PRIČA

Butiq App je sasvim nova platforma na kojoj ćemo kupovati i prodavati second hand odjeću. Osnivačica otkriva sve o tome

FOTO: Aleksandar Selak

Programerka koja gaji veliku strast prema vintage modi to je dvoje pretočila u genijalnu aplikaciju

Ako pratite vintage dilerice i ljubitelje vintagea na Instagramu, ovih ste dana mogli zamijetiti da svi na kapaljku dijele informacije o skorašnjem lansiranju onoga što zovu balkanskim Depopom. Depop je aplikacija putem koje možete prodavati svoju odjeću ili kupiti nečiju, već nošenu. Uglavnom se radi o second hand komadima, među kojima ih mnogo nosi predznak vintage i dizajnerski, a upravo se nešto takvo u ovim trenutcima rađa i na hrvatskoj sceni.

Iza hrvatskog Depopa koji nosi naziv Butiq App stoji Ana Jadrić, 26-godišnja programerka s diplomom sa splitskog FESB-a. Prije mjesec je dana zbog posla doselila u Zagreb, a već neko vrijeme uz programerski posao gradi svoj, kako kaže, pet project.

“Moji prijatelji i ja desetljeće smo vjerno pohodili second hand shopove. Kao tinejđeri nismo bili te sreće da nam roditelji kupuju puno odjeće te smo bili ugodno iznenađeni kad smo shvatili da možemo pronaći unikatne komade s potpisom za smiješno male novce”, započinje priču o tome što je prethodilo Butiq Appu. “Tijekom ‘zlatnog doba second handa’ kako ga često zovemo, mogla se pronaći Fendi torbica za manje od trideset kuna. Većina ljudi na Balkanu tada je s gađenjem gledala na ‘dućane za sirotinju’, iako se na Zapadu već polagano rađala thrift shop supkultura. Par godina kasnije, stvar se poprilično zahuktala i kako to obično biva, počela preslikavati i na istočne dijelove Europe. Postalo je sve teže pronaći kvalitetnu robu po niskim cijenama, startalo je oglašavanje vintage shopova po Instagramu i modnim portalima te je postalo jasno da će stvari poprimiti drugu dimenziju.” I tu na scenu stupa Ana. Nije htjela stati licem ispred kamere našeg Aleksandra Selaka, ali nam je odlučno ispričala sve o ovom novom, jedinstvenom projektu na našem tržištu.

Ana u svom domu u prosincu 2020.

VINTAGE U HRVATSKOJ ZASLUŽUJE DOSTOJANSTVENU PLATFORMU

Iako u Zagrebu ima krasnih butika (Mango Sticky Rice, Ulični ormar…) kao i u Splitu (Mishka Boutique…), činjenica je da su vintage trgovine, dilerice pa i buvljaci (kada ih ima), u našem medijskom prostoru poprilično loše oglašeni. Ako niste dublje u tome i ako ne pratite cijelu scenu, mala je vjerojatnost da znate kad se koji buvljak zbiva, kakvi su novi komadi stigli kod pojedinih prodavača i je li se možda pojavio neki rijetki komad o kojem već dugo sanjate. Ideja Butiq Appa upravo je raščistiti te šumove u komunikaciji vintage trgovina i šire publike i ponuditi sve na jednom mjestu. I nije ostala samo na Hrvatskoj, uključila je cijelu regiju.

“Postalo je očito da će nam trebati bolje elektroničko rješenje od dosadašnjeg uvredljivo lošeg internet oglasnika i lokalnih buvljaka. Amerikanci su imali Depop, koji nikad nije zaživio kod nas. Neko vrijeme sam brainstormala kako to izvesti te se ubrzo iskristaliziralo: uključiti cijelu regiju jer ne samo što dijelimo sličan jezik i kulturu, dijelimo i modnu povijest na koju se ‘lože’ od New Yorka do Berlina. U projektu vidim ogroman potencijal, međutim teško je reći kako će se dalje razvijati. Butiq jednako ovisi o meni kao i o svakom pojedinom korisniku – temelj svega je community koji se trudimo izgraditi.”

Desktop verzija Butiq Appa

ANA JE BRZO SLOŽILA MALI TIM IZ SVOG KRUGA PROGRAMERA

Ana je po zanimanju full stack developer no, kako sama za sebe kaže, još je beba u developerskom svijetu i trebalo bi joj predugo da je sama išla raditi apsolutno sve. Zato je okupila tim i s njima stvorila Butiq. “Trenutno nas je u timu dvoje, no imali smo pojačanje od još jednog developera i dizajnera. Partner je tech lead u jednoj kompaniji i želio bi ostati anoniman. Dizajner (web i logo) je Segor Garber.” Kreirali su Butiq tako da je iznimno jednostavan za korištenje i pristupačan svima. “Butiq je jako user friendly. Sam dizajn neodoljivo podsjeća na Instagram i Depop. Naš dizajner i ja smo se potrudili da layout bude što jednostavniji kako bi korisnici mogli implementirati željenu estetiku na svojim profilima.”

Trenutno se radi o web aplikaciji u koju se ulazi preko browsera stoga je sasvim prilagođena za korištenje i na mobilnim uređajima, no pravi app će još neko vrijeme pričekati. “Razlog iz kojeg smo se odlučili na to umjesto mobilnog appa je što je puno lakše dovući znatiželjnike na link nego ih nagovoriti da skinu app. Ljudi koriste već dovoljno aplikacija i zadnje što im treba je još jedan novi softver u virtualnom prostoru,” kaže Ana. “Cilj je dokazati se na webu, a kad osjetimo da je trenutak prebacit ćemo se i na Store. Srećom, razmišljali smo na vrijeme pa će biti relativno lako poduzeti taj korak.”

Izgled Butiq Appa na mobilnoj verziji AFP

KAKO ĆE SVE FUNKCIONIRATI JEDNOM KAD KRENE U POGON

Za sada je Butiq besplatna beta verzija, bez oglasa, jednostavno platforma na kojoj korisnici prodaju i kupuju odjeću i sami se dogovaraju oko cijena. “Prilikom zadnje diskusije odlučili smo lansirati besplatnu beta verziju da vidimo kako ekipa diše”, govori mi Ana. “Jasno da tako ne može zauvijek ostati, pogotovo uz nove updateove. Najviše bismo voljeli jednog dana implementirati kartično plaćanje i raditi kao escrow service, uz proviziju samo na prodane komade. Na taj način bi osigurali da korisnik plati samo kad ostvari profit. Nažalost, integracija tog svojstva je kompliciranija i skuplja nego što smo se u početku nadali tako da smo odlučili pričekati s tim, a alternativa bi bila nekakva simbolična cifra za postavljanje oglasa. Svakako, zadnje što želim su reklame – prije bih ugasila stranicu”, odlučna je.

Na pitanje tko će sve moći prodavati komade, Ana kaže, uvjeta nema, no fotografije i sami komadi ipak moraju zadovoljiti neke kriterije. “Svatko može napraviti profil i postavljati odjeću. Međutim, postoji nekakav kriterij za odjeću i fotografije. Safe bet, pogotovo za ljude bez iskustva, je fotografirati artikle na modelu, pri dobrom svjetlu, ispred jednobojne pozadine. Teško da ćete biti odbijeni na taj način, jedino ako je roba nenosiva ili u lošem stanju. Ukoliko fotografija ne zadovolji kriterije, korisnik će dobiti mail s objašnjenjem i artikl će biti maknut na dno grida. U tom slučaju, najbolje ga je izbrisati i pokušati ponovno. Nije nam cilj nikoga diskriminirati, dapače, potičemo ljude raznih stilova da se prijave. Želimo samo osigurati nekakav standard, da izbjegnemo nove Moje Krpice”, zaključuje.

Trenutno je na stranici dio ponude dvadesetak prelaunchera čije komade možete vidjeti u galeriji iznad. “To su ljudi koji su nam prvi dali priliku te zauzimaju posebno mjesto u našim cyber srcima, a tko su oni možete pogledati na našem Instagram kanalu.” Lansiranje aplikacije za sada je planirano za ponedjeljak, 28. prosinca, a moći ćete joj pristupiti putem ovog linka.