NOVO MJESTO

Prve smo ušle u novu parfumeriju Boruta Mihalića i probale proizvode kojih prije nije bilo kod nas

FOTO: Borko Vukosav

Borut Mihalić je prije tjedan dana na novoj lokaciji otvorio još jednu parfumeriju Top, a mi smo prve ušle unutra i sve isprobale

Nova parfumerija Top otvorena je prije tjedan dana na adresi Trg bana Jelačića 13, radi se o doista prestižnoj lokaciji s odgovarajućom ponudom parfema i preparativne kozmetike. U prostoru su me danas dočekale Lea i Ena, prodavačice koje su me odmah ponudile čajem i provele me kroz ponudu parfema. Isprobala sam Black Afgano brenda Nasomatto, Vet-G16 brenda Note di Profumum, Comme des Garçons 2, Brittany Breeze, Gin Fizz i Attique brenda Lubin – sve su to niche parfemi po kojima je Top parfumerija prepoznatljiva, a o kojima mi je njezin osnivač Borut Mihalić otkrio sve kad je i sam stigao u parfumeriju.

“Prostor smo aktivno tražili preko godinu dana, javili smo se na razne natječaje, oglase, ali nismo imali sreće. Sve do ovog puta”,kaže mi Borut. Novi prostor parfumerije ispunjen je raznim šarenim bočicama parfema i preparativne kozmetike pa Borut odabrao taupe boju kao glavnu u prostoru dok su detalji zlatni, a uređivao ga je u suradnji s tvrtkom Diz/viz.

U PONUDI IMAJU PARFEM KOJI JE KORISTIO NAPOLEON

Nova trgovina u ponudi ima neke brendove koji se nalaze i u trgovini u Tomićevoj, ali imaju i neke brendove koje u ponudi trenutno imaju samo na trgu. Jedan od njih su Baobab svijeće koje su zanimljive jer dolaze u nekoliko veličina od sasvim malih do XL, pa mogu gorjeti 60, 150, 400 ili čak 800 sati.

Kad su parfemi u pitanju, jedan od najzanimljivijih koji imaju u ponudi je Roja Dove. “Roja Dove je, rekao bih, perjanica naše ponude. To je tvrtka koja radi pretežno sa sirovim materijalima bez obzira na njihovu cijenu. Svaki proizvodi ima od 80 do 85 posto prirodnih sastojaka, a budući da su sastojci u parfemskoj industriji sve skuplji njihova početna cijena je oko 2.220 kuna i raste do otprilike 22 tisuće kuna.” U ponudi doista imaju parfem od 22 tisuće kuna, a on se može naručiti i interesantan je po tome da u sebi ima zlatne čestice koje su najjeftiniji sastojak tog parfema.

“U ponudi imamo i Sospiro koji je do sada na hrvatskom tržištu imao samo šest jedinica, a mi imamo cijelu kolekciju. To je linija iz Xerjoff grupacije s kojom dugo surađujemo i imali smo sve brendove osim Sospirova,” kaže Borut. “Kad smo počeli razgovarati o novoj lokaciji, razgovarao sam s direktorom i brend menadžerima Xerjoffa i onda su oni ponudili da uzmemo i Sospiro.”

Od Xerjoff grupacije u ponudi u obje trgovine imaju Casumorati i Nasomatto koji je poseban po igranju s predrasudama o mirisima pa imaju parfeme koji su inspirirani znojem muških butina, opojnim cvijećem koje su nosile kurtizane ili hašišem. Sve su to neobični parfemi, ali kako kaže Borut, istovremeno su vrlo nosivi. Imaju i Note di Profumum te su jedan od samo 10 trgovina u svijetu koji imaju njihove parfeme, Frank Muller parfeme, te Luban čija povijest seže do 1798. godine, a njih je kupovao i Napoleon. “Napoleon je inače bio opsjednut parfemima. Iako se baš nije često prao, volio je lijepo mirisati i navodno je trošio litru toaletne vode mjesečno”, kaže Borut.

Uz to u ponudi imaju i Comme des Garcons čije su mirisne serije uvijek inspirirane neobičnim mirisima, pa tako imaju linije inspirirane lišćem, crvenom bojom, tamjanima iz svake religije, ili betonom, zatim Juliet Has A Gun iza kojeg stoji Romano Ricci, unuk Nine Ricci, te Escentric Molecules i Agonist.

PREPARATIVNA KOZMETIKA KOJU DO SADA NISMO IMALI U HRVATSKOJ

Od preparativne kozmetike, novi Top u ponudi ima nizozemski brend Zenology koji se inače može naći u luksuznim hotelima, a ideja iza njega je da taj luksuz unesete u vlastitu kupaonicu jer za pola litre proizvoda treba izdvojiti 265 do 295 kuna što je poprilično pristupačno za takav luksuzni proizvod. Imaju i svjetski poznati brend Aesop, kao i liniju prirodnih proizvoda Dr Jackson’s. “Dr. Jackson je živio s različitim plemenima u subsafarskoj Africi nekoliko godina i istraživao kako se boriti protiv melanoma s prirodnim esencijama. Među prvima je počeo koristiti ulje baobaba, marule, i razne druge afričke biljke,” priča mi Borut.

Jedan od najzanimljivijih novih brendova koje do sada nismo imali je Dr. Barbara Sturm. “Kad sam naručivao proizvode mislio sam da ljudi baš ne znaju za Barbaru Sturm, ali se situacija pokazala obrnutom. Žene su oduševljene što više ne moraju naručivati njezine proizvode izvana ili od prijatelja iz inozemstva. I to je dovelo do toga da smo u roku od par dana neke proizvode u potpunosti rasprodali,” otkriva Borut. “Barbara Sturm je fascinantna ličnost novog vala skincarea.

Ona je ortopedica koja je spasila koljeno Kobeu Bryantu tako da mu je u koljeno uštrcavala pripravak od njegove plazme. Među prvima je počela raditi PRP odnosno struganje kože lica i uštrcavanje vlastite plazme u nju, što se u Americi zove i vampire’s facial. Prije četiri godine je krenula s vlastitom linijom za njegu kože koja je bazna, a korisnik je onda nadograđuje upotrebom raznih namjenskim kapljica. U ponudi imamo i njezinu kolekciju za djecu koju je napravila za svoju kćer Pepper koja je imala problema s kožom.”

Borut mi je otkrio da u planu imaju dovesti i neke brendove kojih još uopće nema u Europi, no papirologija oko uvoza je komplicirana i radi se o dugoj proceduri pa za sada još ne znamo o kojim e proizvodima radi. No, ohrabrujuće je da u Hrvatskoj raste interes za niche brendove, a Borut je tu odigrao veliku ulogu i pokazao nam da za pristojne cijene možemo mirisati drugačije od svih drugih.