S1 GENERACIJA

S Teom Zavacki o najboljim poslovnim savjetima, kreiranju sadržaja i tome kako blog pretvoriti u posao

FOTO: Aleksandar Selak

Tein blog TeaTime pratimo od samog početka, a u intervjuu nam je otkrila kako je došla do faze u kojoj se on iz hobija pretvorio u posao

Super1 generacija okuplja talentirane i svestrane ljude koji svojom energijom ostavljaju pozitivan dojam na svijet oko sebe. Oni su nova generacija influencera, digitalni nomadi, multitaskeri i nepresušan su izvor inspiracije.

Svatko je od nas barem jednom u kasnim večernjim satima ususret sutrašnjem intervjuu za posao pitao Google što odjenuti, koliko se ranije pojaviti i koju stvar nikako ne izgovoriti pred potencijalnim budućim poslodavcem. Dobro nam je poznat taj nelagodan osjećaj, no pravu utjehu daje onaj kad napokon naiđemo na sve odgovore na jednom mjestu. To mjesto je TeaTime, blog Tee Zavacki koja ondje neumorno dijeli tekstove, videe i podcaste pune savjeta o karijeri, kreiranju sadržaja, planiranju pa i neuspjesima.

Da bismo saznale kako je tekao Tein put nakon studija na Fakultetu elektrotehnike i računarstva, kako je sve počelo s blogom, u kojoj fazi je sada i kako zaista pretvoriti blog u svakodnevni posao, privele smo je na razgovor, a što nam je otkrila pogledajte u nastavku.

KAKO POKRENUTI BLOG

“Oduvijek volim pisati i dijeliti nove ideje s drugima, no o blogu kao o poslovnoj platformi počela sam razmišljati tamo negdje 2012. godine”, započinje Tea priču o početcima svog bloga. “Četiri godine je zatim ta ideja postojala samo u mojoj glavi (u jednom trenutku sam kupila i domenu koja je uredno stajala prazna). Zatim sam u listopadu 2016. godine otišla na konferenciju gdje sam iz razgovora u razgovor primijetila da uporno ponavljam rečenicu – ‘voljela bih pokrenuti platformu na kojoj ću…’. Tada sam shvatila dvije stvari – gotovo svi pokrećemo nešto svoje i jedina razlika između ljudi na pozornici tog dana i nas u publici bila je u činjenici da su oni napravili prvi korak. Druga misao koja mi je prošla kroz glavu bila je – da sam počela pisati čim sam kupila domenu sada bih već imala 1-godišnji blog i punih 12 mjeseci sadržaja. Prvi tekst na teatime.com.hr domeni nastao je već sljedećeg dana.”

Jedina razlika između ljudi na pozornici tog dana i nas u publici bila je u činjenici da su oni napravili prvi korak

Balansirala je tada između bloga i posla na kojem je boravila od 9 do 17, no i to je bilo značajno. “Tijekom protekle tri godine koliko TeaTime postoji balansirala sam posao od 9 do 5 s kasnonoćnim pisanjem i kreiranjem sadržaja u pauzama. Čak i tih nekoliko sati dnevno mi je otvorilo niz prilika i mogućnosti, od kreiranja sadržaja za druge portale, preko suradnji s brendovima, sve do držanja predavanja i radionica na regionalnim konferencijama. Tri godine testiranja različitih stvari, kako s TeaTimeom tako i poslovno, pokazale su mi da najviše od svega volim prenositi osobno iskustvo, informacije i znanje na jednostavan, motivirajuć i inženjerski strukturiran način (da ne ispadne da sam FER studirala bezveze). 15.4. sam pak odlučila 100 posto ući u samostalne vode i veselim se vidjeti u kojim sve smjerovima se TeaTime može razviti kada u njega uložim 8+ sati dnevno.”

KAD BLOG POSTANE POSAO

Aleksandar Selak

Tea danas radi sama za sebe, no i dalje se uglavnom bavi poslovnim treninzima. “Većina mog posla proteklih pet godina (pa tako i danas) sastoji se od poslovnih treninga za velike kompanije u različitim industrijama. Većinom se radi o temama korisničkog iskustva, produktivnosti i fokusa, prezentacijskih vještina i treninga za trenere”, kaže. “Uz poslovne treninge, nedavno sam organizirala prvu seriju #radimposvom radionica kroz koje sam imala priliku pričati o temi koju obožavam – o potencijalu online svijeta za male biznise i freelancere, od izgradnje brenda, preko kreiranja sadržaja sve do poslovnih modela i oblika monetizacije. Kada nisam na terenu i ne držim radionice, moj dan se većinom sastoji od neglamuroznih aktivnosti koje obožavam – kreiranja sadržaja i odgovaranja na poruke i mailove.”

Tijekom proteklih nekoliko godina imala sam priliku vidjeti kako sadržaj može transformirati biznise

A što je to točno #radimposvom akademija? “#radimposvom akademiju primarno sam kreirala za ambiciozne kreativce – blogere, coacheve, poslovne trenere i male biznise koji pružaju online/offline usluge (fotografe, dizajnere, copywritere…) i žele iskoristiti potencijal online svijeta, okupiti bazu ljudi koji vole njihov rad i pritom izgraditi uspješan poslovni model. Akademija je dinamična i interaktivna, sastoji se od niza praktičnih vježbi i predložaka za ispunjavanje, i što je najvažnije – sudionici nakon akademije znaju koji je sljedeći konkretan korak koji trebaju napraviti kako bi samouvjereno i uspješno radili nešto svoje.”

Kreiranje sadržaja je navika kao i svaka druga

Tijekom akademije primijetila je, kaže, još jednu potrebu na našem tržištu. “Mali biznisi i freelanceri jako dobro znaju kolika je vrijednost ulaganja u online sadržaj, no često za to ili nemaju vremena ili, kada ga i pronađu, obično ne znaju o čemu pisati/pričati. Kreiranje sadržaja je navika kao i svaka druga zbog čega sam odlučila lansirati 12-tjedni online program kroz koji ćemo zajedno definirati strategiju sadržaja, platforme i ciljanu publiku, brainstormati godišnji plan tema te primijeniti tehnike pisanja na koje nitko ne ostaje ravnodušan. Tijekom proteklih nekoliko godina imala sam priliku vidjeti kako sadržaj može transformirati biznise i jedva čekam 1. kolovoza i početak Content Creatives programa.”

NEKI NOVI MEDIJI

Aleksandar Selak

Tea se u svom radu uvelike oslanja na Instagram na kojem također dijeli odlične savjete, a na pitanje smatra li se influencericom kaže: “U teoriji svi mi utječemo na ljude oko sebe, njihove stavove, razmišljanja, način na koji donose odluke (zato kažu da smo prosjek pet ljudi s kojima provodimo najviše vremena). Zbog društvenih mreža, uz naše prijatelje i obitelj, to su sada i neki drugi ljudi koje pratimo online. Tako često dobijem poruku da je netko pročitao knjigu, uložio u planer ili online edukaciju zbog objave na TeaTimeu i jako sam sretna kada je to utjecaj sadržaja koji kreiram. S druge pak strane, u poslovnom smislu ne smatram se influencericom jer mi taj poslovni model nije pretjerano privlačan.”

Najbolji savjet koji sam dobila na samom početku karijere bio je moraš naučiti lansirati i kada nije savršeno

Kreira i podcaste koji u Hrvatskoj, čini se, postaju sve popularniji. “Kada bih sudila samo po TeaTime zajednici, rekla bih da je podcast već došao u Hrvatsku. To su većinom svestrani i aktivni ljudi koji sadržaj konzumiraju u aktivnostima praznog hoda (npr. u vožnji ili pospremanju stana) zbog čega im više odgovara audio format. Mislim da o ovoj potrebi puno govori i činjenica da YouTube trenutno testira opciju audio moda i jedino pitanje je kako će to utjecati na daljnji razvoj podcast platformi. U svakom slučaju, i audio i video su formati kojima se planiram više posvetiti u mjesecima koji slijede.”

YouTube trenutno testira opciju audio moda i jedino pitanje je kako će to utjecati na daljnji razvoj podcast platformi

A kroz sve to naučila je stati na kraj svom perfekcionizmu. “Najbolji savjet koji sam dobila na samom početku karijere, a koji je meni kao štreberici bio najkorisniji glasio je – ‘Tea, moraš naučiti lansirati i kada nije savršeno.’ Ta rečenica mi stalno stoji negdje u glavi i zbog nje sada sama sebi zadajem rokove za lansiranje kojih se pridržavam (čak i kada nije savršeno).”

 

Za kraj smo Teu pitali da nam preporuči jednu knjigu, jedan podcast i jedan dokumentarac koje moramo pogledati:

KNJIGA

Budući da mi je teško izabrati najbolje, odlučit ću se za najnovije. Knjiga koju sam nedavno čitala a može biti odličan izvor motivacije svima koji se pitaju kako uspjeti u poslovnom svijetu – The third door (Alex Banayan).

PODCAST

Podcast koji sam nedavno počela slušati – The Ikonns – posebno volim zbog mindseta Mimi i Alexa.

DOKUMENTARAC

Zadnji dokumentarac koji sam pogledala na Netflixu (jer jako volim Brene Brown) – The call to courage. Jer nam svima nedostaje samo malo hrabrosti da kliknemo na taj publish button i podijelimo sa svijetom ono što volimo i u čemu smo dobri.