Pravilnik upotrebi kolačića
Portal Super1.hr nedavno je unaprijedio svoja pravila o privatnosti i korištenju takozvanih cookiesa, u skladu s novom europskom regulativom. Cookiese koristimo kako bismo mogli pružati našu online uslugu, analizirati korištenje sadržaja, nuditi oglašivačka rješenja, kao i za ostale funkcionalnosti koje ne bismo mogli pružati bez cookiesa. Daljnjim korištenjem ovog portala pristajete na korištenje cookiesa. Ovdje možete saznati više o zaštiti privatnosti i postavkama cookiesa.

Novo u 2019.

Znamo sve o inovacijama na Facebooku i Instagramu. Dobro, ne mi, već naš voditelj društvenih mreža

Izvukle smo inovacije koje nam stižu na društvenim mrežama i zatražile našeg voditelja društvenih mreža da ih komentira i objasni

Jedna od konstanti u socijalnom marketingu i društvenim mrežama su neprestane promjene. Na bolje, uglavnom. Tako je i ova godina bila obilježena raznim sitnim promjenama, a ove godine nam ih dolazi još. S obzirom na to da nam neke baš i ne predstavljaju veliku stvar, pitale smo voditelja društvenih mreža Telegram Media Grupe, Darka Lukačevića, da nam prokomentira svaku od inovacija i malo pobliže objasni za što će nam zapravo služiti.

Neće više biti hashtagova

Instagram navodno uvodi mogućnost ubacivanja hashtagova na način da se pojavljuju u zasebnoj sekciji koja nije caption pod slikom. Ovo znači da se na postovima više neće na kraju teksta nalaziti niz hashtagova uz koje se pokušava postići vidljivost već će se oni pojaviti zasebno.

Darko: Budimo realni, Instagram objave i prečesto izgledaju pretrpano i nepregledno, a nema gorega kad se dodatno ‘ukrase’ desecima hashtagova. Ukoliko je Instagram doista globalno uvede, ovo će biti sjajna promjena; sveukupno će publici omogućiti čišće, preglednije iskustvo konzumiranja objava, a olakšat će posao i efikasnost i samim kreatorima.

Svima će stići glasovne poruke na Instagramu

Nakon što ih već poduže vrijeme imamo na Facebooku, sada ih uvodi (a negdje je već uveo) i Instagram.

Darko: Glasovne poruke su već dulje vrijeme preferirani oblik osobne, a brze komunikacije; Messenger ih ima godinama, na WhatsAppu su odmah prihvaćene čim su uvedene. Instagram malo kasni u ovoj igri i iako ga ne percipiramo kao platformu za osobnu komunikaciju, bit će zanimljivo vidjeti koliko će ga ovo transformirati u dotičnom smjeru. Predviđam da opcija u day-to-day korištenju neće biti toliko popularna kao na drugim aplikacijama, no da će svakako biti zanimljiv i funkcionalan dodatak, koji će mnogi korisnici objeručke prihvatiti.

Moći ćemo kupovati preko Instagram priča

Osim što se do sada moglo kupovati preko Instagram fotografija, kada vam se na pritisak pojave cijene i link na stranicu, sada će to biti moguće i kroz priče.

Darko: Instagram je apsolutni lider u social-based shoppingu, stoga nimalo ne čudi da mu se konačno otvori i njegov najpopularniji i najomiljeniji format.

Koristit će se virtualna stvarnost za isprobavanje proizvoda

Augmentet reality reklame zapravo su novi način da korisnici isprobaju proizvode koji se reklamiraju, kao primjerice ruž za usne od Sephore ili naočale Michaela Korsa.

Darko: AR je definitivno najuzbudljivija nova tehnologija, a Instagram ultimativni lider u social-based shoppingu; prema nekim statistikama, 72% korisnika bazira svoju odluku o kupovini na temelju sadržaja koji su vidjeli na toj mreži. Ljudi ne žele samo vidjeti proizvode, žele ih i virtualno isprobati; oglašivači to znaju i za očekivati je da će u narednim godinama AR polako, ali potpuno trasformirati online oglašavanje, šoping i kompletan (virtualni) svijet kakav znamo. Bit će uzbudljivo – i to jako!

Neprestano će stizati novi Instagram stickeri i inovacije na pričama

Svakodnevno dolaze nove mogućnosti reakcija na Instagram priče, stickeri s vremenom, interaktivni stickeri ili pitanja.

Darko: IG Story je možda i najprirodniji format konzumacije sadržaja obzirom na tehnologiju mobilnih uređaja; on omogućuje pokazivanje jednog autentičnijeg, prisnijeg lica vašeg brenda i jačanje veza s publikom. Dobar Story nije samo show-off sadržaja koji plasirate, on je primarno interaktivan i potiče ljude da se više involviraju s njim, s vašim brendom te sudjeluju u kreiranju samog kanala. Prošlo je vrijeme jednostavnog, pasivnog lajkanja i komentiranja; novi načini reagiranja su izrazito maštoviti i inovativni i vjerojatno im je samo nebo granica.

Moći ćemo izraditi videe preko Facebooka

Preko Facebooka se može izraditi video od fotografija koje imate u uređaju, a mogu se koristiti i njihovi predlošci.

Darko: Ljudi vole predefinirane opcije i sheme koje im omogućuju da na brz i jednostavan način urede i podijele ono što im je zaista bitno – kroz sliku i video – stoga očekujem da će ova, te slične funkcionalnosti, biti izrazito popularne među najširim spektrom korisnika.

Micat će se lažni profili i lajkovi s Instagram slika

Instagram sve više radi na tome da sve neautentične profile, lajkove i komentare jednostavno – briše.

Darko: Facebookova borba protiv zloporabe funkcija i opcija na njihovim platformama i nije neka novost; cilj je stvoriti što prirodnije i autentičnije digitalno okruženje u kojem su primarni smislenost interakcija i kvaliteta sadržaja, a ne potreba za umjetnim bildanjem dosega i statistika. Za očekivati je da će njihovi napori za osiguravanjem što čišćeg korisničkog iskustva biti i još agresivniji i posvećeniji, što je u svakom slučaju pozitivan trend.

Bit će sve veći fokus na opis profila

Smatraju kako je to jedan od glavnih zadataka, da se početna stranica profila lijepo uredi s opisom i highlighsovima.

Darko: Opis profila se mnogima čini nebitan i banalan pa mu ne pridaju velik značaj, no on je poput digitalne osobne iskaznice vašeg brenda; pregledan i sadržajan opis potencijalnim pratiteljima komunicira osnovne informacije o vama, vašim interesima, niši koju ciljate te ljudima olakšava odluku da vas poprate. Vama omogućuje i da integirate online prisutnost na raznim social kanalima, što posljedično jača vaš brend.

Vertikalni videi na YouTube-u bit će bez crnog ruba

S obzirom na to da je sve veći trend snimati u vertikalnom obliku, što zbog priča na Instagramu i Facebooku, sada i YouTube omogućava da takve videe uploadate bez crnog ruba.

Darko: Dobra tehnologija je ona koja se prilagođava čovjeku i njegovim navikama, a ne ona koja traži da se čovjek prilagođava njoj. S obzirom na prirodno vertikalan položaj mobilnih uređaja dok se njima koristimo, pa onda i snimamo, ovo je sasvim prirodna, očekivana i dobrodošla novost na platformi. Uz to, vertikalni video na mobilnim uređajima pruža daleko imerzivnije iskustvo, pa nije ni čudo što ga ljudi toliko vole.

Prati S1 i na našim društvenim profilima:

Facebook Instagram YouTube
učitavanje...
Više s weba