FINANCIJSKI DNEVNICI

Poduzetnica iz Zagreba tjedan dana za nas je vodila detaljan dnevnik svojih primanja i troškova

Svaki tjedan Super1 zamolit će jednu ženu iz Hrvatske da sedam dana zapisuje svaki, ali baš svaki, trošak, od hrane, režija i prijevoza do frizera, kava i shoppinga. U ovotjednom izdanju svoje financije zapisivala je jedna poduzetnica i organizatorica evenata iz Zagreba

Otkad sam prije dvije godine pokrenula vlastitu agenciju, svaki moj dan izgleda kaotično bez radnog vremena, slobodnih vikenda ili blagdana. Često tijekom dana znam otići i na tri, četiri sastanka, radni ručak ili kavu, a na kraju mjeseca od moje plaće ostane nešto malo, puno manje nego što bi se očekivalo u odnosu na ukupna primanja. Stoga sam odlučila tjedan dana voditi računa o računima i zbrajati koliko me izađu ručkovi, kave i prijevoz na koje svakodnevno trošim.

Zanimanje: PR i organizatorica glazbenih evenata

Dob: 31
Lokacija: Zagreb
Mjesečna primanja: oko 12000 kuna, nije fiksno
Tjedna primanja: 3000 kuna

MJESEČNI TROŠKOVI:

Stanarina: 2100 kuna
Režije: oko 800 kuna
Taksi/Uber: 600 kuna
Deezer: 51,60 kuna (7 eura)
Kućni internet i TV: 260 kuna
Beauty stvari: 300 kuna (šišanje i farbanje izrasta)
Kredit: 500 kuna (za završeni postdiplomski studij iz marketinga)

TJEDNI TROŠKOVI

Kava: oko 300 kuna
Cigarete: oko 200 kuna
Ručkovi: oko 500 kuna
Izlasci: oko 1500 kuna

PRVI DAN – PONEDJELJAK

7:00 – Ustajem se iz kreveta odmorna, jučer sam nakon dugo vremena uzela slobodno poslijepodne i naspavala se. Ulazim pod tuš i već planiram dan u glavi iako se ti planovi obično dok dođem u ured promijene već tri puta. Spremam se za posao i u kafiću koji se nalazi pored ulaza u zgradu kupujem espresso za van koji plaćam 9 kuna, a nakon toga idem na kiosik i kupujem cigarete za 26 kuna i kartu za tramvaj za 4 kune jer imam tri stanice do ureda.

11:15 – Već sam pola sata na telefonu, zove me klijentica koja je vikend provela u studiju snimajući novi album, želi da pustimo najavu za njezin koncert idućeg mjeseca, a ja joj pokušavam objasniti da je prerano. Nakon razgovora otvaram poštu u uredu, vidim da mi je sjeo račun za American koji sam provukla prošli mjesec u Replayju, plaćam odmah internet bankarstvom 600 kuna.

13:45 – Izlazim iz ureda, idem na ručak s kolegicom koja radi organizaciju jednog festivala jazz glazbe i žele me angažirati da im pomognem oko promocije na radijima i digitalnim platformama. Ovo bi moglo znatno poboljšati moj budžet za dugo toplo ljeto pa se sastajem s njom u Ribice i tri točkice, a kako mi se ponuda čini dosta dobrom, u znak zahvalnosti plaćam račun – 213 kuna.

16:30 – Kako imam rupu u rasporedu, opet idem tramvajem do ureda na Trešnjevci da pošaljem nekoliko PR najava i dogovorim sastanke za ostatak tjedna. Usput uzimam sladoled u Vinceku, dvije kugle – 18 kuna.

18:30 – Gotov je uredski dio posla, a još se moram spremiti za event večeras u 21 sat. Zovem Uber da me odveze doma, 17 kuna. Naručujem i pizzu za večeru jer mrzim jesti po eventima i to plaćam 37 kuna. Promocija je u Johannu Francku pa idem pješke.

Dnevni total: 924 kune

DRUGI DAN – UTORAK

7:00 – Ustajem se i kuham kavu te tražim što ću odjenuti za dosta bitan sastanak koji imam u Vukovarskoj blizu Green Golda danas. Izlazim iz stana, standardno uzimam kavu i cigarete i to plaćam 35 kuna, taksi ovaj put zovem na fakturu od firme.

13:00 – Sastanak je dobro prošao, ali sad već umirem od gladi. U blizini se nalazi Teka, zapravo bivši Takenoko i uzimam nigiri od tune i hosomaki od lososa i avokada, ovo zadovoljstvo plaćam 80 kuna.

17:30 – Nalazim se s frendicom freelancericom s kojom planiram uskoro na jedan festival na Jadranu pa dogovaramo gdje ćemo uzeti smještaj i radimo plan puta. Nakon toga odlazim u dm i kupujem kozmetiku koja mi nedostaje doma – gel za tuširanje, novu četkicu i pastu za zube, dezić, tampone, a to sve skupa plaćam 274 kune.

18:30 – Nalazim se u Bogovićevoj s prijateljicom koja inače radi kao profesorica u školi, godi mi slušati malo priče o poslu koji nema veze s mojim. Plaćam kave, 28 kuna. Odlazim pješke kući, moram malo razbistriti glavu.

Dnevni total: 417 kuna

TREĆI DAN – SRIJEDA

7:00 – Gasim alarm, ostajem još malo ležati u krevetu. Prvi sastanak mi je tek u 11 sati pa dohvaćam tablet i otvaram mail, vidim da mi je sjela rata kredita, ignoriram i prelazim na čitanje vijesti. Vidim da su mi na Net.hr-u izribali klijenticu zbog outfita, sad ću morati raditi damage control pola dana. Ništa, ustajem se i jurim u ured, kavu i cigarete usput plaćam 35 kuna.

10:05 – Zove me frendica s kojom sam studirala da je upravo stigla iz Osijeka i pita imam li vremena za brzinsku kavu prije nego što krene u shopping pohod. Kažem joj da naiđe do kvarta pa odlazim s njom u kafić pored ureda i plaćam 24 kune ovih pola sata gušta.

14:15 – Još uvijek sam u uredu i čini se da se neću uskoro izvući, naručujem wok i plaćam 45 kuna dostavu.

17: 45 – Javljam tipu s kojim sam se trebala naći na večeri da neću stići do 19.30 pa prebacujemo termin za 21 u Cheese baru na Europskom trgu.

Dnevni total: 604 kune

ČETVRTI DAN – ČETVRTAK

7:00 – Dobre sam volje pa ranije krećem na posao, kupujem cigarete i kavu, plaćam 35 kuna.

9:20 – Otkazan mi je sastanak večeras pa zovem frendicu da vidim bismo li mogle do kina pogledati Deadpoola, pošto ni ona nema planova, kupujem online dvije karte za Cinestar i to plaćam 70 kuna.

13:00 – Radni ručak s klijentima se odužio pa dio obveza prebacujem na asistenticu, a ja jurim u Pavletićevu na N1 jer me snimaju za najavu festivala. Nakon toga nailazim u Fidel Gastro pa usput ručam, Tagliatelle s kozicama i mineralnu plaćam 85 kuna.

19:00 – Nalazim se s frendicom u kinu, a dok je čekam uzimam kokice za 25 kuna i sok za 15 kuna.

Dnevni total: 230 kuna

PETI DAN – PETAK

7:00 – Alarm, tuširanje, oblačenje, kava i cigarete za 35 kuna.

8:30 – Inače ne doručkujem, ali sinoć nakon kina sam popila par čaša vina s frendicom pa me boli želudac. Uzimam pecivo za 7 kuna.

12:00 – Nalazim se s frendicom koja radi na radiju, dogovaramo premijerna emitiranja nekoliko novih glazbenih singlova. Plaćam kave 18 kuna i vraćam se u ured.

14:20 – Šaljem press objave za događanja za vikend, a nakon toga idem do frizerke na pranje i feniranje jer popodne najavljujem festival na HRT-u, plaćam to 80 kuna.

17:30 – Idem direktno doma, a usput uzimam dvije boce rosea za frendice koje će za pola sata naići do mene, to plaćam 214 kuna Konzumu.

Dnevni total: 354 kune

ŠESTI DAN – SUBOTA

9:15 – Budi me poziv s mobitela, klijentica pita je li se možemo naći poslijepodne, odgovaram da može i na brzinu se spremam za izlazak iz stana. Danas idem na kavu s frendicama iz bivše firme. Usput uzimam cigarete i plaćam ih 35 kuna.

12:30 – Kad sam već u centru, nailazim u Mango po dvije nove košulje za posao, ide ljeto pa mi treba nekoliko novih outfita za posao, plaćam račun 450 kuna.

13:00 – Danas idem na ručak kod kume, a usput na Trgu uzimam pušlek cvijeća za 20 kuna.

17:00 – Na putu doma nailazim u Konzum i kupujem kavu, tablete za perilicu suđa, nešto hrane za hladnjak, voće i povrće, a sve plaćam 340 kuna. Računam u glavi koliko sam samo novca potrošila ovaj vikend, a još večeras idem van.

21:00 – Izlazim večeras s društvom, dižem na bankomatu 500 kuna, a vraćam oko 5 ujutro doma bez ičega i još Uber plaćam aplikacijom 57 kuna.

Dnevni total: 1402 kuna

NEDJELJA – SEDMI DAN

12:35 – Jedva se ustajem iz kreveta i stavljam mobitel na punjenje, spuštam se po kavu i cigarete, plaćam 35 kuna. Gladna sam pa uzimam i dva peciva u pekarnici za 14 kuna dok ne smislim što ću ručati.

14:00 – Ležim na krevetu i scrolam po Instagramu, a frendica me zove da dođem za sat vremena k njoj na ručak. Tuširam se i zovem Uber do Kruga, plaćam 32 kune i usput u Konzumu uzimam kekse i vino, a sve plaćam 102 kune.

18.00 – Nailazim na bankomat da imam ujutro nešto novaca u novčaniku, usput kupujem žvakače gume i još kutiju cigareta jer mi se navečer sigurno neće dati izaći van, 31 kuna.

21:00 – Pripremila sam nekoliko PR objava, ispunila tablice poslovnih troškova za prošli tjedan i odlučila da neću više ništa večeras. Treba mi neko lagano štivo da odmorim mozak, kupujem knjigu za Kindle, već dva tjedna nisam ništa novo pročitala, plaćam to 7 dolara, oko 52 kune.

Dnevni total: 266 kuna

Zaključak:

Već sam čitala ove financijske dnevnike i pitala se kako ljudi uspiju potrošiti više nego što zarade, a sad ispada da sam i ja među njima. Kad napravim analizu svojih troškova vidim da trebam više paziti oko računa koji bi trebali ići preko firme, a ne iz mog džepa.

Osim toga, dosta trošim na izlaske i plaćam stanarinu jer nikako da se odlučim za stan koji želim kupiti, a možda bih baš tu mogla malo smanjiti svoje izdatke ili ih pretvoriti u ulaganja jer sam u tjedan dana ostala bez 4197 kuna, a u prosjeku zaradim 3000 kuna. OK, platila sam ratu kredita, ali ostaju mi još režije i stanarina.