Nekad je nužno odabrati stranu
FOTO: Sandro Lendler

U blizini Kvatrića otvoren je divan cvjetni atelje Samonikla. Zavirili smo unutra

Posjetili smo novi cvjetni atelje koji nam je do sada bio dostupan samo putem Instagrama

Novo mjesto

U blizini Kvatrića otvoren je divan cvjetni atelje Samonikla. Zavirili smo unutra

Posjetili smo novi cvjetni atelje koji nam je do sada bio dostupan samo putem Instagrama

FOTO: Sandro Lendler

Ako redovito pratite Super1, možda ste već naišli na naše cvjetne vodiče u koje smo više puta uvrstile i zagrebački brend Samonikla. Iza njega stoje Maja Subotić Šušak i Katarina Zlatec, magistre vizualne komunikacije sa zagrebačkog Studija dizajna koje su svoje karijere odlučile usmjeriti prema zajedničkoj ljubavi – cvijeću. Obje su od malena zaljubljene u cvijeće i to primarno kroz taj proces odlaska u prirodu i skupljanja bilja. I upravo se oko takvog koncepta vrti Samonikla, to je sasvim nova vrsta cvjećarnice čija se ponuda bazira na sezonskom cvijeću, dostupnom lokalno, bez nepotrebne dostave iz egzotičnih krajeva, a onda i troškova, otpada i zagađivanja okoliša koji su nusprodukt kod takvog uzgoja i transporta rezanog cvijeća.

Maja Subotić Šušak i Katarina Zlatec

Ponudu njihovog brenda do sada smo mogli vidjeti samo na Instagramu te ih istim putem i kontaktirati za narudžbe. A sada je napokon došao trenutak i za fizički prostor. Maja i Katarina otvorile su svoj cvjetni atelje u subotu, 5. lipnja, na adresi Sermageova 4 u blizini Kvatrića. Posjetili smo ih tamo ovoga tjedna, koji za njih nije bio velik samo zbog otvorenja, već i zbog činjenice da su imale i jedan velik posao. Naime, radile su cvjetne dekoracije za vjenčanje Jelene Veljače.

KAKO JE IZNIKLA SAMONIKLA

Sezonsko cvijeće čini srž ponude Samonikle

“Samonikla postoji nešto manje od godine dana, a kumovalo je jedno bablje ljeto u kojem smo razmijenile vlastita razmišljanja, snove i shvatile sličnosti. Dijelimo iste strasti i interese prema cvijeću i ekologiji, a ideja o suradnji i pokretanju projekta održivog cvjećarstva imenom Samonikla došla je već nakon našeg prvog susreta”, otkrile su nam.

I prije toga bavile su se zanimanjima iz kojih se Samonikla vrlo prirodno razvila. “Oblikuje nas cijeli set zanimanja i vještina: dizajn, fotografija, umjetnost, project management, vrtlarstvo, botanika… U cijelu priču smo odlučile otići u trenutku pandemije, shvatile smo da želimo raditi ono što volimo, a i došao je trenutak da si priznamo da najviše volimo stvarati rukama i pričati s biljkama.”

Novi prostor na adresi Sermageova 4

Radni dani su im vrlo raznoliki i dinamični. “Sve ovisi o tome koliko imamo narudžbi i što točno trebamo taj dan pripremiti. Nekad smo u polju ili šumi cijeli dan, nekad smo u ateljeu i slažemo bukete, a nekad je to kombinacija. To nam je super i uživamo u svim segmentima ovog posla. Sretne smo jer imamo posao koji volimo pa ne osjećamo radno vrijeme kao takvo, a uz to i dosta vremena provodimo u prirodi.”

FIZIČKI PROSTOR BIO JE NUŽAN IDUĆI KORAK

U ponudi imaju i krasno suho cvijeće

Prostor im je, kažu, bio nužan jer količina bilja koje su počele skupljati, a onda i sušiti i testirati više nije stala u njihove životne prostore. “Put Samonikle možemo sumirati kroz start iz dnevnog boravka, preko garaže do službenog cvjetnog ateljea.”

Cvjetni atelje zamislile su više kao radni prostor i atelje nego klasičnu cvjećarnu. “On primarno služi kao mjesto za rad i nemamo fiksno radno vrijeme. Trudimo se naviknuti ljude da svoje bukete naruče unaprijed jer tako dobivaju svježe ubrano bilje koje onda dulje traje. Naš atelje nikad nije krcat svježim cvijećem koje čeka, a time i nemamo zalihe koje propadaju. Prostor je zamišljen kao kombinacija radione, showrooma i mjesta za preuzimanje narudžbi.”

Buketi, dakako, nisu sve što u nastaje u njihovom cvjetnom ateljeu. “Radimo dosta s raznim produkcijskim kućama kao floralni scenografi u reklamama, kao i s agencijama na raznim eventima (ovdje bismo se zahvalile našim dragim klijentima 404 agenciji i Izvan fokusa), te vjenčanjima. Imamo široku lepezu iskustva što pridonosi snalaženju u različitim situacijama i zadacima.”

Psu Štefu se jako sviđa novi prostor AFP

Kada govorimo o samom prostoru, Maja i Katarina uredile su ga same. “Nije nam ideja bila stvoriti dućan ili cvjećarnicu već mjesto u kojem ćemo boraviti, u koje ljudi vole navratiti, prolistati naše knjige i popiti čaj s nama. Sve što je u našem prostoru produkt je praktičnosti i našeg duha. Povjerenje za izradu vizualnog identiteta dale smo prekrasnim ženama iz NJI3 i još jednom im veliko hvala za to.”

SVE JE VEĆI INTERES ZA ODRŽIVIM CVJEĆARSTVOM

Održivost je važna tema i u cvjećarstvu. Iako se možda na prvu može učiniti da se radi o poslu u kojem nema puno zagađivanja okoliša, činjenica je da se u cvjećarskoj industriji koristi puno pesticida, raznih kemikalija za održavanje svježine, materijala koji nisu biorazgradivi, a stvara se i puno otpada. Maja i Katarina u svom se radu trude njegovati prirodniji pristup koji eliminira takve probleme i kažu da kupci na to jako dobro reagiraju.

“Trudimo se potaknuti interes ljudi o tome od kuda dolazi njihovo cvijeće, što raste i kada na našim livadama/šumama, od čega se slažu buketi i koliko dugo traju. U radu koristimo samo prirodne materijale (bez folija, cvjećarske spužve, ljepila i sve popularnijeg bojanja i izbjeljivanja cvijeća). Naši aranžmani su mješavina samoniklog, divljeg bilja i bilja lokalnog uzgoja. Ideja nam je da prenesemo osjećaj ravnoteže i sklada prirode trenutnog godišnjeg doba.”

Novi prostor nalazi se na adresi Sermageova 4 u blizini Kvatrića