U reklami za higijenske uloške napokon se umjesto plave tekućine pojavila prava krv. Javnost je podijeljena
Australska tvrtka Libra koja higijenske proizvode već preko 40 godina zadnjih je dana podijelila javnost sa svojom novom reklamom
Tvrtka Libra započela je globalnu kampanju #bloodnormal kroz koju pokazuju iskustvo menstruacije i menstrualne krvi potpuno otvoreno s ciljem da normaliziraju menstruaciju u društvu. Kampanja uključuje TV reklamu u kojoj se po prvi put umjesto plave tekućine na ulošku, koju smo svi navikli vidjeti, pojavljuje crvena tekućina koja prikazuje pravu krv. Osim toga se u reklami pojavljuje i scena u kojoj djevojci u tušu niz nogu klize kapljice krvi.
Očekivano, ova reklama izazvala je lavinu komentara i dosta podijeljenih mišljenja jer je po prvi puta prikazana na televizijskom programu i to u prime timeu. Oni koji se ne slažu s time da se pokazuje krv uspoređuju to s prikazom ostalih tjelesnih izlučevina koje bi se onda trebale prikazivati u reklamama za toaletni papir ili prezervative. Drugi je hvale baš zbog toga što smatraju da normalizira nešto što svaka žena prolazi svaki mjesec. Glasnogovornica Asaleo Care, očinske tvrtke, za New.com.au objasnila je važnost korištenja lokalnog talenta kako bi pomogli u širenju poruke da je menstruacija sasvim normalna stvar. Ova reklama dio je kampanje koja uključuje par kratkih filmova od par minuta, a koja je osvojila nagradu Glass Lion u Cannesu prošle godine.
Kao dokaz da su ovakve reklame više nego potrebne, objavili su istraživanje koje pokazuje kako osam od deset žena u Australiji skriva svoju menstruaciju te je smatraju većim tabuom od droge, spolnih bolesti ili psihičkih problema. Također su došli do informacije kako bi 70 posto djevojka radije palo neki predmet nego priznalo svojim vršnjacima da trenutno imaju menstruaciju. Baš zbog ovakvih podataka pokušaj normalizacije i nije tako loša ideja. Neke od komentara, pozitivnih i negativnih, pogledajte u nastavku.
So our society has officially fallen off a cliff. Actually?? #bloodnormal should we show condoms full of semen? How about toilet paper smeared with faeces? That’s all normal right?
— Andrew Duthie (@AndrewDuthie3) August 19, 2019
#BLOODNORMAL ad had me shook but so happy. The shot that hit me was the girl in the shower. That was real, that made me smile. So glad we are normalising periods again… sad we have to normalise it though. Half the population bleed, I’d say that’s pretty normal
— Jenn (@Vampjier) August 19, 2019
My father raised me & was open about periods. I’m raising a daughter & we are open about periods. I am comfortable to talk about periods.
But for me there’s a massive difference between “normalising” periods and showing period blood on tv in a dedicated campaign
— Jaala (@Jaala_May) August 19, 2019
#bloodnormal amazing ad! Finally, reality! Yaaaaaaaaay!
— Zoe Tunnicliff (@zoe_tunnicliff) August 21, 2019
I’m sorry #Libra. But I don’t even like looking at my own period blood, I don’t want to see another persons. #bloodnormal pls stop
— Brie (@brieahnaa) August 22, 2019
I fucking LOVE the #bloodnormal campaign by Libra. Period blood IS normal and should be destigmatised #nomoreblue pic.twitter.com/XNz2f8gCGq
— ♡Mia♡ (@MiaReadsBooks) August 22, 2019
This ad is literally so sweet and arty! Regardless of the two seconds of blood I love the way it depicts small rituals and depicts the pain/discomfort/can’t work/still working/enjoying life; sans frolicking through fields of flowers #bloodnormal ? https://t.co/J1F7py660I
— rebekah (@bekahdunstan) August 22, 2019
About bloody time!#bloodnormalhttps://t.co/Fx9VStdKqJ
— Queen of Dags (@Burgarnese) August 19, 2019