PROMO

Koji su najveći izazovi suvremenih roditelja? Imamo rezultate velikog globalnog istraživanja

Rezultati prvog globalnog istraživanja koje je ispitivalo roditeljska iskustva diljem svijeta nedavno su predstavljeni u sklopu iscrpnog izvještaja pod nazivom Indeks roditeljstva.

Istraživanje je obuhvatilo stavove više od 8000 majki i očeva u 16 zemalja s četiri kontinenta i to s jednim ciljem – identificirati univerzalne probleme s kojima se susreću suvremeni roditelji. Bez obzira gdje žive, roditeljima su brige uglavnom iste, a svi potvrđuju da je roditeljska uloga izuzetno složena.

Zato smo s Mihaelom Bușu, izvršnom direktoricom kategorije dječje hrane Nestlé za jugoistočno europsko tržište, razgovarali o podjeli roditeljske odgovornosti, izazovima s kojima se i sama susrela tijekom odgoja i važnosti podrške poslodavaca, uzimajući u obzir činjenicu da već 20 godina radi na rukovodećim pozicijama kompanije Nestlé. Dotakli smo se i tema inovacija, održivosti i trendova.

Mihalea Busu

Zanimljivo je da je gotovo trećina ispitanika izjavila da se osjećala nespremno za novu roditeljsku ulogu…

Točno, prema Indeksu roditeljstva, čak 43% roditelja smatra da je biti roditelj teže nego što su očekivali. To je razumljivo, jer ne možemo biti u potpunosti spremni na tu ulogu dok ne postanemo roditelj. Često, osim vanjskih pritisaka, pred same sebe postavljamo nerealna očekivanja. Potvrdili su to i rezultati ovog istraživanja te detektirali vanjske i unutarnje pritiske kao najveće izazove suvremenog roditeljstva . Unutarnji pritisci su, primjerice, previsoki standardi koje sami sebi postavljajmo te osjećaj nedovoljne spremnosti za roditeljsku ulogu. No, vanjski pritisci nad kojima roditelji imaju malo kontrole daleko su jači i mogu imati iznimno negativan utjecaj na dinamiku obitelji. S nekima od njih svaki se roditelj sigurno susreo – to su neželjeni savjeti okoline, posramljivanje, nametanje nerealnih standarda društvenih mreža, kao i nepovjerenje u vlastite roditeljske vještine.

Ipak, u svim anketiranim državama roditelji su izjavili da tijekom pandemije osjećaju više međusobne podrške, uključujući povećanu društvenu povezanost i osjećaj pripadnosti te manji pritisak. Je li to bio slučaj i u vašoj obitelji?

Rezultati su pokazali da 32 % roditelja smatra da se čak i u hiperpovezanom svijetu, gdje ih od prijatelja i obitelji dijeli samo jedna poruka, s djetetom u naručju znaju osjećati duboko izoliranima i usamljenima. Ipak su se tijekom 2020. godine uočile određene promjene. Zanimljivo jest kako su tijekom pandemije roditelji osjećali manje društvenog pritiska o tome kako bi trebali odgajati djecu, a veći osjećaj povezanosti. Vjerojatno nas je prošla godina naučila pogledati stvari iz drugačije perspektive i neminovno donijela i pozitivne promjene – tolerantniji smo, više cijenimo zajedničke trenutke i bolja smo podrška jedni drugima. Jedino tako možemo bolje uskladiti rad od kuće, roditeljske te sve druge obaveze. Osobno, kako sam već 20 godina na rukovodećim pozicijama kompanije Nestlé, mogu potvrditi da je prošla godina donijela dodatne poslovne izazove, koji su se odrazili i na obiteljsku dinamiku.

Ipak, osjećala sam se zaštićenom jer je kompaniji, kao i uvijek, na prvom mjestu bilo osigurati sigurnost svih zaposlenika. Zahvaljujući podršci i predanosti svih naših zaposlenika i odjela uspjeli smo osigurati kontinuirani pristup Nestlé proizvodima te smo roditeljima ponudili proizvode i usluge koji im omogućavaju zdraviji i jednostavniji svakodnevni život.

Zadržimo se malo na prehrani dojenčadi. Koji su glavni ciljevi kompanije na tom području i koje potrošačke trendove uočavate?

Naš glavni cilj u području prehrane dojenčadi su inovacije i održivost. Kontinuirano unaprjeđujemo recepture proizvoda, posebno onih namijenjenih djeci. Inovacije nam pomažu da budemo najbolji u onome što radimo. Što se tiče održivosti, težimo tome da ambalaža Nestlé proizvoda ne završava u oceanima, jezerima ili rijekama. Kako bismo to postigli, naša je obveza da se 100% naše ambalaže može reciklirati ili biti ponovno upotrebljivo do 2025. godine.

Globalno, pa tako i u Hrvatskoj, primjećujemo veći interes roditelja za proizvode koji podržavaju zdrav razvoj, imunitet, proizvode koji predstavljaju rješenja za određene probleme, ali i nove vrste ambalaže koje podržavaju životni stil roditelja kao i rješenja pripreme dječje hrane koja omogućavaju uštedu energije. Drugi trend tijekom protekle godine, bio je, očekivano, povećanje online prodaje. Taj bi se trend mogao i nastaviti, s obzirom na to da se roditeljima online kupovina dječje hrane pokazala vrlo praktičnom.

Koliko je važno da poslodavci osluškuju potrebe zaposlenika koji su roditelji? Što se posljednjih godina promijenilo u vezi s roditeljstvom u kompaniji Nestlé?

Vrlo je važno imati podršku poslodavaca. Podržavam svaku aktivnost usmjerenu na potporu roditeljima. Nestlé je vodeća kompanija u svijetu u kategoriji proizvoda za prehranu dojenčadi i s više od 150 godina iskustva i želimo biti partner roditeljima u izazovima s kojima se susreću. U Nestlé Adriaticu 78% naših zaposlenika su roditelji, kojima je sigurno odgovara radno okruženje u kojemu su osigurane sobe za dojenje, klizno radno vrijeme, ali i ono koje potiče odlazak odlazak očeva na porodiljni dopust.

Dodatno, osigurana je i hrana za bebe, a zaposlenici mogu računati na naknadu do 100% plaće za prvih 18 tjedana roditeljskog dopusta, ali i skraćeno radno vrijeme bez smanjenja plaće roditeljima koji se vrate na posao s roditeljskog dopusta prije nego što dijete navrši dvije godine. Ponosni smo i na Politiku rodne ravnopravnosti koja unaprjeđuje ravnopravnost spolova, raznolikost i inkluziju. To su samo neke od pozitivnih promjena i one nam pokazuju smjer u kojem želimo ići i dalje.

Koji bi bio vaš savjet majkama koje su nove u toj ulozi?

Prvi je savjet fokus na postavljanje realnih očekivanja. Tražite pomoć kad je potrebno, kako od obitelji tako i od poslodavca. Nisu svi dani jednaki, pa prilagodljivost trenutku olakšava svakodnevne izazove. Svaka osoba različito doživljava pritisak, stoga su poštovanje, povjerenje, sposobnost komunikacije i hrabrost da nazovemo stvari njihovim imenom u teškim situacijama, izuzetno važni za lakše snalaženje u
stresnim roditeljskim situacijama.