intervju

Bile smo na snimanju nove #volimcice kampanje. Mija Dropuljić još jednom glasno poručuje da nismo same

FOTO: Aleksandar Selak

Viralna kampanja #volimcice ostavila je snažan utisak u javnosti. Mija nas opet podsjeća da biti dobar prema svojim cicama znači biti dobar i prema sebi

“S 22 godine pronađen mi je veliki tumor na lijevoj dojci koji se odmah morao operirati. Srećom bio je dobroćudan. Tijekom godina pojavila su se tri nova fibroadenoma koja svake godine redovito pratim. Izrasline na dojkama nisu nešto što se pojavljuje samo kod žena iznad 40 godina, to je sve češća pojava kod mladih cura. Nemoj čekati! I mlade cice trebaju pažnju! Označi svoju fotku s #volimcice i pokaži im svu ljubav preventivnim ultrazvukom. Ja sam svoj već obavila.” Upravo tako glasila je iskrena, dirljiva, spontana i iznimno bitna poruka novinarke i influencerice Mije Dropuljić na njezinom Instagramu, a koju je objavila prije točno godinu dana.

Ta divna gesta koja je proizašla iz samo jedne fotografije, osobne priče pod hashtagom #volimcice pokrenula je tako važan dijalog na jednoj od najpopularnijih društvenih mreža i izazvala veliku medijsku pažnju. Kampanja je to koja je probudila sve Hrvatice, koje su se na prigodan način pridružile ovoj hvalevrijednoj inicijativi s ciljem podsjećanja na važnosti redovitih pregleda dojki.

Kako se ponovno bliži listopad, mjesec obojen ružičastom bojom koja poziva da se svi kolektivno pridružimo borbi protiv raka dojke, odnosno da vodimo brigu o vlastitom zdravlju, i da pružimo podršku svim onim hrabrim ženama koje se bore s bolešću, Mija je odlučila nastaviti sa svojom akcijom i ove godine.

Naime, ovih dana je tim povodom snimila svojevrsni nastavak #volimcice kampanje, a u kojoj su joj se ovaj put pridružila i neka poznata lica. Naravno, otišle smo na snimanje kako bismo od Mije doznale više i na što sve ovaj put želi skrenuti pažnju.

“Da, posve spontana objava vlastite priče prošle godine rezultirala je neplaniranom kampanjom u koju su se uključile žene iz cijele Hrvatske, ali i susjednih zemalja. Dio njih je podijelilo i svoje životno iskustvo, a novu kampanju odlučila sam odraditi ovaj put svjesno i kroz nju predstaviti upravo neke od tih priča.” govori mi entuzijastično Mija i pojašnjava kako je prva kampanja prenijela njezino iskustvo koje je imala kao mlađa s operacijom fibroadenoma, a ova koju trenutno snima prenosit će iskustva drugih mladih žena.

Aleksandar Selak

Iako smo je ulovili u radnom modu na snimanju, Mija je spremno i vrlo koncentrirano odgovorila na sva naša pitanja. “S ovom kampanjom želim pokazati da nas je puno više i da veliki dio žena ima svoju priču, lakšu i težu. Htjela sam pokazati da u niti jednoj toj priči nismo same i da su problemi s cicama, nažalost, češći nego što to mislimo. Želim da svaka cura koja prolazi kroz slično iskustvo zna da nije sama, izopćena. Želim im pružiti podršku, motivaciju, inspiraciju i umanjiti strah. Također, želim osvijestiti da se o svojim cicama moramo brinuti u svojim ranim 20-ima. Sve to možemo postići samo sa stvarnim pričama i građenjem zajednice koja si je potpora.”

Aleksandar Selak

Pričajući o novim idejama, Mija se paralelno prisjeća i kako joj se za vrijeme prve kampanje jako puno djevojaka javljalo kako su upravo zbog #volimcice inicijative prvi put i otišle na ultrazvučni pregled dojki što smatra i velikim uspjehom. Znala je, kaže mi, dobivati i fotke nalaza kao dokaz, a to joj je bilo posebno dirljivo.

“Dio njih, koje prolaze kroz nešto slično poput mene, mi se javljalo kako bi pak dobile podršku, umanjile strah i osjećale se manje usamljeno. Ni u najluđem snu nisam očekivala toliko poruka. Iskreno, sve žene koje su se prošle godine priključile kampanji su meni pružile ono što mi je toliko nedostajalo prije desetak godina – a to je osjećaj da u svemu tome nisi sama i da imaš ljude koji će ti pružiti tako potrebnu podršku.”

Aleksandar Selak

Stvarajući pak novu kampanju o kojoj nam je otkrila tek dio jer službeno izlazi 1. listopada, Mija je smatrala kako bi njezina lica trebala biti ona koja su dio zajednice, a koja su se beskompromisno i bez ikakve zadrške, prepuna suosjećanja pridružila ovoj vrijednoj akciji na samom početku.

One su Anita Dujić, Korana Marović, Marina Hasija i Mateja Fištrek, i sve one žele pričati o svom iskustvu javno te osvijestiti djevojke da se što ranije počnu brinuti o svom zdravlju. “Ja sam samo tu da prenesem njihovu priču. Njih četiri su odmah pozitivno reagirale i htjele biti lica #volimcice kampanje. Inicijativi se pridružila i Katica Topčić sa Sašom Bandom i Josipom Mirkovićem iz frizerskog salona Fabula De Forma koji su zaslužni za frizure protagonistica, a tu je i talentirani fotograf Jure Perišić. Teži dio u svemu bio je okupiti nas sve u istom terminu na jednom mjestu.”

Kao i prethodna, i nova #volimcice kampanja bit će plasirana na društvenim mrežama, ali i na Mijinom blogu u sklopu kojeg će se moći pročitati iskrene priče djevojaka u cijelosti. Mija mi naglašava kako joj je sada cilj prenijeti dvije poruke. Prva je, naravno, važnost preventivnih pregleda u što ranijim godinama, a druga je da, bez obzira na to kojeg oblika i veličine su, bez obzira na to što su prošle i tek trebaju proći, volimo svoje cice i da trebamo biti ponosne na njih. “Pozitiva, inspiracija i girl power su u fokusu, a novost je da sam ove godine radila i kratki video koji uz fotke isto potpisuje Jure Perišić.”

Aleksandar Selak

Iako je i sama prošla štošta te je upravo u fazi odlaska na redovni pregled, pa onda i uvijek nelagodno iščekivanje rezultata, govori mi kako je nekako u svemu tome ipak najvažnija podrška okoline. Nekad su to roditelji, najbolja prijateljica, a nekad i nepoznati ljudi s društvenih mreža. Ističe kako je jednostavno potrebno pričati o stvarima – onim bolnim, bez zadrške jer samo ako dijelimo svoje priče, možemo vidjeti dalje od vlastite boli i shvatiti da, koliko god to zvuči kao fraza, nikad nismo sami.

“Kad imamo pored sebe ljude koji se s nama bore, sve je lakše. Bitno je samo da sebi priznamo da ne možemo sve sami i da je čak poželjno reći ‘nisam dobro’ i zatražiti rame podrške.”

Aleksandar Selak

Ono što mi je posebno bilo drago čuti od Mije i njezinog iskustva jest da jedino iskrena priča, ona bez filtera, ona iz stvarnog života uvijek dopire do ljudi. “Na kraju, svi smo mi ljudi čiji životi nisu savršeni, a to se, nažalost, u današnje savršeno Instagram vrijeme, izgubilo. U trenutku kad pokažemo da smo jednako ranjivi, dopiremo do ljudi. Život nije savršeno namontirana i filtrirana fotka. Smatram da upravo takve priče, koje god tematike bile, bude emocije i potiču akciju.”

Gledajući i slušajući angažiranu, hrabru Miju prepunu inata, čovjek se ne može ne zapitati ili pak sam odmah osvijestiti neke stvari. Ono što me se posebno dojmilo jest kada mi je na kraju razgovora rekla kako je vrlo rano shvatila kako je taj ‘idealni’ život krhak i zapravo nerealan. No, unatoč svemu, kazala mi je kako je odlučila da više neće živjeti samo čekajući i vjerujući da ima vremena. “Bitno je brinuti se za sebe, uživati u sadašnjosti, grabiti sve što ti se nudi putem, biti proaktivan. I ono najvažnije, biti čovjek kojem je nekad potrebna podrška, a nekad si ta podrška ti, dragim ljudima, ali i onim nepoznatima.”