PRIČA

Nakon 20 godina rada u korporaciji dobila je otkaz. Sada ima svoj posao koji otprilike uključuje cjelodnevno druženje sa psima

FOTO: sandro lendler

Zagrepčanka Iva Čoh nakon dvadesetak je godina posao u korporaciji odlučila zamijeniti vlastitim

Nedavno se na tržištu pojavio presladak brend specijaliziran za kućne ljubimce. Radi se o brendu Dvije njuške iza kojih stoji Iva Čoh, a koja nam je otkrila kako je nakon 20 godina radeći za druge prihvatila izazov i pokrenula brend koji je posvetila svojoj velikoj ljubavi – psima.

NIJE BILO LAKO IZAĆI IZ SIGURNE ZONE, ALI ŽELJA JE BILA VELIKA

sandro lendler

“Da, više od dvadeset godina radila sam u korporaciji, a zadnjih deset godina vodila sam knjižno izdavaštvo jedne medijske kuće”, započinje Iva. Nakon što je kompanija odlučila ne baviti se više tim segmentom posla završila je na burzi kao tehnološki višak. I onda na ponovnom početku, shvatila je to kao šansu da konačno otpusti sve svoje kočnice i prihvati izazov samostalnog poduzetništva. “Nije bilo lako izaći iz sigurnosti koje ti nosi stalno zaposlenje i redovna plaća, nisam imala nikakvo zaleđe iza sebe, imam već i dosta godina, kredit koji treba plaćati. Ali htjela sam stvoriti nešto svoje i vidjeti vrijede li moje ideje zaista.”

Dodaje da je ono što je najviše ispunjava i čini boljom osobom, njezin pas. Stoga je bilo logično da se usmjeri u tom pravcu. “Rodila se ideja za Dvije njuške iza koje stoji naša osobna priča velika ljubav između čovjeka i psa te želja da svoju kreativnost usmjerim u onome što me najviše okupira.”

OVO NIJE HOBI, DVIJE NJUŠKE SU OZBILJAN POSAO

“Ne bavim se ovime iz hobija, smatram da su projekt Dvije njuške ozbiljan posao i kao takvom sam mu pristupila. Dosta sam istraživala i proučavala ponudu na tržištu, razgovarala s drugim vlasnicima pasa o njihovim potrebama, a i dosta toga znam iz vlastitog iskustva.” Prije nego su došli do finalnog izgleda proizvoda, prošlo je mnogo sati testiranja i dorada, mijenjanja materijala, prilagođavanja dimenzija, isprobavanja raznih vrsti punjenja jastuka i slično.

Čak su i neke osobe iz Ivine okoline bile poprilično iznenađene kad su vidjele kvalitetu finalnih proizvoda te su komentirali kako zaista može biti ponosna. “Valjda su mislili da ću ja doma izrađivati jastučiće koje bih onda prodavala preko Fejsa”, smije se Iva i dodaje da je njezina ideja, ali izradu odnosno krojenje i šivanje je ipak prepustila stručnjacima. Surađuje s vrhunskim profesionalcima koji imaju višegodišnje iskustvo i koji i sami imaju pse tako da je njihova suradnja višestruko plodonosna.

OD POČETNIH SKICA DO ONLINE TRGOVINE ZA GODINU DANA

“Zajedničkim snagama dolazimo do rješenja jer iako je svaki pas poseban, potrebe vlasnika pasa su po tom pitanju univerzalne – omogućiti svojem ljubimcu najljepši i najudobniji kutak za odmor, a da mu kuća ostane čista i uredna. Usprkos dlakama, mokrim šapama i ostalim tragovima i mirisima koje psi ostavljaju za sobom.” Od početnih skica pa do same realizacije finalnih proizvoda i web shopa prošlo je skoro godinu dana. Iva kaže da su neke stvari vrlo brzo realizirali jer je od početka znala kako trebaju izgledati. Primjerice prekrivači i prostirke za dlakavce koji se vole ispružiti na kauču. “Većina vlasnika koristi stare prekrivače kako bi zaštitili svoje lijepe kauče pa dnevne sobe nakraju uvijek izgledaju neuredno. S našom prostirkom koja na sebi ima jastuk koji se može i odvojiti, pas ostaje na svojem dijelu kauča, a koji je osiguran od mokrih nezgoda jer je donji dio vodonepropustan.”

Otkriva mi da joj se najzahtjevnijom pokazala izrada kreveta Špilja jer nikako nisu mogli doći do zadovoljavajućeg rješenja. “Na kraju je to ispalo još i bolje jer smo osmislili proizvod koji ustvari u sebi ima dva ležaja – kućicu čije se stranice mogu podešavati i udoban jastuk koji se može koristiti samostalno.”

MAKSIMALNA FUNKCIONALNOST I PERSONALIZACIJA

sandro lendler

Bitno joj je da sve što radi ima neki pomak od ostalih proizvoda koji se nalaze na tržištu, da budu maksimalno funkcionalni i user friendly kako za pse (i mačke) tako i za njihove vlasnike, a da pritom budu estetski i kvalitetno izrađeni od vrhunskih materijala koji će trajati godinama. “Jedan od primjera za to je Gnijezdo jastuk jer se njegova veličina može podešavati ovisno o veličini psa kako se razvija i raste. Proizvodi Dvije njuške su jedinstveni na tržištu jer osim dizajna koji je moj, radimo i besplatnu personalizaciju kako bi svaki kućni ljubimac dobio unikatan proizvod namijenjen samo njemu. Stoga me najviše veseli kad dobijem fotografije sretnih kupaca i njihovih zadovoljnih životinjica kako odmaraju na proizvodima Dvije njuške, to mi daje poticaj za dalje.”

Za kraj mi govori da ideja ima zaista mnogo, javljaju joj se i prijatelji s nekim svojim prijedlozima jer u današnje vrijeme kad smo svi zatrpani jeftinim konfekcijskim proizvodima iz masovne proizvodnje, ljudi traže nešto jedinstveno i kvalitetno. “Zaista se ponosim što su Dvije njuške hrvatski proizvod, surađujemo s malim obrtima i trudimo se stvoriti neku novu vrijednost.”