I 65 godina kasnije dvobojne Chanel cipele utjelovljenje su francuskog chica
Legendarne cipele ove godine slave 65 godina otkad su izumljene, a i danas su popularne kao prvog dana
Legendarne cipele ove godine slave 65 godina otkad su izumljene, a i danas su popularne kao prvog dana
Klasični kostimić od tvida, mala crna haljina, štepana kožnata torba s lancem i dvobojne slingback cipele najprepoznatljiviji su izumi čuvene Coco Chanel. Potonje ove godine slave 65 godina otkad su predstavljane javnosti, 65 godina otkad su napravile revoluciju u svijetu cipela i u ženskom odijevanju uopće. Tzv. slingback cipele odnosno one s otvorenom petom pojavile su se dvadesetak godina prije nego što je Chanel predstavila svoj dvobojni model i bile su poprilično kontroverzne. Spomenuti model cipela u to je doba vezan uz pin-up djevojke te se smatralo riskantnim odijevati se poput njih, a k tome nije bilo društveno prihvatljivo otkrivati dijelove ženskog stopala. Žene su zato ovakve cipele nosile ispod dugačkih haljina koje bi ih sasvim sakrile.
I Coco Chanel privatno ih je nosila i smatrala je da ih može približiti široj publici. Sklona riziku kakva je bila, brzo je razvila vlastiti model dvobojnih slingback cipela u suradnji s pariškim postolarom Raymondom Massarom koji je bio suradnik Chanela i član Metier’s d’ Arts sve do 2019. kada je preminuo u dobi od 90 godina. Cipela koju su zajedno osmislili bila je njihova zamjena za tanke stiletto potpetice koje su bile neudobne za hodanje. Kreirali su nisku i široku petu, zaobljen vrh i koristili dvobojnu kožu kako bi cipele učinili prilagodljivijima za što više odjevnih kombinacija. Predstavili su ih javnosti 1957. godine i rodio se hit.
ZNAČENJE DVIJU BOJA
Chanel i Massaro za cilj su imali stvoriti cipelu koju će žene htjeti nositi svaki dan, kako zbog udobnosti tako i zbog izgleda. Svaki detalj na ovim cipelama osmislili su vrlo pažljivo. Bež nijansu koristili su kako bi se ženska noga vizualno izdužila i stanjila dok su crnu na samom vrhu cipela koristili kako bi se stopalo vizualno smanjilo, a tragovi dugotrajnog nošenja bili manje vidljivi. Do početka šezdesetih kostimi od tvida, štepane torbe, dvobojne slingback cipele i biseri činili su ultimativni Chanel look koji su žene htjele nositi, a druge dizajnerske kuće kopirati. “Ne bojim se da će me ljudi kopirati – želim sto milijuna klijenata”, rekla je Coco Chanel za Women’s Wear Daily 1964. godine kad su je pitali smeta li joj što se proizvodi toliko replika njezinih slingback cipela.
I bila je u pravu, ove se cipele nose i danas u izvornoj formi staroj 65 godina te slove kao jedne od najudobnijih dizajnerskih cipela koje možete kupiti. Brendovi ih i dalje nemilosrdno kopiraju, a Chanelovi kreativni direktori Karl Lagerfeld i Virginie Viard gotovo su ih u svakoj svojoj kolekciji reinterpretirali u nekim novim verzijama.
BESMRTNOST DVOBOJNIH CHANEL CIPELA
Da bi dvobojne Chanel cipele zauvijek ostale dio popularne kulture pobrinuo se u osamdesetima Karl Lagerfeld. Lagerfeld je kreativni direktor Chanela postao 1983. i bio je to sve do svoje smrti 2019. godine kad ga je zamijenila njegova desna ruka Virginie Viard. U jednoj od svojih ranih kolekcija, 1986. godine, predstavio je dvobojni model balerinki. Radilo se o jednostavnom modelu balerinki s mini mašnom i Chanel logom čiji je izgled bio inspiriran klasičnim dvobojnim slingback cipelama. I rodio se još jedan trend. Ove balerinke danas su jedan od najpopularnijih modela cipela kuće Chanel. Kasnije je kreirao i dvobojnu verziju sandala, čizama, oxfordica pa i espadrilla i sve su bile ogroman hit.
Chanel je danas jedna od najuspješnijih luksuznih modnih kuća i neprestano raste. Prošle godine imali su rast prodaje od 50 posto u odnosu na 2020. i 23 posto u odnosu na pretpandemijsku 2019. godinu. Konstantno su pritom povećavali cijene pa su tako klasične dvobojne slingback cipele 2017. koštale 700 dolara, 2019. 925 dolara, a 2022. godine 1000 dolara. K svemu tome Chanel i dalje odbija nuditi svoje luksuzne odjevne predmete i dodatke online (u online trgovini prodaju jedino beauty) što im pomaže u zadržavanju ekskluzivnosti, a s obzirom na iznimno uspješne rezultate čini se da time baš ništa ne gube.