Hrvatski brend

Spoj moderne tehnologije i tradicionalnih tehnika najbolje opisuju novi hrvatski brend svijeća. Genijalne su

Kroz simboliku forme, proizvodne materijale i način proizvodnje nadaju se promicati održivost, ekologiju, svjesnost i uključivost

FOTO: Up candles design

Od brendova nakita preko onih s kolekcijama odjeće pa do brendova namještaja i igračaka, u novoj rubrici Super1 vas upoznaje s novim brendovima koje neumorno pokreću hrvatski kreativci

Ime brenda: UP Candle Design

Tko: Brend su osnovali Margarita i Juriša Puratić, bračni par iz Kastva koji se bavi dizajnom i proizvodnjom skulpturalnih svijeća kombinacijom 3D tehnologije i tradicionalnih tehnika. Juriša je po struci pomorski nautičar s dugogodišnjim iskustvom plovidbe, no lako se u pomorstvu nikada nije do kraja pronašao, prvom pruženom prilikom se zaposlio na kopnu. Vrlo brzo je naučio kako je hrvatsko tržište rada dosta skučeno za nekoga s njegovom profesionalnom pozadinom, što mu je dalo priliku da se posveti hobiju 3D modeliranja i printanja. Margarita je, pak, diplomirana ekonomistkinja zaposlena u struci, koja je tijekom porodiljnog uspjela napokon pronaći vremena za istraživanje i širenje svojih interesa u kreativnim procesima.

Što: Radi se o brendu dizajnerskih ekoloških skulpturalnih svijeća od prirodnog sojinog i repičinog voska proizvedenih specifičnom kombinacijom modernih tehnologija i tradicionalnih tehnika. Ideja iza brenda je bila stvoriti ekološki proizvod koji, osim funkcionalne, posjeduje estetsku i meditativnu dimenziju. Proizvod koji pruža korisniku/kupcu mogućnost refleksije i sudjelovanja u pozitivnoj promjeni kroz kupovinu lokalnih, ručno proizvedenih prirodnih proizvoda. Prirodni vosak koji koriste u proizvodnji sporije gori i zdraviji je u odnosu na parafinski dok uporabom prirodnih, pamučnih fitilja se smanjuje crni dim pri gorenju, a time i potencijalno negativan utjecaj na okoliš.

Organske i matematičke forme modela inspirirane su motivima iz prirode, ali i iz filozofije, znanosti i arhitekture, disciplinama kroz koje čovječanstvo spoznaje sebe. Iako su svakoj svijeći dodijelil narativ, apstraktni oblici otvoreni su interpretaciji tako da promatrač u njima nalazi nešto sebi svojstveno i drugačije. Kroz simboliku forme, proizvodne materijale i način proizvodnje nadaju se promicati održivost, ekologiju, svjesnost i uključivost.

Kada: Cijela priča je krenula kada je Margarita prije šest godina ostala na porodiljnom; zainteresirala ju je izrada svijeća, ali je taj hobi ubrzo pao u drugi plan zbog dolaska prvo jednog, pa drugog djeteta. U tom periodu je Juriša ostao bez posla, pa se polako počela formirati ideja o pokretanju vlastitog biznisa koji bi integrirao segmente koji su ih oboje zanimali – kompjutersku 3D grafiku i voska kao materijala za stvaranje ujedno estetskog i funkcionalnog proizvoda.

Zašto: Jedna od osnovnih ljudskih potreba je potreba za komunikacijom i razumijevanjem. Tako i oni, unatoč tome što se smatraju introvertima, imaju potrebu prenijeti svoje unutarnje stanje, misli, uvjerenja i osjećaje u vanjski svijet. Svijeća je predmet koji ima svoje mjesto u svakom domu. Naizgled jednostavna, svijeća ima duboko simboličko značenje u kolektivnoj ljudskoj svijesti sa prapovijesnim konotacijama duhovnosti, meditacije i refleksije. Kombiniranje 3D tehnologije i tradicionalnih tehnika modeliranja pokazalo se idealnim za materijaliziranje zamišljenog u primjeni s prirodnom i podatnom strukturom voska.

Može se razgledati i kupiti: Putem službene stranice, društvenih mreža, u dućanu Take Me Home i Galeriji Link u Zagrebu, Concept Storeu Bura te Poneštrici u Rijeci.

Cijene se kreću: Između 160 i 230 kuna.