PRIČA

Ova dva prijatelja pokrenuli su Lazarus, novi hrvatski brend kave. Tvrde da će vas ona ujutro epski razbuditi

FOTO: Lazarus Coffee

Lazarus je novi hrvatski brend specialty kave. Razgovarali smo s osnivačima, Markom i Ivanom koji su sve skupa stvorili u samo dva mjeseca

Marko Matijašević i Ivan Ojdanić veliki su zaljubljenici u kavu. Svoju strast ubrzo su pretočili u posao i hrvatskoj javnosti nedavno predstavili novi brend specialty kave naziva Lazarus. Cijela priča nastala je prije nekoliko mjeseci kada je Ivan Marku pričao o svom prijatelju Karlu i njegovoj pržionici. Kroz razgovor su shvatili da im je to sve skupa jako privlačno jer su obojica veliki ljubitelji kave, pa su se odlučili svemu tome malo ozbiljnije posvetiti.

Otvaranje firme išlo im je začudo dosta brzo i glatko, pa im je od ideje do realizacije trebalo svega dva mjeseca. Osim toga, znali su i koga će za što angažirati pa je cijeli koncept u samom startu bio dosta dobro postavljen. “Po otvorenju firme odmah smo naručili prve vreće kave i krenuli s prodajom” pričaju mi dvojica entuzijastičnih 28-godišnjaka i dodaju kako je kava sada njihov fokus, iako Zagrepčanin Marko ujedno vodi udrugu za rad s mladima i održava razne edukcije, dok se Ivan pak bavi foto i video produkcijom.

Biblijski lik Lazar kao inspiracija za naziv

Kako je Lazarus tek nedavno startao u ponudi zasad imaju tek dvije vrste speciality kave. To su Costa Rica i Nicaragua. I dok je Nicaragua više kremasta i u sebi ima okusne note čokolade i sušenog voća, Costa Rica u sebi ima okusne note cvijeta naranče, muškatnog oraščića, čokolade, vanilije i kokosovog šećera. Sve što nude može se naručiti preko njihovog Lazarus webshopa. Kavu uglavnom dostavljaju poštom, ali moguće je i osobno preuzimanje po dogovoru u Gundulićevoj 12. Pakiranja Lazarus specialty kave su 250 i 500 grama, a imaju i onu od jednog kilograma. Nakon što se izabere gramaža može se izabrati i granulacija kave po potrebi, ovisno o tome kakvu tko kavu voli piti. Cijena pakiranja od 250 grama je 50 kuna, i jedne i druge vrste.

A otkuda naziv Lazarus? Marko i Ivan se prisjećaju kako je on došao spontano, ali da je asocijacija u biti na biblijski lik Lazara kojeg je Isus dignuo iz mrtvih, baš kako kava i sve nas ujutro mamurne i pospane podiže da možemo nastaviti dan. Svemu tome pridodali su i prigodni slogan: Wake up call!, a poručuju i kako je Lazarus kava malo jača nego kava koju kupujemo inače u trgovinama. Iz tog razloga sugeriraju svima koji kupe Lazarus da pripaze na količinu i doziranje, barem oni koji preferiraju tursku kavu, kako im ne bi ipak bila prejaka.

Podrška prijatelja i skorašnje otvorenje coffee shopa

Iako su se obojica predano dali u ovu priču, naglašavaju kako imaju puno posla, ali i novih ideja. Sa svime što su dosad napravili i plasirali na tržište jako su zadovoljni, a ponosno ističu kako su to sve skupa prepoznali i njihovi kupci. Isto tako, u cijelom procesu stvaranja i lansiranja Lazarusa, bilo je bitno okružiti se dobrim timom. Tako je vizual naljepnica radila njihova prijateljica ilustratorica Smiljana Čoh. “Poveznica naljepnice s vrstom kave je u pozadinskoj slici koja je simbolična za mjesto odakle kava dolazi. Uz to, kraj šalice kave imamo cvijet i plod kave. Ideja cijele grafike bila je da bude privlačna kupcu, da se lako uoči u moru sličnih naljepnica i da nekako iskoči iz cijele priče” objašnjava ovaj dvojac te govore kako su ih prijatelji od samog početka podržali kupnjom kave za koju nerijetko govore kako su iznenađeni drugačijim okusom u odnosu na sve one komercijalne vrste kava.

Po pitanju planova za Lazarus, zasad rade na brendingu dok im kavu prži već spomenuti prijatelj Karlo iz Four Wheel Coffe Roasters pržionice o čemu smo već pisale ovdje. Trenutno se fokusiraju na male potrošače, domaćinstva i firme koje svojim zaposlenicima žele ponuditi vrhunski užitak kave za vrijeme pauze. S vremenom u planu imaju i pokretanje vlastitog coffee shopa, a vrlo izgledno i pržionice. Govore kako već imaju zainteresirane klijente i izvan Hrvatske, u Njemačkoj i Švicarskoj pa ne sumnjaju u daljnji rast brenda.

Za kraj, tvorci Lazarusa, svima onima koji se nećkaju oko pokretanja vlastitog posla poručuju da ako imaju želju za nečim ili uživaju u nekom poslu da se ohrabre i jednostavno krenu. “Svatko je priča za sebe i nisu svi u istoj situaciji kada kreću s poslom. Ali, trenutno ima toliko poticaja koji se daju za pokretanje posla i samozapošljavanja da nije toliko teško probati.”