vijest

IKEA moćnom kampanjom sugerira da ravnopravnost počinje kod kuće. I da, tanjurima je svejedno tko ih pere

FOTO: BBDO Zagreb

IKEA jasno poručuje da ravnopravnost počinje kod kuće. U tome im se pridružila i zagrebačka marketinška agencija BBDO s vrlo efektnom idejom

Jedan od i dalje gorućih problema u svijetu definitivno je ravnopravnost spolova, odnosno diskriminacija. Iako su se neke stvari na tom polju počele popravljati, problem je i dalje prisutan te je na njemu potrebno intenzivno raditi.

Kao primjer dobre prakse u promicanju ravnopravnosti posljednja je Ikeina kampanja pod nazivom Ravnopravnost počinje kod kuće, a iza koje stoji zagrebačka marketinška agencija BBDO.

Sve je krenulo od premise da u Ikei imaju prije svega želju stvoriti bolji svakodnevni život za većinu ljudi. Za njih bolji život znači i da svi zaslužuju jednake prilike i imaju pravo na pravedan odnos. To je ono što oni nazivaju ravnopravnost, koju smatraju važnim ljudskim pravom. Upravo su, kako stoji na njihovim stranicama, ravnopravnost prepoznali kao područje u kojem u Hrvatskoj mogu i žele dati svoj doprinos.

BBDO Zagreb

Zato već treću godinu zaredom provode kampanju Ravnopravnost je bolja za sve. I dok su se prijašnje dvije kampanje bavile ravnopravnošću na poslu, ove godine željeli su potaknuti i na razmišljanje o ravnopravnosti kod kuće.

Naime, iz kuće Ikea ističu kako je istraživanje pokazalo kako većinu neplaćenog posla u kućanstvu i brigu o djeci u Hrvatskoj uglavnom preuzimaju žene. Zato zaposlene žene redovito nose dvostruki teret na leđima, u obitelji, ali i svojim poslovima, zbog čega im je teško uspostaviti ravnotežu između privatnog i poslovnog života. To, ujedno, utječe i na mogućnosti napredovanja žena u njihovim karijerama.

BBDO Zagreb

Upravo na tu problematiku BBDO servirao je moćnu kampanju od nekoliko vizuala koji na vrlo jasan način interpretiraju svakodnevne situacije iz domaćinstva, a koje bi se trebale promatrati puno šire i naravno, ravnopravnije.

“Kad je stigao brief, našli smo se na sto muka jer je tema dosta osjetljiva. Ili će se muškarci osjetiti prozvanima ili ćemo uvrijediti žene, a napraviti nešto da se nitko ne nađe uvrijeđen u pravilu znači dobiti sterilnu i ne baš primijećenu kampanju. O pravima žena napravljeno je nebrojeno kampanja, zato smo ovaj put odlučili potpuno promijeniti perspektivu. Teza da su muškarci ti koji su zakinuti u vlastitom domu te da je baš njih potrebno ohrabriti da se izbore za prava u vlastitom domu (kućanski poslovi uključeni!) svidjela se klijentu, a po reakcijama ljudi vidimo da nismo pogriješili s pristupom” objasnila je nam je Martina Pavić iz BBDO-a koja je s kolegama Almirom Okanovićem, Sarom Šalov, Majom Pericom, Nikolinom Kezerić, Tinom Kera i Vanjom Bahilj radila na spomenutoj kampanji.

O čemu je riječ, i s čime bi se svatko od nas na neki način sigurno mogao poistovjetiti, ali i promisliti o promjeni pravila igre, donosimo u sklopu članka. Realno, tanjurima je stvarno svejedno tko ih pere, zar ne?

BBDO Zagreb
BBDO Zagreb
BBDO Zagreb
BBDO Zagreb
BBDO Zagreb
BBDO Zagreb
BBDO Zagreb