VIJEST

U reklami za higijenske uloške napokon se umjesto plave tekućine pojavila prava krv. Javnost je podijeljena

FOTO: Youtube / Screenshot

Australska tvrtka Libra koja higijenske proizvode već preko 40 godina zadnjih je dana podijelila javnost sa svojom novom reklamom

Tvrtka Libra započela je globalnu kampanju #bloodnormal kroz koju pokazuju iskustvo menstruacije i menstrualne krvi potpuno otvoreno s ciljem da normaliziraju menstruaciju u društvu. Kampanja uključuje TV reklamu u kojoj se po prvi put umjesto plave tekućine na ulošku, koju smo svi navikli vidjeti, pojavljuje crvena tekućina koja prikazuje pravu krv. Osim toga se u reklami pojavljuje i scena u kojoj djevojci u tušu niz nogu klize kapljice krvi.

Očekivano, ova reklama izazvala je lavinu komentara i dosta podijeljenih mišljenja jer je po prvi puta prikazana na televizijskom programu i to u prime timeu. Oni koji se ne slažu s time da se pokazuje krv uspoređuju to s prikazom ostalih tjelesnih izlučevina koje bi se onda trebale prikazivati u reklamama za toaletni papir ili prezervative. Drugi je hvale baš zbog toga što smatraju da normalizira nešto što svaka žena prolazi svaki mjesec. Glasnogovornica Asaleo Care, očinske tvrtke, za New.com.au objasnila je važnost korištenja lokalnog talenta kako bi pomogli u širenju poruke da je menstruacija sasvim normalna stvar. Ova reklama dio je kampanje koja uključuje par kratkih filmova od par minuta, a koja je osvojila nagradu Glass Lion u Cannesu prošle godine.

Kao dokaz da su ovakve reklame više nego potrebne, objavili su istraživanje koje pokazuje kako osam od deset žena u Australiji skriva svoju menstruaciju te je smatraju većim tabuom od droge, spolnih bolesti ili psihičkih problema. Također su došli do informacije kako bi 70 posto djevojka radije palo neki predmet nego priznalo svojim vršnjacima da trenutno imaju menstruaciju. Baš zbog ovakvih podataka pokušaj normalizacije i nije tako loša ideja. Neke od komentara, pozitivnih i negativnih, pogledajte u nastavku.