MODA

Kako je Glenn Martens u 54 dana postao najveća dizajnerska zvijezda ove godine

Modni mjesec prije nekoliko je dana završio Tjednom mode u Parizu, a njegova najveća zvijezda, čini se, bio je Glenn Martens

FOTO: tgm creative / Oliver Hadlee Pearch

Modni mjesec prije nekoliko je dana završio Tjednom mode u Parizu, a njegova najveća zvijezda, čini se, bio je Glenn Martens

Belgijski dizajner Glenn Martens ove godine još nije propustio nijedan tjedan mode. Godina je jedva započela, a već je 19. siječnja njegov Y/Project imao reviju na Tjednu muške mode u Parizu. Potom je tjedan dana kasnije nastupio kao gostujući kreativni direktor za Jeana Paula Gaultiera na Tjednu visoke mode u Parizu. A onda je nešto manje od mjesec dana kasnije, točnije 23. veljače, predstavio i svoju prvu kolekciju na pisti, a ukupno treću do sada za Diesel čiji je kreativni direktor postao krajem 2020. godine. I tako nije prošlo ni punih 55 dana 2022. godine, a Martens je odjednom postao najintrigantnije ime na dizajnerskoj sceni.

Glenn Martens je iz Brugesa u Belgiji, a studirao je na Royal Academy of Fine Arts u Antwerpenu, školi na kojoj su studirali i Martin Margiela, Dries Van Noten, Ann Demeulemeester i niz drugih. Na prijemni je ispit, piše Business of Fashion koji ga je uvrstio na svoju listu 500 najutjecajnijih ljudi u svijetu mode, stigao s tek nekoliko skica, ali je upao i završio kao najbolji student u svojoj klasi. Čim je završio studij, Martens je dobio ponudu za poziciju junior dizajnera u kući Jeana Paula Gaultiera. Prihvatio ju je i tako ušao u svijet mode koji je vrlo brzo nakon i osvojio.

MARTENS SE TRAŽIO KROZ NEKOLIKO POZICIJA

Y/Project, jesen/zima 2020/2021.

Martens je u početku kod Jeana Paula Gaultiera kreirao kolekcije za predsezone kao i za mušku liniju G2. Uz to je od 2009. radio i kao asistent za Yohana Serfatyja u njegovom prvom brendu pa je kratko radio i za belgijskog dizajnera Brunu Pietersa u Antwerpenu, a paralelno je odlučio pokrenuti i vlastiti brend. Prvu kolekciju predstavio je u Parizu 2012. godine, a nakon toga je kreirao još samo dvije kolekcije prije no što je odlučio da vlastiti brend možda ipak nije za njega. Serfaty je tada već bio pokrenuo Y/Project, točnije 2010. godine, no 2013. je preminuo od raka. Njegov poslovni partner Gilles Elalouf tražio je tada novog kreativnog direktora, a na vrhu liste bio mu je upravo Serfatyjev bivši asistent, Glenn Martens.

“Zapravo sam naslijedio taj brend”, rekao je Martens za New York Times 2016. godine. “Yohan je bio takva pamtljiva persona i imao je specifičnu estetiku, ali to uopće nije bila moja kreativna vizija i oklijevao sam. Nisam vjerovao u taj kreativni smjer u budućnosti brenda. Sve je bilo vrlo mračno, već imamo Ricka Owensa koji to radi, a uostalom, to nije bio moj stil.” Zato je prve dvije godine bio vrlo oprezan s time što radi, poštujući svog prethodnika, a onda se u trećoj godini unutar brenda potpuno opustio i pustio svoju viziju u javnost.

Sam je novu estetiku brenda nazvao prštećom, trashy i trans, a publici i kritičarima to se jako svidjelo. Y/Project je u kratkom roku postao jedan od najinovativnijih brendova na Tjednu mode u Parizu čije se nove kolekcije s nestrpljenjem iščekuju. Osim estetike, Martens je odlučio raditi i prema vlastitom rasporedu. Y/Project predstavlja samo dvije kolekcije godišnje u koje su objedinjene i muška i ženska linija jer je većina komada ionako uniseks. Najveći poticaj za rad u Y/Projectu dobio je 2017. godine kad je osvojio ANDAM nagradu koja uključuje 280 tisuća dolara i godinu dana mentorstva direktorice i predsjednice Saint Laurenta Francesce Bellettini. Nakon toga više nije bilo sumnje da je Martensu mjesto u samom vrhu dizajnerskog svijeta.

KUPAC NA PRVOM MJESTU

Diesel jesen/zima 2022.
Foto Diesel PR

Gilles Elalouf nije bio jedini koji je prepoznao potencijal svog talentiranog bivšeg suradnika. Prošle je godine Glenna Martensa natrag među svoje redove pozvao i Jean Paul Gaultier. Doduše, ne za stalno. Gaultier otkad se umirovio svake sezone u goste zove jednog dizajnera koji kreira kolekciju visoke mode za njegov brend. Prvo je to bila Chitose Abe iz brenda Sacai, a drugi je bio upravo Glenn Martens iz Y/Projecta. Martens je svoju kolekciju predstavio u siječnju i u potpunosti oduševio publiku i kritičare svojim modernim pristupom ručnoj izradi odjeće kao i povijesti Jeana Paula Gaultiera koju je savršeno pretočio u suvremenu kolekciju.

Njegov je potencijal prepoznao i talijanski brend Diesel pa je Martens 2020. pozvan da postane njihov novi kreativni direktor. Jedna od najprisutnijih tehnika u njegovom radu za Y/Project svakako je dekonstrukcija i prenamjena trapera stoga je bio savršen izbor za Diesel. Dakako, ni njegova aktualna popularnost i suvremena dizajnerska vizija nisu bile naodmet. Martens je već u prvoj kolekciji za Diesel pokazao da dobro razumije kod brenda, a publiku je potpuno oduševio pristupom. Za Vogue Business rekao je 2020. da njegovi konkurenti nisu Levi’s ili Balenciaga već teretane i Netflix – “Diesel mora biti dio ljudskih svakodnevica”, zaključio je.

Jedan od najvažnijih poteza koji je učinio otkad je stigao u Diesel je rad ne održivosti brenda. Promijenio je lanac proizvodnje tako što je uveo korištenje starih tzv. deadstock materijala za kolekcije koje se prikazuju na pisti, smanjio upotrebu vode i kemikalija, uveo modele traperica za različite oblike tijela i predstavio tzv. Diesel Library, bazu kojoj možete pristupiti kroz QR kod na odjevnom predmetu kako biste točno vidjeli gdje i od čega je vaš komad odjeće nastao i tko ga je napravio. To pokazuje i njegovo poštovanje prema kupcu prije svega koje je genijalno opisao u intervjuu za Financial Times ove godine. “Direktori za koje radim kažu da sam jako loš kreativni direktor jer ne želim stavljati logo na odjeću. Svi znamo kako luksuzni brendovi prodaju trenirke koje koštaju 70 dolara za 700 dolara jer su na njih stavili logo. To nije za mene i to znači da kupca ne shvaćate ozbiljno.”