INTERVJU

Skintegra slavi peti rođendan. Osnivačica otkriva što stoji iza uspjeha brenda o kojem je pisao i Vogue

'U svemu smo se davali 100 posto i nikada nismo samo odrađivali stvari'

FOTO: PROMO

U svemu smo se davali 100 posto i nikada nismo samo odrađivali stvari, kaže

Iza domaćeg, svjetski poznatog brenda Skintegra o kojem je pisao i britanski Vogue, pet je godina uspješnog poslovanja. Iako je prvih pola desetljeća za ovaj brend bilo izazovno, a u svakom smislu i formativno razdoblje, osnivačica Jelena Skendžić Ratkajec istaknula je kako je iz njega puno naučila te postavila kvalitetne temelje za daljnji razvoj.

Uspješno su odolijevali svim preprekama, od korone i inflacije preko nabave sirovina do internih izazova, a kako kaže, pet godina u Skintegri proletjelo je u trenu. Od malog lokalnog start-upa, Skintegra je svoje proizvode počela plasirati i izvan Hrvatske, u Španjolskoj, Portugalu, Sloveniji, Slovačkoj, Poljskoj, Mađarskoj, Njemačkoj, Rumunjskoj, BiH i Crnoj Gori te tako povećala izvoz prema europskim tržištima koja su izrazito kompetitivna kada je kozmetička industrija u pitanju.

Srž poslovanja je želja

PROMO

“Osim posvećenosti kvaliteti i inovaciji koju donosimo na tržište, najponosnija sam na naš interni sustav firme u kojem se pokazuje da naši zaposlenici imaju više prosječne plaće i bolje uvjete od zaposlenika na sličnim poslovima u drugim firmama unutar kozmetičke industrije. Meni ova crtica znači sve jer znam da dajemo sve što možemo da se naši kolege osjećaju dobro u radnom okruženju i da razvijaju svoj potencijal u sigurnoj okolini”, prepričava Jelena te naglašava da su takvi zaposlenici sretni i produktivni te smatra da tome najviše duguje sve Skintegrine uspjehe.

Uz to, važno je naglasiti da se vizija i misija brenda nisu promijenile od prvog dana poslovanja već se svakodnevno nadograđuju. Misija im je ostvariti bolji standard hrvatske kozmetike te biti jedini hrvatski dermokozmetički brend s plasmanom u najbolje opskrbljenim ljekarničkim lancima regije, a i šire – što im svakako i uspijeva. Na pitanje koji je koncept poslovanja, Jelena otkriva: “Za mog supruga Vjeku koji je sudirektor i mene, biznis nikada nije samo biznis. U svakom poslu smo se davali 100 posto i nikada nismo samo odrađivali stvari. Srž našeg poslovanja je želja za cjeloživotnim učenjem i davanjem prilika vrijednim ljudima, ali i pozitivan utjecaj na ljude preko naših proizvoda koji uistinu čine razliku te stvaranje humanije budućnosti”.

Inicijator i promotor humanih vrijednosti

Iako kaže da su svjesni da je pet godina prisutnosti na tržištu malo te da ih čekaju još brojne vrijedne lekcije i izazovi, Jelena ističe kako su sigurni da će u sljedećih pet godina dodatno mijenjati standarde na bolje, podizati ljestvicu, nastaviti zapošljavati na domaćem terenu i nastaviti biti primjer drugima. Kao primjer drugima svakako mogu poslužiti, osobito kada je riječ o društveno odgovornom poslovanju pri kojem njihova kompanija savjesno sudjeluje u ostvarenju boljitka cjelokupnog društva.

“Prvi smo kozmetički brend u Hrvatskoj koji na svojim bočicama ne samo da nosi deklaracije vegan i cruelty free, već uistinu i živi te deklaracije. Svake godine materijalnim i financijskim donacijama podupiremo rad udruga za zaštitu napuštenih i nezbrinutih životinja. Trenutačno je 12 takvih udruga na našem popisu te smo dosad donirali više od 350 tisuća kuna, a zaključno s ovom godinom ta brojka će doći na skoro pola milijuna kuna. Osim toga, donacijama posljednje tri godine pomažemo i sigurne kuće te svojim aktivacijama konstantno promoviramo rodnu jednakost, uključivost, ljudsko zdravlje i pozitivan stav prema društvenim promjenama”, ističe naša sugovornica.

Posvećenost čovjeku kao najveća prednost

PROMO

Tako je posvećenost čovjeku u svim njegovim ranjivim fazama i na svim razinama najveća prednost Skintegre. Prema kupcima njeguju visoko individualan pristup te potiču da im se javljaju s upitima o koži bez straha i zadrške. Njihova dermokozmetika je ciljana i namijenjena rješavanju kožnih tegoba poput akni koje često uništavaju samopouzdanje i ostavljaju dugotrajne posljedice, a uz kvalitetnu kozmetiku pružaju i svakodnevnu edukaciju o njezi i zdravlju kože.

“Također, naše kupce preko društvenih mreža senzibiliziramo za određena nevidljiva društvena pitanja i potičemo da postanu osviješteni, osnaženi i proaktivni. Sve to činimo pružajući sebe i svoj rad kao primjer, dajući podršku i glas ugroženim i socijalno osjetljivim skupinama, a istovremeno i transparentno prezentirajući način na koji vodimo firmu – stavljajući naše ljude kao najveću vrijednost naše kompanije i potičući ih da budu najbolja verzija sebe”, kaže Jelena.

Aktivan doprinos zajedničkom cilju

Prošle su godine osim donacije sigurnim kućama poslali i malene biblioteke za djecu koja ondje borave s majkama. U svoje procese donacija uvijek uključuju i zaposlenike te ih na taj način educiraju i senzibiliziraju na osjetljive populacije kojima pomažu. Kako kaže osnivačica brenda, dječje biblioteke osmislili su i transportirali njihovi djelatnici, a ove godine team building imaju u utočištu za životinje Grgin konak. Tako svi Skintegrini zaposlenici aktivno doprinose zajedničkom cilju na mjerljiv način, a istovremeno im je i ideja onoga što i zašto rade bliža i jasnija.

Kako zaposlenici brinu za širu društvenu zajednicu, tako i Skintegra brine za svoje zaposlenike. “Skintegra uvijek potiče i plaća dodatnu edukaciju, školarine i doškolovanje svih svojih zaposlenika. Božićnice, potpore za novorođenčad, redovite stimulacije za radne rezultate, plaćeni prekovremeni, radionice za poboljšanje radnih i interpersonalnih vještina, ekstra dan godišnjeg po djetetu i za kućnog ljubimca te besplatni Skintegra proizvodi za sve zaposlenike samo su neke od pogodnosti”, nabraja Jelena te dodaje kako je ipak najveća nematerijalna vrijednost firme to što njeguju osjećaj kolektiva i suradnju između timova. “Kod nas nema korporativnog ozračja, zajedno ručamo, slavimo rođendane i generalno funkcioniramo više timski nego striktno hijerarhijski”, napominje.

Edukacija o njezi kože

PROMO

Kada je riječ o potrošačima i o tome što oni najviše cijene kod brenda Skintegre, Jelena ističe transparentnost u objašnjavanju pravilnog pristupa njezi i sadržaja svake bočice proizvoda. Također kaže kako nije rijetkost da ljudi tek s njihovim proizvodima nauče njegovati kožu te počnu uočavati promjene na svojim dugogodišnjim problemima.

“Svaki naš proizvod ciljano djeluje na neke probleme kože, a naši proizvodi posebno su formulirani da odgovaraju i problematičnoj koži koja je vrlo izazovna i na kojoj nepravilnosti nerijetko ustraju ili se opetovano vraćaju”, objašnjava naša sugovornica. S obzirom na to da svaki brend ima svoje bestsellere, kod Skintegre su to čistači čije su formulacije, kako kažu, nešto uistinu posebno te serumi Clarion i Infrared koji su i Jelenin osobni favoriti.

Istraživati, razvijati i inovirati

I za kraj, naravno, otkrila nam je kakvi su planovi za budućnost. Primarni je cilj nastaviti raditi to što uspješno rade posljednih pet godina, no Jelena ističe da je sve to potrebno raditi na većoj skali i dinamikom kojom mogu garantirati da će očuvati sve vrijednosti i standarde svoje kompanije.

“To znači prvenstveno ulagati u naš kadar, podržavati sve pozitivne strane naše trenutačne kompanijske strukture, neprestano poboljšavati one aspekte poslovanja koji trebaju još pozornosti, istraživati, razvijati i inovirati, proizvoditi po principima dobre proizvođačke prakse, zapošljavati lokalno, promovirati misiju u koju vjerujemo i aktivno doprinositi boljitku naše zajednice”, zaključuje.

Sadržaj nastao u suradnji s brendom Skintegra.