INTERVJU

Ova profesorica zna kako najbrže naučiti pričati na engleskom jeziku kao izvorni govornik

FOTO: Borko Vukosav

Martina Stepanić Vlašić predaje engleski u Lingoteci, školi stranih jezika i to kao izvorni govornik. U ovoj školi uvedene su nove metode i načini učenja, a ona nam je odgovorila na par pitanja o onima koje ona koristi

Školska godina već je počela, a vi još niste našli zanimljivu i korisnu izvannastavnu aktivnost za svoje dijete? Jedan od najboljih načina za provođenje slobodnog vremena sigurno je učenje stranog jezika, a posebice kroz nove metode uz koje će ih naučiti brže i lakše. Takve nove metode provode se u školi stranih jezika Lingoteka. Ova škola osnovana je 2007. godine sa željom da Zagrebu ponudi mjesto u kojem će djeca lako usvajati nove jezike.

U Lingoteci programe i procese u nastavi stvaraju sami koristeći znanje i iskustvo, a sav taj trud se isplatio jer ove godine slave uspješnih deset godina postojanja. Posebnost ove škole su i njihovi profesori koji su izvorni govornici jezika kojeg predaju. Među njima je i Martina Stepanić Vlašić, profesorica engleskog jezika s kojom smo razgovarale.

Svi profesori su izvorni govornici, pa tako i Martina

Borko Vukosav

Već na prvi pogled je vidljivo da Martina obožava svoj posao jer s entuzijazmom priča o knjigama, učenicima i novim idejama. U Hrvatsku je stigla iz Amerike. “Došla sam kako bi istražila svoje korijene. Ubrzo nakon toga, upoznala sam svog muža i odlučili smo ostati živjeti u Zagrebu. Za Lingoteku sam se odlučila iz više razloga, ali najviše zbog izrazito dragog i prijateljski nastrojenog osoblja i ugodne radne atmosfere.”, rekla nam je. Osim izvornog govora, ono što je Martina donijela je i radna etika. Kako kažu iz škole, ona je angažirana, uvijek nasmijana, uvijek rado odgovara na sva pitanja, bilo od učenika ili roditelja.

Posebnost Lingoteke je i to što su profesori izvorni govornici jezika koje predaju, a kako Martina kaže, to čini veliku razliku u kvaliteti. “Vjerujem da učenje s izvornim govornikom ima puno prednosti posebno ako se radi o maloj djeci koja tek počinju učiti engleski i još uvijek ne znaju čitati i pisati. Oni u ovoj dobi uče kroz mimikriju, odnosno imitiraju moj izgovor. Osim učenja pravilnog izgovora, učenici imaju priliku naučiti kolokvijalni engleski koji se govori u svakodnevnom životu u anglosaksonskim govornim područjima.”, dodala je.

“Najviše me veseli njihov osmijeh kad nauče nešto novo”

Borko Vukosav

Martina smatra da se jezik najbolje može naučiti preko verbalnog učenja i napominje kako je kod njih na svakom satu naglasak na razgovoru. “Ne zapostavljamo gramatiku, pisanje i čitanje, ali fokus stavljamo na verbalni dio, da se što više priča, jer pričanjem se jedino i može naučiti jezik. S obzirom na to da su grupe male, mogu se posvetiti svakom učeniku i točno vidjeti u čemu je netko dobar, a na čemu treba još poraditi. Ono što je isto jako bitno, komunikacija se kod nas odvija na stranom jeziku od prvog sata.”

Rad s djecom uvijek je poseban užitak, ali i zadatak. Martina nam je pričala kako voli raditi s njima, a najviše se raduje njihovom uspjehu. “Najviše me veseli vidjeti njihov osmijeh kad savladaju gradivo i nauče nešto novo. Volim taj osjećaj kad učenici iz učionice izađu samopouzdani i ponosni na ono što su postigli.” dodaje.

Borko Vukosav

Dobar odnos s djecom i povjerenje jedna je od najvažnijih stvari kod predavača. Iako ju veseli svaki njihov uspjeh, neke trenutke ipak posebno pamti. “Jako mi je drago kad mi učenici pošalju poruku da su dobili odličnu ocjenu u školi, ponosna sam na sve njih. No, izdvojila bi jednog učenika koji je ostvario 3. mjesto na regionalnom natjecanju u engleskom jeziku.”, istaknula je.

Martina i dalje namjerava nastaviti predavati i pomagati novim generacijama da usavrše svoje znanje engleskog jezika, a svojim primjerom pokazuje koliko je lijep i zahvalan posao predavača.

Za više informacija posjetite stranicu www.lingoteka.hr.