MARINA CUMBO

Ideja za podmornicu u Klaićevoj je prvo bila šala, no brzo smo shvatili da je ideja izvediva

FOTO: Aleksandar Selak

Super1 vam predstavlja nova lica, ljude koje smo zamijetili i koje bi voljeli da i vi pobliže upoznate. Danas vam predstavljamo mladu dizajnericu

Ime i prezime: Marina Cumbo

Dob: 30

Važno za istaknuti: Nedavno je napravila prekrasan dizajn za magnetnu rezonancu u Klaićevoj

Aleksandar Selak

Kako je došlo do suradnje za projekt? Kreativna agencija Izone u kojoj radim, već 3 godine volontira za Klaićevu bolnicu na raznolikim projektima. Kad god bolnica ima potrebu ili ideju u kojoj im možemo pomoći, znaju da smo tu za njih. U tom tonu nam došao i upit djelatnika Zavoda za radiologiju oko uređivanja magnetske rezonance. Zvučalo je odlično pa smo odmah pristale, bez puno razmišljanja oko toga koliko je projekt zapravo velik.

Sam uređaj je zastrašujuć i jako glasan, a pregled izgleda tako da djeca trebaju nepomično ležati u njemu pola sata ili ponekad čak i preko sat vremena pa se zato kod male djece mora koristiti anestezija, koja je sama po sebi nije u potpunosti bezazlena. Već na prvom sastanku, djelatnici su nam pokazali uređaj i prostoriju gdje se nalazi, kao i slike fantastično uređenih MRI prostorija u razvijenim zapadnim državama poput SAD-a. Ideja je zvučala jednostavno: utopliti cijeli prostor, ispričati priču, potaknuti maštu i skrenuti pozornost s ogromnog uređaja.

Već neko vrijeme volontiraš za Klaićevu, što si sve radila?

Suradnja s bolnicom zapravo je počela s projektom osmišljavanja novog identiteta kako bi postala veselija, toplija i prikladnija djeci i roditeljima. Nastavno na to, osmislili smo i strukturu i dizajn njihove nove web stranice kako bi bila manje korporativna i hladna. Na tom sam projektu baš ja imala priliku kroz dizajn stranice roditeljima malih pacijenata omogućiti brže i lakše snalaženje po stranici, sa što manje poteškoća i stresa. Moram priznati da smo dugo radili na tome, ali osjećaj je odličan! Veselim se sudjelovati na još sličnih projekata.

Inspiracija i kompleksnost izvođenja podmornice?

Brainstormali smo o raznim idejama, ali je glavni problem bio kako ogromni i netipični MRI uređaj pretvoriti u nešto manje zastrašujuće. Ideja za morsku temu sobe i podmornicu zapravo je došla od osoblja Zavoda. Prvo je bila šala, jer je dosta članova Zavoda s mora pa im je bila fora ideja da imaju tračak morskog duha u bolnici, no vrlo smo brzo shvatili da je ideja izvediva, da podmornica pristaje uz oblik uređaja i da su morska stvorenja idealna za simpatične likove po zidovima prostorije.

Aleksandar Selak

Osim toga, žuta boja podmornice je sama po sebi vedra i optimistična pa značajno doprinosi ugođaju i osvjetljavanju cijelog prostora budući da se prostorija nalazi u podrumu bolnice i nema prozore. Tehnička izvedba bila je dosta kompleksna iz više razloga. Prvo, uređaj proizvodi magnetsko zračenje te se često čisti jakim kemikalijama pa je bilo potrebno posebnu pažnju usmjeriti na odabir materijala i ljepila.

Druga otegotna okolnost bila je što je dosta površine uređaja zaobljeno ili udubljeno, a nismo uspjeli doći do točnih mjera i specifikacija. Kolege iz Print Grupe su nam tu znatno olakšale posao, izašli su na teren i vratili se s skicama i mjerama za sve površine.

Cijeli dizajn stroja se zapravo sastoji od 17 rascjepkanih naljepnica koje se termičkim postupkom prilagođavaju na sve površine stroja. Spojiti dizajn na mjere naljepnica bio je izazov budući da sam trebala osigurati da se svi prelazi preklapaju i da sve bude lijepo i kontinuirano kad se montira na uređaj.

Ilustriranje ribica je bio lakši dio posla. Birala sam prepoznatljive motive kao što su dupin ili riba klaun (jer svi smo tragali za Nemom), ali ima tu i drugih šašavih i manje poznatih stvorenja. Pazila sam da svi likovi budu veseli, obli i optimistični.

Osim grafičkim dizajnom baviš se i fotografijom? Pored dizajna, bavim i fotografijom hrane i proizvoda. Ovaj oblik posla se spontano razvio kroz godine i postepene upite klijenata. Počelo je lagano s lifestyle fotkama za Instagram, ali sam u međuvremenu produkciju digla na višu razinu i pripremam se za veće izazove.

Najveći izazovi u poslu? Bitno je uvijek ostati up-to-date. Ponekad može biti zahtjevno pratiti sve trendove digitalnog marketinga i paziti da te ne pregaze novosti i “neki novi klinci“, a istovremeno želiš i trebaš ostati vjerna svom stilu. No, po meni je to jako bitna stavka za razvijanje kao dobar dizajner pa uvijek nastojim odvojiti barem nekoliko sati tjedno za malo istraživanja i eksperimentiranja.

U svakodnevnom poslu ponekad zna doći do nesuglasice između dizajnera i klijenta jer svatko ima svoju viziju kako bi konačno rješenje trebalo izgledati. Ostvariti uspješan dijalog s klijentima je jedna od najbitnijih stvari u svakom projektu, a meni ponekad i najteža jer sam tvrdoglava.

O budućim ciljevima i projektima: Pokrenuli smo već neke priče o mogućim daljnjim projektima u Klaićevoj bolnici no sve je još u ranim fazama. Svi se u timu nadamo da će ovaj projekt služiti kao inspiracija i poticaj svima da se uključimo u društvo na najbolji način na koji možemo.

Predivan je osjećaj kad svojom voljom, znanjem i vještinama (koje ponekad uzimaš zdravo za gotovo) ostvariš tako velik utjecaj na društvo. Naime, iz bolnice su nam javili da su već uspjeli odraditi pregled malenog pacijenta od samo 4 godine bez potrebe za anestezijom. Dječak je jedva čekao ući u simpatičnu podmornicu.