Provela sam tri tjedna u Tajlandu, obišla hramove, uživala u tradicionalnoj hrani i mazila tigrove

SUPER PUTOPIS

Nikolina Dianežević je food blogerica, fitness trenerica, a uz sve to voli i putovati. Jedno od njenih putovanja bilo je u egzotični Tajland gdje je istražila njihovu kulturu, hramove, družila se s tigrovima i slonovima. Putovala je sama i opisala nam svoju egzotičnu avanturu

Provela sam tri tjedna putujući Tajlandom. Potpuno sama. Mnogi su me pitali odakle mi hrabrosti za takav pothvat. Ja to definitivno ne bih nazvala hrabrošću, već više životnom željom koja je jednostavno morala biti zadovoljena. Bila je to jedna od onih stvari koje morate napraviti kako bi se osjećali potpunima i došli u dodir s onim unutarnjim ‘ja’.

U Tajland sam se zaljubila gledajući video spot

Gledajući jedan video spot zaljubila sam se u Tajland na prvi pogled. U njegove krajolike, džungle, prekrasne pješčane plaže pune majmunčića, čisto tirkizno more, bogatu kuhinju, životinje. Taj video spot pogledala sam iznova i iznova, pa sigurno jedno pedesetak puta. Gledajući taj raj na zemlji, u meni se pojavila ideja o odlasku tamo. Isprva je to bila samo ideja, no ubrzo je prerasla u jedan od žarko željenih snova, za koji sam znala da će se ispuniti prije ili kasnije. Kakav je Tajland, pitate se? Još ljepši nego što sam mogla zamišljati.

Igrom slučaja, putovala sam sama. Klasična priča, koga god pitaš ili nema vremena ili nema novaca, a istina je zapravo da većinom imaju druge priroritete. Misao koja mi je kružila glavom i za koju mislim da je prilično točna, bila je da ako ću stalno čekati nekoga u životu, nikada neću ni otići. Sve sam organizirala sama, našla prilično povoljnu kartu i – krenula!

Tajland je definitivno zemlja iskrenih osmijeha

Nakon gotovo dva dana provedena po zračnim lukama i avionima, sletjela sam u Bangkok. Nakon početnog šoka zbog količine ljudi, gužve i prometa, odlučila sam prespavati večer i sljedeći dan krenuti u avanturu.

Priznajem, u početku me bilo dosta strah. Inače nemam naviku putovati sama, ovo je bio prvi takav put, i odmah sam se odlučila za putovanje na drugi kraj svijeta i Bangkok, grad koji nikad ne spava, sa svojih gotovo 8 milijuna stanovnika koji uvijek užurbano negdje jure na svojim motociklima, tuk-tukovima i taksijima.

Nikolina Dianežević

Već sljedeći dan bilo je puno bolje. Obilazeći grad i upoznajući te ljubazne ljude, shvatila sam da se zapravo uopće nemam čega bojati. Do kraja mog solo putovanja ta se tvrdnja pokazala potpuno točnom. Ni jedno jedino negativno iskustvo nisam imala, ljudi su stvarno divni, preljubazni i stalno se smiju, pokazujući zašto mnogi Tajland nazivaju ‘zemljom osmijeha’.

I to ne onim lažnim, kako ja znam reći, ‘zapadnjačkim’ osmijehom, nego pravim, iskrenim osmijehom koji dolazi iz srca. Tako skromni i siromašni ljudi, a tako dragi i dobri. Imate osjećaj da bi vam sve dali, iako neki nemaju gotovo ništa. Nakon što sam se vratila, često ljudima koji me pitaju da li me bilo strah, znam reći da sam se sigurnije osjećala na Tajlandu nego ponekad na zagrebačkim ulicama.

Bangkok opisuje bogatstvo palača, hramova i predivnih ljudi

Ako imate jedan slobodan dan u Bangkoku, a ne idete na cjelodnevni izlet, preporučam The Grand Palace, njihov kompleks palača, hramova (tamo je njihov najsvetiji hram, hram smaragdnog Bude). U blizini su i Wat Pho i Wat Arun pa to sve možete obići u jednom danu. Ulaz u Grand Palace je malo skuplji, no stvarno se isplati vidjeti ako vas zanimaju takve stvari. Hramovi su im otvoreni do nekih 15:30-16 sati pa se nakon toga ne isplati obilaziti.

Nikolina Dianežević

Od moje prve večeri u Bangkoku, doživjela sam hrpetinu iskustava – od obilaženja famoznih budističkih hramova Bangkoka i povijesnih gradova poput Ayutthaye, do plutajućih tržnica i poznatog mosta na rijeci Kwai.

Ono na što bi eventualno trebalo paziti u Bangkoku su tuk-tuk vozači i taksisti koji Vas hoće malo ‘oderati’. Za prijevoz od aerodroma do centra na primjer, ne pristajte na cijenu veću od 400-450 bahta. Iako je i to malo previše, ali manje od toga ja nisam uspjela iskamčiti. U Tajlandu se taksimetar ne pali, nego vozači uglavnom bubaju neke svoje cijene i zato je bitno da se cijena uvijek prije dogovori kako vas ne bi provozali na više strana.

Na sjeveru Tajlanda posjetila sam Chiang Mai

Drugi grad kojeg sam posjetila bio je Chiang Mai, najveći grad na sjeveru Tajlanda. Ovdje sam doživjela brdo fantastičnih iskustava. Chiang Mai je grad s oko 200 hramova, stoga je logično da sam puno vremena provela u njihovom razgledavanju.

S bookiranjem izleta za područje Chiang Maija stvarno nisam imala nikakvih problema. Super stvar kod tih tajlandskih agencija je to što napišete točnu adresu svog hotela i onda oni dođu po vas, i isto tako vas nakon izleta vrate u hotel! Ovo je odlična stvar da ne morate lutati okolo.

Osim hramova, tamo sam posjetila i najvišu planinu na Tajlandu, Doi Inthanon, vidjela kako žive planinska plemena u svojim vrlo skromnim selima, planinarila kroz šume i “raftala” kroz rijeku na bambusovoj splavi.

Nikolina Dianežević

Posjetila sam i poznati Golden Triangle, granicu tri zemlje – Mianmara, Laosa i Tajlanda. Čak smo bili na pola sata u Laosu na tržnici, gdje je najveća atrakcija, s razlogom, njihova poznata rakija od zmije / kornjače / guštera, ili tigrovog penisa! Pa vi birajte! Na tom izletu posjetili smo i White Temple, lako moguće jedini bijeli hram u Tajlandu. Hram je zbilja prekrasan prizor kakav se ne viđa svaki dan, i osobito se ističe, budući da su njihovi ostali hramovi vrlo šaroliki i izgledaju kao da su cijeli optočeni zlatom. Jedne večeri bila sam i na takozvanoj kantoke dinner, tradicionalnoj tajlandskoj večeri uz hranu i ples. Bilo je predivno. Dobijete svoj stolić s brdom hrane i pića, te cijelu večer uživate u tajlandskim plesovima.

Družila sam se s mladuncima tigrova

Iskustva koja su mi se osobito urezala u sjećanje i koje će uvijek imati posebno mjesto u mom srcu, su upravo ona s prekrasnim tajlandskim životinjama. Igranje i slikanje s bebama tigrovima u Tiger Kingdomu te kupanje, jahanje i hranjenje slonova u džungli nedaleko Chiang Maija.

Neopisiv je osjećaj biti tako blizak sa životinjama i prirodom oko vas. Posjetila sam prekrasni Tiger Kingdom, gdje imate mogućnost slikati se s tigrićima. Možete birati od najmanjih beba, do srednje velikih i najvećih tigrova. Ja sam odabrala igrati se s bebama tigrovima, koji su bili preslatki i zaljubila sam se u njih na prvi pogled.

Nikolina Dianežević

Zadnja tri dana Chiang Maija nisam bila u gradu, nego sam se preselila u šumu udaljenu sat vremena vožnje, u prekrasne bungalove u džungli. Vlasnica je Amerikanka koja divno vodi posao, ako bookirate izlet preko nje, na trekking kroz prekrasne planine će vas voditi lokalni ljudi koji tamo žive u selima, slonove ćete hraniti, kupati i jahati, i to bez onih nepotrebnih, teških, čeličnih stolaca. Vlasnica ovih predivnih bungalova se bori protiv toga, kao i za obrazovanje lokalnih djevojaka iz siromašnih sela.

Neke od zanimljivih crtica o Tajlandu koje će pomoći u putovanju

Osim što imaju prekrasnu zemlju, postoji par stvari o Tajlandu koje trebate znati. Tajlanđani su srdačni i ljubazni te je lako dobro se slagati s njima – jednostavno imajte širok osmijeh i puno se smijte. Budući da su budisti, vrlo su tolerantni i u najvećoj većini slučajeva će pokušati izbjeći bilo kakav sukob, raspravljanje, gubljenje živaca ili vikanje. Čak i za vrijeme najvećih prometnih gužvi. Nešto što naši ljudi nikad neće shvatiti, nažalost.

Tajland je kraljevina, a kraljevska obitelj je najcjenjenija institucija u Tajlandu. Kritiziranje ili klevetanje kraljevske obitelji smatra se uvredom veličanstva. I to tolikom da može rezultirati zatvorskom kaznom. Nedavno sam tako čula za jedan slučaj gdje je muškarac osuđen na 20 godina zatvora jer je poslao uvredljivi sms o kralju. Stranci vjerojatno neće dobiti takvu kaznu, no mogu očekivati u najmanjem slučaju deportaciju iz zemlje.

Nikolina Dianežević

Budizam i budistički redovnici čine vrlo štovanu instituciju na Tajlandu, koja u društvenoj hijerarhiji dolazi odmah ispod kraljevske obitelji. Redovniku je zabranjeno dotaknuti ženu ili primiti nešto izravno od nje. Zbog toga žene u javnom prijevozu ne bi smjele sjediti pokraj redovnika, a ako žena nešto želi ponuditi redovniku, mora to učiniti preko posrednika ili staviti tu stvar negdje gdje je redovnik može sam uzeti. No, nije zabranjeno razgovarati s redovnicima – većina ih baš i želi isprobati svoj engleski.

Posjetitelji trebaju osobito paziti da se pristojno ponašaju u watima, njihovim hramovima, i ispred Budinih kipova. Žene moraju prekriti ramena ukoliko imaju majice na naramenice, a također moraju imati i prekrivena koljena. Svi koji ulaze u hramove moraju obavezno izuti cipele.

Kada sjedite na podu, osobito u hramu, sakrijte noge iza sebe jer Tajlanđani smatraju stopala najprljavijim i najnižim dijelom tijela. Također, negdje sam pročitala da bi trebali prekoračiti preko pragova bilo koje zgrade wata, a ne stati na njih jer Tajlanđani vjeruju da jedan od devet duhova koji tu stanuju, žive u pragu.

Rezervirajte izlete unaprijed i provjerite cijene

Što se tiče izleta, svakako bi savjetovala onima koji idu na Tajland da si ih uzmu unaprijed preko interneta. Ja sam si za Chiang Mai i većinu za Phuket uzela preko interneta, razmišljajući da ću kad dođem u Bangkok i na Phuket bukirati još izleta na licu mjesta. To su definitivno bili najskuplji izleti koje sam bukirala, jer tamo agencije traže mnogo novaca za izlete. Za primjer, za izlet na James Bond otok (s Phuketa), agencije su htjele između 2500-3500 bahta, dok sam ja preko interneta platila 1200 bahta. Tako da, iz mog iskustva, stvarno se isplati uzeti prije sve izlete, ako vam nije problem tako si unaprijed sve isplanirati.

Nikolina Dianežević

Ako vas vozači taksija i tuk-tuka pitaju, nemojte reći da ste prvi put u Bangkoku. Oni imaju razne fore koje prodaju turistima – ništa strašno, ali mene su tako nagovorili da idem u ulicu gdje je kao baš ‘samo danas’ neka super rasprodaja za turiste. Zapravo je to samo ulica sa zlatarnom i tekstilom, totalno nezanimljivo i skupo, a stvar je u tome da tuk-tuk vozači dobiju nešto besplatnog benzina ako u ovim dućanima nešto kupite. Ne dajte se nagovoriti na to, ima puno zanimljivijih stvari za vidjeti u Bangkoku.

Na Tajlandu je cjenkanje i više nego uobičajeno, čak bi rekla da je i obavezno jer se Tajlanđani jako vole cjenkati. Iako je na Tajlandu sve vrlo jeftino što se tiče hrane i suvenira, većina trgovaca će vam još barem malo spustiti inicijalnu cijenu. Samo nemojte biti preoštri ili zlonamjerni, jer, sjećate se, Tajlanđani su vrlo miroljubivi narod i to im se definitvno neće svidjeti.