intervju

Marija i Kim s inicijativom #astoceseloreci pokrenule su lančanu reakciju na temu anksioznosti. Sjajan potez

Marija Gaura i Kim Končar
FOTO: Aleksandar Selak

Marija i Kim progovorile su o anksioznosti na svoj način. Na Instagramu su hrabro pokrenule divnu inicijativu na duge staze #astoceseloreci

“Instagram projekt Pišem ti po zidu nastao je 2016. uz gin i nekoliko fora koje sam izgovorila pred prijateljicom koja je potom išla te izjave zapisati. Rekla sam joj da ne treba i da ću ja to učiniti za nju i to na Instagramu. Prve objave su već uzele maha i vrlo brzo smo od 10 lajkova došle do 300, pa onda i više. Tada smo znale da će Pišem ti po zidu biti feel good Instagram profil koji će ljudi pratiti da se opuste, nasmiju i podijele s drugima svoje raspoloženje kroz naše vizuale. Danas je uz spomenuto Pišem ti po zidu ujedno i brend koji možete nositi na sebi.” otkrila mi je Marija Gaura, inicijatorica i osnivačica, inače zaposlena u jednoj medijskoj kući u prodaji i marketingu, a koja će za sebe uvijek reći kako je zaljubljena u fotografiju te da je oduvijek težila imati nešto svoje i začiniti ovaj svijet s par svojih stvari koje mogu postati dio nečijeg tuđeg života.

“Pa, što bolje dati nego par misli i dobrih vizuala koje možete nositi sa stilom. Svaki dan” sugerira Marija te naglašava kako u projektu Pišem ti po zidu nije sama, nego da su u cijeloj priči uz nju još i Kim Končar i Vlasta Glučina.

“Priključila sam se Mariji i radu na Pišem ti po zidu prije nešto više od godinu dana nakon što sam diplomirala glumu na Akademiji. Kao i većina bila sam izgubljena prvih par mjeseci nakon završetka faksa i Marija me uposlila da ne paničarim i dala mi otvorene ruke po pitanju izrade vizuala za Instagram, što je probudilo moju kreativnost i veselje tako da sam joj zahvalna na tome” ubacuje se Kim.

Originalnost i privlačenje pažnje na Instagramu

Aleksandar Selak

Pitam ih odmah obje koliko je danas u moru raznih i vrlo sličnih Instagram profila moguće zainteresirati ili pak zaintrigirati potencijalne pratitelje. Kim smatra kako nije zapravo teško ako si kreativan i svoj, a dodaje i da je puno jednostavnije nego što to ljudi misle. Činjenica je da treba izdvojiti svoje vrijeme i gurati ideju, ali kada radiš kako to treba, kaže, ljudi to prepoznaju sami od sebe, bilo da se radi o kvalitetnom Instagram profilu koji je u funkciji osobnog bloga ili pak feel good profila.

Slično razmišlja i Marija koja govori da je teško samo ako nisi originalan. “Nije lako biti originalan u moru instagramičnih profila pa nijanse zaista čine razliku. Imale smo sreće što smo od samog početka duhovite, promišljane i zabavne. Toga uvijek nedostaje.”

Nije lako biti originalan u moru instagramičnih profila pa nijanse zaista čine razliku

No, ono što nam je ujedno bio i povod za ovu priču jest i to što su djevojke odlučile u sklopu Pišem ti po zidu spontano pokrenuti jednu hvalevrijednu kampanju, inicijativu imena #astoceseloreci o kojoj bismo svi trebali barem promisliti, i na kraju krajeva, senzibilizirati se.

“#astoceseloreci željela sam pokrenuti još prošle godine, ali nisam zapela za to kao sada. Ideja se rodila nakon što smo izbacili vizual i dosta se naših pratitelja javilo na temu toga što ‘selo’ priča. Isto tako pratila sam i svoju prijateljicu Mateju Frajsberger (Click4Chic) koja je imala inicijativu na svom YT kanalu i Instagramu vezanu za anksioznost i kako je to zaista bolest novog doba” prisjeća se Marija koja otkriva i da se sama prije šest godina liječila od anksioznosti što je ujedno i motiv, baza spomenute kampanje.

‘Selo’ koje ima pravo komentirati sve i svašta

Marija Gaura
Aleksandar Selak

“Nisam znala da je imam, samo sam znala da je sve nekako krivo posloženo u mojoj glavi. Na prijedlog prijateljice otišla sam divnoj psihologinji Ivani na Sveučilištu u Zagrebu i okrenula ploču. Nije bilo jednostavno kako sada izgleda, ali znam da mi je pomoglo. I zato smo pokrenuli ovu priču na Instagramu. Sve se ovdje gleda kroz filtere i nije čudno što, koliko god je Instagram izvor lijepih i kreativnih stvari, tako je i kreator negativnih emocija koje se vrlo lako u užurbanom ritmu života pretvore u teret.”

Iako je Marija znala da u tome svemu nije sama, ono što smatra problematičnim jest da ljudi o tome premalo pričaju. U spomenutoj inicijativi, podržala ju je naravno odmah i Kim koja dijeli Marijino mišljenje o tome da se premalo priča o pritisku koje društvo vrši na mlade ljude, pogotovo žene, bilo direktno ili indirektno.

Instagram je platforma za puno divnih stvari, od beauty proizvoda, lifestyle trendova pa do umjetnosti, ali isto tako je izvor velike negative na kojoj se skuplja ‘selo’ koje ima pravo komentirati sve i svašta

“Svi mi prolazimo kroz razne faze i doživimo napadaj anksioznosti samo se drugačije s njim nosimo. Instagram je platforma za puno divnih stvari, od beauty proizvoda, lifestyle trendova pa do umjetnosti, ali isto tako je izvor velike negative na kojoj se skuplja ‘selo’ koje ima pravo komentirati sve i svašta, pogotovo na otvorenim profilima, a pri tom ne shvaća da vjerojatno iz svoje frustracije napada nekog drugog tko kreira svoj svijet prema svojim pravilima. Mislim da je baš zato Instagram bio najbolja opcija za pokretanje ove kampanje jer je postao jedno globalno selo puno različitosti koje bi se trebale prihvaćati. Svi imamo pravo kliknuti na follow ili unfollow” dodaje Kim koja ponosno kaže i kako je odaziv na inicijativu prije svega bio vrlo hrabar i brojčano odličan.

Viralnost i hrabrost za opće dobro

Marija Gaura i Kim Končar
Aleksandar Selak

Otkriva kako se javilo se jako puno ljudi i podijelilo puno inspirativnih priča s njima, svojim pratiteljima, ali i realno, cijelom Instagram zajednicom. Dodaje i kako uvijek postoji rizik da odaziv ne bude velik jer treba uzeti u obzir činjenicu da se od ljudi tražilo da u sklopu ove kampanje dobrovoljno podijele javno svoja iskustva. I Kim i Marija smatraju kako je za to potrebna velika hrabrost – progovoriti javno o svojim problemima.

Lijep je osjećaj kad shvatiš da si s nekom svojom idejom i inicijativom pokrenuo ljude da se aktiviraju

Za priče kažu kako su prije svega iskrene, inspirativne, hrabre i da potiču na razmišljanje o samome sebi, što je i bio jedan od ciljeva kampanje. Kim pak dodaje kako je očekivala da će se ljudi javiti, ali da nije očekivala da će ih podijeliti u ovolikom broju, kao ni to da će ih podijeliti dosta mladih djevojaka, koje su bliže tome da budu djeca nego odrasle mlade žene. No, obje govore kako su ih i neke priče nasmijale, ali i pogodile te da su ih definitivno potaknule da promisle o sebi, svojim postupcima ili još bolje nepostupcima. “Lijep je osjećaj kad shvatiš da si s nekom svojom idejom i inicijativom pokrenuo ljude da se aktiviraju” dodaje Kim.

Anksioznost koja nije proizašla iz strabizma

Aleksandar Selak

Pitam ih i da mi objasne zapravo što su točno željele postići i na što potaknuti zajednicu. “Željeli smo na društvenoj mreži punoj filtera predstaviti priče bez filtera – priče bez osuđivanja, ruganja ili pak one nerealne slike savršenstva na feedu ili storyjima. Ideja je da svatko od nas svojom jednostavnom pričom pomogne nekome tko je u istoj ili sličnoj situaciji. U prvoj fazi su naši prijatelji influenceri ogolili sebe. Zatim su nam se pridružili njihovi pratitelji” objašnjava Marija koja se sama jednako tako hrabro ogolila na svom profilu pod #astoceseloreci kao i mnogi drugi.

Mnoge osobe koje poznajem sa strabizmom ne mogu gledati druge u oči (doslovno i figurativno) zato što se srame. Čega točno? Više nas treba biti sram društvenog strabizma koji je uzeo maha

“Borila sam se s anksioznosti jako dugo, ali ne zbog strabizma. Smatram da mane s kojima smo rođeni u nama ne stvaraju problem sve dok nam društvo ne počne diktirati drugačije. Moja je priča tu da svi koji imaju strabizam na jednom primjeru možda promijene mišljenje o svojim očima. Mnoge osobe koje poznajem sa strabizmom ne mogu gledati druge u oči (doslovno i figurativno) zato što se srame. Čega točno? Više nas treba biti sram društvenog strabizma koji je uzeo maha. Ali, ono što je mene nadahnulo u pričama sudionika u projektu jest ta jednostavna iskrenost koja je izašla iz njih bez ikakve zadrške.”

Naravno, potaknuta svim i Kim je obznanila da se s anksioznošću bori od kad je ušla u pubertet. Kaže kako joj u prilog na neki način ne idu poslovi kojima se bavi, glumom i novinarstvom, a koji stavljaju veliki pritisak na žene što zbog izgleda, što zbog činjenice da ipak dominiraju muškarci i više su plaćeni.

Cijelo poslovanje na Instagramu je moguće

Kim Končar
Aleksandar Selak

“Teško se nosim sa stresom ponekad, ali sad kad sam starija i zrelija puno bolje podnosim sve nepravedne situacije koje se oko mene događaju. Žene često na van postave masku, a iznutra se same nose sa svim pritiscima koje im selo napravi, a ja sam kroz ovu kampanju i sama shvatila da svaka žena ima pravo na loš dan ili period, i da nema razloga da ga skriva. Na kraju je jedino bitno da svaki pritisak pretvorimo u nešto što nas ojača, a to možemo samo ako smo psihički dovoljno jaki i na tome trebamo raditi” poručuje Kim.

S obzirom na to da svi mi redom danas živimo na Instagramu koji jednako tako doslovno diktira trendove, a koji je istovremeno ogledalo u tuđe živote, ako mi to kao korisnici dozvolimo, pitam ih obje i za mišljenje o toj platformi generalno te osjete li ponekad svojevrsno zasićenje.

Mislim da na Instagramu najbolje žive oni koji stvarno žive svoj život. To se vidi u objavama

Marija mi odmah govori kako naprosto obožava Instagram, točnije njegovu jednostavnost i kreativnost. No, svjesno dodaje kako u svemu treba imati mjeru. “Mislim da na Instagramu najbolje žive oni koji stvarno žive svoj život. To se vidi u objavama. Osjeti se da je netko dao dio sebe jer je to nešto zaista i proživio, koja god to tema bila. Isto tako Instagram je odlična platforma za kreativne poslove. Mi smo pravi primjer. Cijelo poslovanje nam je na Instagramu. Širit ćemo se svakako, ali ovo je zaista odlična platforma za nas. Osjeća se zasićenje kada iskaču razno razne reklame i kada influenceri svaki dan predstavljaju drugi proizvod, ali ponavljam, ima onih koji odlično rade taj posao i imaju mjeru. Tada Instagram ima smisla.”

S druge strane, Kim dodaje kako svoj profil koristi i privatno i poslovno te da ga doživljava kao svoj dnevnik. Otkriva i kako na njemu baš ne visi konstantno te da više vremena provodi na profilu Pišem ti po zidu jer da se oko njega više angažira. To je, kaže, jako veseli.

Kredibilitet influencera i oni koje vrijedi pratiti

Kim Končar i Marija Gaura
Aleksandar Selak

Na spomen pojma influencer, zanimalo me i što djevojke općenito danas misle o tom, smijemo reći, modernom zanimanju. Obje se slažu u tome da je to posao sadašnjosti i budućnosti i ne vide ništa loše u tome, osim možda u odabiru suradnji.

“Smatram da bi influenceri trebali sami sebi postaviti u godini određeni broj brendova s kojima surađuju i ne šarati sa suradnjama jer gube na kredibilitetu, kao i brendovi koji se vežu za njih” govori Marija dok Kim ističe kako biti influencer nije lako, pogotovo zato što je mnogima to još neobjašnjiv termin i ne mogu u suštini možda razumjeti da je to stvarno posao koji zahtjeva rad, predanost i veliki trud da bi se profil, osoba istaknuli. Dodaje i da ljudi također ne razumiju da svaki influencer ima svoju publiku i da je njegov sadržaj namijenjen isključivo toj publici, pa je samim time normalno da se nekom netko ili nešto sviđa, a drugom ne.

Smatram da bi influenceri trebali sami sebi postaviti u godini određeni broj brendova s kojima surađuju i ne šarati sa suradnjama jer gube na kredibilitetu, kao i brendovi koji se vežu za njih

Za kraj, pitam ih obje i tko ih danas na Instagramu osobno inspirira i za koga smatraju da kvalitetno iskorištava potencijal ove platforme. “Imam sreću da sam okružena snažnim ženama i da su moje prijateljice jedini influenceri koje stvarno pratim i koji me motiviraju i inspiriraju da budem bolja i radim više. Što se insta influencera tiče pratim ih mnogo i divim se svim djevojkama, ali i dečkima koji rade taj posao. Istaknula bih od naših influencerica Victoriju Druško i Petru Mikšikovu kao neka svoja dva favorita u insta svijetu. Obje su vrlo kreativne, imaju poseban stil i nikad ne nameću ništa svojim pratiteljima i to mi se sviđa” otkriva Kim.

Mariju pak posebno inspirira sestra Antonela za koju govori da je rudarka koja nikada nije bježala od svoje kreativne stvari. “Tu je i moja druga sestra Ivana koja radi u jednog agenciji i tamo odrađuje fantastičan posao, ali i njezin privatni profil nije loš posebice kada je odlučila puno više putovati. No, osoba koju bih preporučila svima je moja doza sreće Vildana Mrša. Ona je iz Sarajeva, živi u Dubrovniku, ima muža i prekrasnog sinčića. Ono što je kod nje fantastično jest to što toliko jednostavno voli život i uživa trenutke koje tako jednostavno i na inspirativan način podijeli s nama, pratiteljima. Poznajem je i mogu reći da je ista na Instagramu kao i uživo. Zavirite kod cura, stvarno su posebne” otkriva Marija i dodaje kako s kampanjom #astoceseloreci u siječnju odlaze i u Split gdje će na spomenutu temu organizirati tribinu i event u sklopu kojih će okupiti i neka poznata lica. U svakom slučaju, Marija, Kim i cijeli tim s #astoceseloreci ne namjeravaju tako skoro stati, jer sudeći prema svemu, Instagram zajednica treba upravo takve, vrijedne i društvenokorisne inicijative. Uvijek!