Pravilnik upotrebi kolačića
Portal Super1.hr nedavno je unaprijedio svoja pravila o privatnosti i korištenju takozvanih cookiesa, u skladu s novom europskom regulativom. Cookiese koristimo kako bismo mogli pružati našu online uslugu, analizirati korištenje sadržaja, nuditi oglašivačka rješenja, kao i za ostale funkcionalnosti koje ne bismo mogli pružati bez cookiesa. Daljnjim korištenjem ovog portala pristajete na korištenje cookiesa. Ovdje možete saznati više o zaštiti privatnosti i postavkama cookiesa.

SNAGA

Amaranthine Books knjigama vraća status koji zaslužuju. Marko i Svjetlana su nam otkrili sve o tome

Razgovarale smo s Markom Matijaševićem i Svjetlanom Vukić koji s Mijom Biberović vode odličnu izdavačku tvrtku Amaranthine Books

Amaranthine Books su 2015. osnovali kreativni direktor Marko Matijašević, Svjetlana Vukić koja se bavi operativnim dijelom posla te Mia Biberović koja je zadužena za komunikaciju. Troje zaljubljenika u posebna književna izdanja odlučili su stvoriti brend za koji će proizvoditi vlastita.

S Mijom koja živi u Osijeku rade na daljinu, a Svjetlana i Marko odazvali su se na naš poziv i odlučili otkriti sve o Amaranthine Books.

ŠTO SU AMARANTHINE BOOKS I TKO STOJI IZA NJIH?

“Amaranthine Books je nezavisna izdavačka kuća koja razvija i prodaje vlastita kolekcionarska izdanja književnih klasika. Cilj je oplemeniti književno djelo kako bi se unaprijedilo iskustvo čitanja i pritom knjizi dalo formu kakvu i zaslužuje korištenjem ilustracija, visokokvalitetnih materijala i naprednih tehnika tiska”, otkrili su.

Marko, Mia i Svjetlana su zaljubljenici u knjige i kolekcionari posebnih izdanja pa su odlučili sami stvoriti vlastita. Markovo i Svjetlanino dugogodišnje iskustvo rada u kreativnim agencijama donijelo im je kontakte mnogih hrvatskih ilustratora i dizajnera, kao i znanje o naprednim tehnikama tiska.

“Znali smo da želimo stvoriti brend koji neće biti samo još jedna izdavačka kuća, nego izdavači koji će imati svoju filozofiju. Dosta nam je bilo raditi prolazne stvari i htjeli smo stvoriti nešto što će trajati. I tako je nastao Amaranthine Books — kultnim književnim djelima dajemo formu koju zaslužuju.”

Marko Matijašević
Mia Biberović
Svjetlana Vukić

FILOZOFIJA U IMENU BRENDA

“Riječ ‘amaranthine’ dolazi ‘od cvijeta amarant’, a ujedno znači i vječno lijepo, odnosno ono što nikad ne blijedi. Također, označava i crvenkasto-rozi pigment koji je u našem logotipu. Logotip zapravo krije slovo A i B u gotovo spojenom znaku za beskonačnost — čime smo htjeli naglasiti da smo svjesni da ništa ne traje baš vječno, ali naše knjige će trajati dovoljno dugo da ostave trag.”

Prva knjiga koju su izdali bila je ‘The Strange Case of Dr. Jekyll and Mr. Hyde’, a imala je dva izdanja koja su sadržajno jednaka, ali je jedna u potpunosti snježno bijela posvećena dobroj strani glavnog lika Dr. Jekylla, a druga je u potpunosti crna, s bijelim printom na crnim stranicama i posvećena je njegovoj zloj strani, Mr. Hydeu.

“Tako smo ljudima ostavili opciju da već u startu donesu odluku koje izdanje žele ili ako pak, kao što se pokazalo da dosta kolekcionara radi, žele oba izdanja bez obzira na isti sadržaj.”

ILUSTRACIJE HRVATSKIH AUTORA

Osim kvalitetnog tiska i dobrih dizajnerskih rješenja, Amaranthine Books karakteriziraju i divne ilustracije hrvatskih ilustratora. ‘The Strange Case of Dr. Jekyll and Mr. Hyde’ je tako ilustrirao Nebojša Cvetković s 12 ilustracija, dok je ‘Draculu’ koji tek čeka svoje izdanje ilustrira poznati zagrebački ilustrator Vedran Klemens.

Kroz ilustracije se na više razina manifestiraju obilježja radnje u knjizi. Dracula će tako na naslovnici imati lik Dracule oslikan fosforescentnim bojama koje su, kao i on sam, osjetljive na svjetlo. Dok je kod ‘The Strange Case of Dr. Jekyll and Mr. Hyde’ svaki set ilustracija zapravo ista situacija iz dva suprotna kuta, kako bi se dodatno naglasilo da uvijek postoje dva pogleda na stvari, kao što postoje Dr. Jekyll i Mr. Hyde.

Dracula
The Strange Case of Dr. Jekyll and Mr. Hyde

GLOBALNA PUBLIKA KAO CILJ

Sve knjige u izdanju Amaranthine Books su na engleskom jeziku jer se, kako kažu Marko i Svjetlana, radi o nišnom proizvodu koji u Hrvatskoj nema dovoljno veliku publiku da bi bili profitabilni. Oni zato žele biti globalno relevantni i pritom promovirati kvalitetu hrvatskih dizajnera i ilustratora, kao i printa koji rade s partnerima Cerovski print boutique.

“Nedavno smo dobili upit od jedne knjižare iz Los Angelesa. Držite nam fige!”, kažu, a osim toga su dobili priznanje i u Hrvatskoj gdje su prošli u finale Zaba Start natječaja u području kulture i znanosti gdje imaju šansu osvojiti od 30 do 120 tisuća kuna.

Ako pobjede na natječaju moći će ubrzati proces razvoja Dracule i izdati knjigu prije blagdanske shopping groznice, a ako ne pobjede, kažu, svejedno nastavljaju dalje prema planu. “Vrlo smo temeljiti pa ne volimo žuriti tek toliko da nešto napravimo. Usvojili smo filozofiju poznatog košarkaša i trenera Johna Woodena – “Ako nemaš vremena napraviti nešto kako treba, kada ćeš imati vremena to napraviti ispočetka?”

Njihove su knjige za sada dostupne tek u službenom webshopu, ali otvoreni su i prema veleprodaji domaćim i stranima knjižarama koje drže takva izdanja. “Za sada još nemamo ni ured pa knjige možete često vidjeti uz nas dok radimo po zagrebačkim kafićima s dobrom kavom. Pozdrav ekipi iz Expressa u Petrinjskoj!”

Prati S1 i na našim društvenim profilima:

Facebook Instagram YouTube
Više s weba