intervju

Po čemu je poseban jedan od najluksuznijih hotela u Hrvatskoj? Razgovarala sam s arhitektima Ikadora

FOTO: Ikador Luxury Boutique Hotel & Spa

Pored Opatije u travnju je otvoren Ikador Luxury Boutique Hotel & Spa. Arhitekti iz Atelliora dali su nam bolji uvid u ovaj prilično luksuzan projekt

U travnju ove godine, bez neke velike pompe i najave, na Opatijskoj rivijeri u mjestu Ika otvoren je jedan od najluksuznijih hotela u Hrvatskoj. Hotel je to koji se može pohvaliti kategorizacijom od pet zvjezdica, a noćenje u njemu može dosegnuti i iznos od čak 36.000 kuna. Ima ukupno 14 smještajnih jedinica, a osim što su sobe i suiteovi raskošne kvadrature i uređenja, o gostima se ovdje brine oko 50 zaposlenika.

Premisa ovog luksuznog zdanja bila je stvoriti, kako kažu investitori, cjelogodišnju turističku destinaciju, pa su upravo prema toj ideji kombinirani i pomno birani svi sadržaji koji su gostima na raspolaganju. Kako bih doznala više o cijelom projektu iz jednog malo drugačije kuta razgovarala sam s arhitektima iz studija Atellior, koji su i zaslužni za stvaranja Ikadora. Na moje pitanje što je nekako u cijeloj priči najposebnije, kažu kako su to prije svega lokacija i izuzetno personaliziran pristup samom projektu i dizajnu.

Dizajnerski scenariji i teatralni detalji

“Naglasak je bio na dizajnu samog prostora, kojemu pojedinačni dizajnerski komadi samo komplimentiraju. Svaki prostor hotela priča priču, one se međusobno nadovezuju i tvore osebujan doživljaj posjetitelja. Počevši već od ulazne nadstrešnice, prostor nagovještava nesvakidašnje ambijente, teatralne detalje i dizajnerske scenarije zanimljive svim profilima gostiju” objašnjavaju mi iz ovog zagrebačkog arhitektonskog studija koji iza sebe ima niz uspješnih sličnih projekta, kako u Hrvatskoj, tako i izvan nje.

S obzirom na to da je Opatijska rivijera puna različitih smještaja, raznih kategorizacija i stilova, zanimalo me koja je bila njihova tehnika za izdvojiti se iz mase. Kažu mi kako je koncept dizajna interijera Ikadora zapravo razvijen na temelju analize nasljeđa lokacije, zadanog profila gostiju i kontekstualnih inspiracija, pri čemu se nisu previše uspoređivali s drugim hotelima u Opatiji.

“Od početka je bilo jasno i definirano da je riječ o hotelu ekskluzivnog tipa, s malim brojem smještajnih jedinica, vrhunskom uslugom i sadržajima. Interijer je morao pratiti zadani smjer i biti dostojan razine projekta, uz punu kreativnu slobodu i povjerenje investitora. Samim time, hotel se tako i pozicionirao na tržištu.”

Aduti Ikadora i naglasak na ekskluzivnost

Kada govorimo o najvećem adutu hotela, naglašavaju kako ih ondje definitivno ima više, a osim izuzetne lokacije izdvajaju i dodatne sadržaje kao što su restoran Nobilion, Cigar bar, Spa centar na trećem katu s pogledom na Kvarner i velikim vanjskim prostorom.

Tu su i Riva Lounge na vanjskom bazenu, Riva Privee private dining u sklopu restorana Nobilion, privatni ponton na plaži te dva broda u hotelskoj ponudi raspoloživa za najam, između ostalog i Riva Aquariva Super speedboat.

“Kako je u pitanju hotel s vrlo malim brojem smještajnih jedinica, izniman fokus je bio na javnim prostorima hotela, kojima je u projektu posvećena najveća pažnja.”

S obzirom na veliki naglasak na već spomenutu ekskluzivnost, ekipu iz Atelliora pitala sam i kome je onda točno namijenjen ovakav tip hotela koji realno nije svakome dostižan, što je već jasno kod samog uvida u cijene noćenja.

Naime, kako mi objašnjavaju, Investitor AutoZubak je projektnim zadatkom definirao hotelsku publiku, tako da su u procesu dizajna na umu kao goste imali ljude koji su već puno putovali, profesionalce, parove i obitelji.

Hotel koji je bolji dom daleko od doma

“Koncept hotela temelji se na vrhunskoj usluzi izjednačenog broja osoblja i gostiju, neposrednog odnosa recepcije i gosta, gdje je Maestro concierge na neprekidnoj usluzi, visoko kvalitetnog Food & Beverage dijela, i naposljetku – privatnosti. Takav gost upravo zbog navedenih kvaliteta dolazi u Ikador.” govore mi projektanti i naglašavaju da u Ikadoru postoje neke stvari koje se ne mogu baš svugdje dobiti, a to je prije svega bogatstvo dodatnih sadržaja visoke kvalitete u odnosu na broj smještajnih jedinica.

“Hotel pruža toliko, da ga gotovo ne morate ni napuštati tijekom svojega odmora. Željeli smo gostima kreirati još bolji dom daleko od doma.”

Iako je od otvorenja prošlo tek tri mjeseca, nisam ih propustila pitati ni kakvi su komentari prvih gostiju. Iz Atelliora mi objašnjavaju kako u hotelskoj industriji, nakon otvorenja, proces završetka još traje neko vrijeme. Naime, operativa ima svoje funkcionalne zahtjeve, koje detektira tijekom procesa, stoga njihov posao tako nije gotov.

U drugu ruku, otkrivaju mi kako dosad imaju ipak samo pozitive reakcije i to, vrlo često, baš na temu interijera, što ih iznimno veseli. “Reakcije krajnjih korisnika su upravo onakve kakvima smo se nadali i činjenica da prostor koji smo stvorili sudjeluje u stvaranju nezaboravnih uspomena, je najljepši segment naše struke.”

Na kraju razgovora nisam ih propustila pitati ni što misle o estetici prije funkcionalnosti i obrnuto, odnosno čega se oni nekako ipak najviše drže u svom radu i od čega polaze. Govore mi kako estetika bez funkcionalnosti i funkcionalnost bez estetike u vrhunskom hotelijerstvu jednostavno ne mogu opstati.

“Atellior je specijaliziran upravo za tu granu industrije, zbog čega svaki naš projekt počiva upravo na objedinjenom pristupu. Potrebe hotelskih operacija su premisa funkcionalnosti, a analiza konteksta i ciljane grupe gostiju premisa estetike.” samouvjereno iz iskustva za kraj poručuju, a mi vas u nastavku detaljno vizualno provodimo kroz ovo vrlo moderno i primjetno novo zdanje na hrvatskoj obali.