Pravilnik upotrebi kolačića
Portal Super1.hr nedavno je unaprijedio svoja pravila o privatnosti i korištenju takozvanih cookiesa, u skladu s novom europskom regulativom. Cookiese koristimo kako bismo mogli pružati našu online uslugu, analizirati korištenje sadržaja, nuditi oglašivačka rješenja, kao i za ostale funkcionalnosti koje ne bismo mogli pružati bez cookiesa. Daljnjim korištenjem ovog portala pristajete na korištenje cookiesa. Ovdje možete saznati više o zaštiti privatnosti i postavkama cookiesa.

Intervju

Brend Skintegra fenomen je hrvatske beauty scene. Pričale smo s njegovom osnivačicom

Od beauty blogerice do uspješne poduzetnice

Hrvatska je beauty scena, neovisno o tome koliko svakim danom napreduje, još uvijek relativno skromna i homogena. Postoje razni mali proizvođači koji pokušavaju doći do svog dijela tržišnog kolača, pogotovo otkako je kozmetika s organskim predznakom ušla na velika vrata, ali ako govorimo o široko relevantnim brendovima, onda govorimo o vrlo malom broju. Uspjeh domaćeg skincare brenda Skintegra, koji je osnovan prije tek nešto više od dvije godine, time je još veći. Imate li bilo kakvog interesa prema beauty temama, šanse da za Skintegru niste čuli gotovo da i ne postoje. Razvoj brenda spontano pratim od samih početaka; što zbog prirode svog posla, što zbog nekakvog privatnog entuzijazma. Hrvatski brend koji je masovno prisutan (i omiljen) na društvenim mrežama i o kojem se priča na svakoj drugoj kavi na koju sjednem? Slučaj je to, jasno mi je bilo odmah, vrijedan pažnje.

Skintegra ne ulaže u klasični marketing i ne vrišti s feedova influencera, pa ipak, bilježi nezapamćeni uspjeh i popularnost kod hrvatske publike. Njihov pomno razrađeni plan komunikacije s klijentima i marljivo građenje odnosa povjerenja, brend su prilično brzo doveli do konkretnih rezultata – otvaranja prve fizičke trgovine nakon samo godinu dana postojanja, a onda i do suradnje s uglednim španjolskim distributerom. Lansiranje svakog njihovog novog proizvoda iščekuje se s nevjerojatnim nestrpljenjem, a iznimka nije bio ni onaj posljednji, Architect, serumska emulzija s bakuchiolom. Sve mi je ovo poslužilo kao više nego dovoljan povod da osnivačicu brenda, Jelenu Skendžić Ratkajec, pozovem na razgovor i o njezinom profesionalnom putu, procesu razvoja brenda u ono u što je danas, kao i planovima za budućnost, doznam nešto više.

Kako je hobi prerastao u ozbiljan posao

Nalazimo se u lijepo uređenim i prostranim uredskim prostorijama Skintegre, do čijeg većeg dijela još nismo ni stigli, a Jelena mi već kreće pričati kako su trenutačno u procesu selidbe u još veći prostor. Stalno rastu, kaže,  i ovaj im je jednostavno postao premalen. Dok ispijamo prve gutljaje kave, pitam je je li sve ovo što je okružuje, pa i tako brza selidba u veći prostor, nešto što je mogla zamisliti prije dvije ili tri godine, ili je pak cjelokupni uspjeh njihove priče ipak višestruko nadmašio očekivanja. “Uh, moja su očekivanja odavno brutalno nadmašena. Kad sam pokretala Skintegru, bila sam uvjerena da to neće biti ništa više od hobija. Godinama sam pisala beauty blog, a onda i radila kao beauty novinarka i smatrala sam da imam potrebna znanja, što se ispostavilo točnim, ali da će sve to biti na puno nižoj razini i osigurati mi eventualno džeparac”, priča mi s osmijehom.

Kad sam pokretala Skintegru, bila sam uvjerena da to neće biti ništa više od hobija

Po struci je magistra antropologije i etnologije, i tvrdi da joj je studiranje na Filozofskom fakultetu dalo jednu širinu i naučilo je ophođenju prema ljudima, a dodaje kako joj je u konačnici pomogao čak i u procesu brendinga. Međutim, najveći je entuzijazam gajila prema beauty temama, dijelom i zbog toga što je sama naišla na probleme s kožom, točnije rozaceju, koje postojeći proizvodi nisu uspijevali riješiti. Pišući blog, počela se educirati oko sastojaka u proizvodima i obraćati pažnju na to koji joj smetaju. “Smetali su mi parfemi, alkoholi i agresivni emulgatori, i baš nikako nisam mogla pronaći proizvod koji ih ne sadrži, a u isto vrijeme sadrži sastojke koji mi odgovaraju. Nekako sam osjećala da u toj potrazi nisam jedina i da moj problem nije jedinstven. Pokazalo se da sam bila u pravu”, objašnjava mi i dodaje kako je odluka za pokretanjem bila laka. Tadašnji zaručnik, današnji suprug, Vjekoslav Ratkajec, već je imao svoju tvrtku i poslužio joj kao idealni partner.

Ne “demonizaciji” sastojaka, da edukaciji potrošača

Da se, kaže, morala boriti s bespućima hrvatske birokracije, vjerojatno od svega ne bi bilo ništa. Umjesto toga, mogla se u potpunosti posvetiti usavršavanju formulacija, i to u suradnji s jednim eksternim laboratorijem koji je pronašla u Zagrebu. Zahvaljujući tome, već su prvi Skintegrini proizvodi – Clarion, Hydra B i Naro – fenomenalno prihvaćeni. Pitam je smatra li svoj brend svojevrsnim pionirom clean beauty pokreta u Hrvatskoj, budući da su u komunikaciji prema van nekako naglasak uvijek stavljali baš na sastojke.

“Moram priznati da ne volim taj termin i da mi se čini već pomalo isprostituiziranim. Mislim da je pomalo neodređen i navodi na krivi trag – onaj da postoje clean brendovi i oni drugi, loši. To nije točno, budući da svi proizvodi stavljeni na tržište moraju biti usuglašeni s brojnim regulativama koje propisuje Europska unija i imati potrebne certifikate. Nisam sigurna, dakle, što, znači clean. Iz naših su proizvoda uklonjeni neki sastojci koji mogu iritirati kožu, ali nisu oni zato ‘čišći’. Krema nekog mainstream drogerijskog brenda nije nužno lošija od nekog clean ili organskog, jer bi nekoj neosjetljivoj koži mogla savršeno dobro odgovarati”, pojašnjava Jelena i nastavlja kako baš zato Skintegru nikad ne predstavlja kao clean ili prirodni brend.

Naši su proizvodi jednostavno prespecifični da bismo mogli dopustiti da se krivo koriste

Sama je, nastavlja mi pričati, o sastojcima beauty industrije toliko naučila sasvim slučajno. Njezin je suprug radio za tvrtku koja se bavila agregacijom inače teško dostupnih različitih znanstvenih radova, kojima je imala pristup i koje je malo pomalo počela proučavati i usvajati. Kažem joj kako sam primijetila da su oni jedni od rijetkih hrvatskih brendova koji velike napore ulažu upravo u tu edukaciju svojih klijenata, i pitam je zbog čega im je ona toliko važna. “Naši su proizvodi jednostavno prespecifični da bismo mogli dopustiti da se krivo koriste. Primjerice, ako netko misli da se proizvode s kiselinama može koristiti kao obični serum dva puta dnevno, napravit će si veću štetu nego korist. Kako bi se postigli dobri rezultati, ljudi moraju znati što točno i kako koriste. Rekla bih da je pedeset posto uspjeha našeg proizvoda u tome da se on zna koristiti”, kaže i nudi mi savršeni uvod u moje iduće pitanje, koje se tiče njihove pomno izgrađene online zajednice, toliko moćne da izgleda kao da im marketing, mimo onog digitalnog, nije ni potreban.

“Istina, mi se marketingom kao takvim dosad još uopće nismo bavili, ulažemo tek u Facebook oglašavanje. No, sretni smo što su se proizvodi ljudi toliko svidjeli da se cijela priča mogla zarolati putem usmene predaje”, ponosno priča. S druge strane, kažem joj da mi se čini da je Skintegra jedan od prvih hrvatskih brendova koji je prepoznao važnost stalne prisutnosti na društvenim mrežama, kao i to da ne pamtim da sam bilo koji drugi brend toliko često viđala na svom feedu. “Točno. Iako, kad se sjetim da smo počeli s nekakvih 15 eura dnevnog budžeta za Facebook oglašavanje, mogu se samo nasmijati. Još smo u ranoj fazi shvatili da je konzistentnost prisutnosti ključna i da je Facebook sjajni alat, ako ga se zna koristiti” nastavlja Jelena i dodaje kako je budućnost, pak, na sve popularnijem Instagramu.

Španjolci su nekako pronašli nas, nisam sigurna ni kako, a moram se pohvaliti i da će se uskoro o nama pisati i u britanskom Vogueu

Sve to skupa dovelo je do još nekih konkretnih uspjeha, poput otvaranja fizičke trgovine nakon samo godine dana, a onda i nedavne prisutnosti na španjolskom tržištu, pa sam Jelenu zamolila da mi kratko i to prokomentira. “Dućan, koji je ujedno i savjetovalište, smo otvorili za sve one koji su proizvode željeli vidjeti uživo, isprobati, dotaknuti, kao i one nepovjerljive prema internet kupovini. Taj dućan danas radi jednako dobro kao web shop, i zbog njega su nas počeli primjećivati i drugi distributeri. Španjolci su nekako pronašli nas, nisam sigurna ni kako, a moram se pohvaliti i da će se uskoro o nama pisati i u britanskom Vogueu”, ponosno ističe i objašnjava kako se nikad nije htjela ograničavati na hrvatsko tržište, zbog čega se pomno radilo i na atraktivnoj ambalaži, i na opisu proizvoda na engleskom i engleskoj web stranici. Ako ima dobar proizvod, pojašnjava, želi da ga koriste i ljudi u Španjolskoj i ljudi i u Njemačkoj, i Australiji, zašto ne.

Nastavljamo pričati o tome kako izgleda njezin tipični radni dan, i odmah kaže kako on počinje čim otvori oči, a prestaje kad navečer odlazi na spavanje. Sastanci za ambalaže, sastanci vezani uz EU fondove, sastanci s pravnicima, snimanje. Budući da radi sa suprugom, privatno i poslovno joj se stopilo, ali kaže kako joj je to gušt, jer radi posao koji voli i to s ljudima u koje vjeruje. Naravno, nisam mogla odoljeti, a da ja ne upitam za njezine osobne favorite kad je riječ o Skintegra asortimanu. Kratko razmišlja, a onda nabraja pet proizvoda za koje kaže da misli da nikad neće izaći iz prodaje i bez kojih ne bi mogla živjeti – Atomic, Amphibian, Spectra, Una i Clarion, no dodaje kako i od Architecta, najrecentnijeg proizvoda Skintegre, očekuje da će također postići kultni status.

Pronađite SPF koji vam odgovara i nosite ga svaki dan

U tom smislu, morala sam je pitati i koristi li neke proizvode drugih brendova. “Naravno, volim sve isprobati. Redovito koristim Omorovicza Refining Facial Polisher, lagani granularni piling, Nutrix Royal Body Lotion od Lancômea, Caudalie gelove za tuširanje i dobri stari vazelin za usnice”, iskrena je. Kako naš razgovor pomalo privodimo kraju, pitam je, kad bi morala izdvojiti samo jedan, koji bi bio glavni beauty savjet koji bi dala, na što iste sekunde odgovara: “Pronađite SPF koji vam odgovara i nosite ga svaki dan.” Konačno, dotaknule smo se i teme planova za budućnost brenda, a upitala sam je i koja je njezina najveća profesionalna želja. “Prije dvije godine sam rekla, i još mi se nije ostvarilo, da želim da se Skintegra nađe na policama Sephore i bude distribuirana diljem Europe. Evo, to bi za mene bio najveći profesionalni uspjeh i dokaz da se može”, objašnjava, na što joj dodajem kako mi se čini da je pojavljivanje u britanskom Vogueu poprilično konkretan korak u tom smjeru.

Smijemo se i dolazimo do posljednjeg pitanja, na koje, iskreno, nisam mislila da ću dobiti odgovor. Srećom, bila sam u krivu. Zanimalo me koji proizvod žarko želi uvrstiti u asortiman Skintegre, a možda i doznati što nam sljedeće spremaju. “Jednim od većih izazova smatram formuliranje našeg retinola, koji će biti dovoljno blag da neće iritirati ni jako osjetljivu kožu poput moje, i to je nešto u čemu bih doista željela da uspijemo. Što se tiče našeg novog proizvoda, mogu vam otkriti da u prvom mjesecu predstavljamo serum za osjetljivu i rozaceičnu kožu koji nevjerojatno dobro smiruje kožu i koji obožavam”, ponosno zaključuje.

Sudeći prema svemu što sam čula i vidjela, nekako uopće ne sumnjam u uspjeh tog proizvoda, a, ako ću biti potpuno iskrena, ni u Jeleninu želju da se njezini proizvodi nađu u asortimanu jednog od najznačajnijih svjetskih beauty distributera.

Prati S1 i na našim društvenim profilima:

Facebook Instagram YouTube
učitavanje...
Više s weba