Girl Power

Anita Juka odabrana je u odbor Europske filmske akademije. Otkrila nam je što to znači za nju

FOTO: Franjo Matković

Veliko postignuće hrvatske producentice

Osnivačica produkcijske kuće 4 film te producentica filma Ti mene nosiš, Anita Juka, izabrana je u izvršni odbor Europske filmske akademije. Vijest je objavljena u sklopu svečane dodjele nagrada Europske filmske akademije, poznatih i kao europski Oscari. Izabrana je među 16 članova odbora, a u svom mandatu, producentica će zastupati interese europskih filmskih profesionalaca te promovirati europsku kinematografiju i filmsko nasljeđe. Članove izvršnog odbora biraju svi članovi akademije, koja broji više od 3600 filmskih profesionalaca, ujedinjenih s ciljem promocije europskog filma.

Uz bok najvećih imenima europske kinematografije

S obzirom na sve navedeno, Anitu Juku smo odmah odlučile kontaktirati i o svemu doznati nešto više. “Izuzetno mi je drago što je Europska filmska akademija prepoznala moj rad te što su me članovi Akademije odabrali da ih predstavljam u narednom mandatu. Ovo je velika čast, ali i odgovornost, a ja ću se maksimalno truditi promovirati doprinos hrvatskih filmskih profesionalaca na europskom, ali i globalnom nivou. Cilj mi je također poticati osnaživanje žena u filmskoj industriji, kako onih ispred, tako i onih iza kamere”, rekla nam je.

Od osnutka EFA-e, u njenom odboru sjedili su neka od najvećih imena europske kinematografije, kao što su Wim Wenders, Agnieszka Holland i Nik Powell, a u narednom mandatu, hrvatska će producentica sjediti uz vrhunske profesionalce kao što su Mike Goodridge, bivši direktor jedne od najvećih svjetskih filmskih tvrtki za financiranje Protagonist Pictures, zatim Ewa Puszczyńska, producentica Oscarom nagrađenog filma Ida, Christiphe Leparc, glavni tajnik prestižne sekcije Director’s Fortnight Međunarodnog filmskog festivala u Cannesu, Kathriel Schory, veteran industrije i dugogodišnji direktor Izraelskog filmskog fonda te Jim Sheridan, producent filma My Left Foot, za kojeg je Daniel Day-Lewis dobio Oscara za najbolju mušku ulogu.

Franjo Matković

Poticanje osnaživanja žena u filmskoj industriji

Za oko nam je posebno zapeo podatak da je u ovom sastavu odbora, od ukupno 16 članova, čak devet žena, pa smo Juku pitale je li to uobičajena praksa, odnosno koliko je takav omjer reprezentativan kad govorimo o filmskoj industriji? “Pozitivan trend se definitivno vidi. S druge strane, tek je jedna žena u povijesti Europske filmske akademije osvojila europskog Oscara za najbolji film, i to Maren Ade za film Toni Erdmann. To nam pak pokazuje da je pred nama još dugi put do potpune ravnopravnosti. Moram pohvaliti rad organizacija kao što je EWA (European Women Audiovisual Network), čija sam i sama članica, a koja kontinuirano radi na promociji ravnopravnosti. Međutim, gledajući europsku kinematografiju kao cjelinu, još uvijek su visokobudžetni projekti rezervirani za muške redatelje, kao i funkcije koje donose glavne odluke u industriji”, objašnjava Juka.

Pitale smo je i za kratki komentar aktualnih previranja u filmskom svijetu, povezanih s činjenicom da se na popisu nominiranih redatelja za nagradu Zlatni globus ponovno nije našla nijedna žena. “Taj je slučaj sličan slučajevima svih glavnih filmskih nagrada. Nažalost, čak i kada se vrhunske redateljice nađu na listama nominiranih, to se tretira kao udarna vijest, što samo potvrđuje o kakvim iznimkama se radi. Smatram da je uvredljivo takve vijesti tretirati kao udarne vijesti, jer talent nije uvjetovan rodom. Unatoč brojnim poznatim svjetskim kampanjama za ravnopravnost, ovo je dodatan pokazatelj kako nas za prave promjene očekuje još puno posla”, zaključuje.