugu ruku je pak, nastavlja, zanimljivo gledati koliko se moda u interijerima mijenja iz godine u godinu i nešto što je bilo in jučer, sutra postaje passé.

A trendovi?

Bruno Rondinelli

Na pitanje o trendovima, Marin kaže kako pak osobno voli zagasite zemljane tonove s pokojim jarkim akcentom s naglaskom na taktilnosti odabranih materijala. Smatra da je to svevremenski dizajn koji teško može izaći iz mode. Danas se sve vrti oko održivosti, pa se tako i u interijerima pokušava integrirati što više prirodnih materijala i biljaka (biophilic design) kao spoj vanjskog i unutarnjeg prostora. Jedan od jako bitnih aspekata dizajna danas je i eco-friendly design koji smatra nevjerojatno bitnim, i kolege i on se uvijek trude na projektima specificirati eco-friendly tkanine, materijale i energetski efikasne sustave. Što se pak tiče nekih uzora iz svoje branše, Marin skreće pažnju na Kelly Wearstler za koju govori kako pomiče granice u dizajnu interijera hotela i uvijek iznenadi drugačijim detaljima. Također od londonskih ureda prati rad Lawson Robba i 1508 London.

Evo koji projekti su mu posebno dragi

Bruno Rondinelli

Iako iza sebe sada već ima dosta projekata, ne skriva kako ima neke koji su mu posebno dragi. “Dok sam radio u zagrebačkom uredu imao sam prilike raditi na projektu boutique hotela Ikador i Park Plazi Utrecht. Od dragih projekata osim Park Royala definitivno bih spomenuo Unite Students koji je aktualni projekt na kojem radimo u srcu Istočnog Londona. Projekt se nalazi na ostacima Boar’s Head Playhouse – kazalištu iz Shakespeareovog doba što je bilo velika inspiracija za artwork te je utjecalo na cjelokupni pristup dizajnu” priča ovaj dizajner koji se osvrnuo i na cijelu tu scenu u Hrvatskoj koja je znatno manja. Kaže kako zbilja ima sjajnih projekata, i da se najveći pomaci događaju upravo na projektima hotela.

Komentar na scenu u Hrvatskoj

Bruno Rondinelli

No, ističe kako se u inozemstvu jednaka pažnje pridaje i privatnim interijerima kao i javnima, a ne samo hotelima i restoranima kao što je slučaj u Hrvatskoj. Priča i kako u Hrvatskoj postoji izvrsnih primjera arhitekture, pa se nada da će biti i više izvrsnih interijera. Za kraj, pitam ga i koliko njegovom uspjehu doprinosi tim te koliko mu je bitna podrška. Ističe kako je jako važno raditi s talentiranim ljudima s kojima je na sreću okružen. “Posebno mi je značilo mentorstvo i podrška Une Barac, direktorice Atelliora, po dolasku u londonski ured. Projekti ove razine su puno više od truda jedne osobe, zato je tim ključan u cijelom procesu realizacije projekta od samog starta do izvedbe” zaključuje ovaj ambiciozni i svestrani dizajner o kojem ćemo još očito jako puno čitati.

Bruno Rondinelli
Bruno Rondinelli
Bruno Rondinelli
Bruno Rondinelli
Bruno Rondinelli
Bruno Rondinelli