DRUŠTVO

Norveška je uvela zakon koji obvezuje influencere da naznače jesu li obrađivali svoje fotografije

Odnosi se samo na plaćena partnerstva, odnosno suradnje s brendovima

Iz Norveške nam stižu dobre vijesti kad je riječ o prokazivanju nerealnih standarda ljepote koje uporno viđamo na društvenim mrežama. Sa 72 glasa za i 15 glasova protiv, izglasan je zakon koji obvezuje influencere da jasno naznače je li fotografija koju su objavili obrađivana. Drugim riječima, ako se stanje u struku, promijene ton kože, povećaju usnice ili bilo što slično, njihovi će pratitelji morati znati da ne gledaju njihovu stvarnu fotografiju. Međutim, ovaj se zakon ne odnosi baš na sve fotografije influencera, već isključivo na plaćena partnerstva, odnosno suradnje s brendovima.

Na taj se način potrošače nastoji zaštititi od lažnog oglašavanja, kao što su ‘čarobne’ pilule za rast kose ili ravan trbuh. Osim toga, kako poručuju iz norveške vlade, pritisak da se izgleda najbolje moguće danas je prisutan svugdje, od škola do radnih mjesta, a ovaj zakon vide kao korak u pravom smjeru za suzbijanje negativnog utjecaja društvenih mreža. Podsjećamo, ovakve tendencije nisu novost; Francuska je još 2017. donijela zakon koji obvezuje magazine da označe sve obrađivane fotografije, a servis Getty Images iz svoje je baze uklonio sve obrađivane fotografije modela.

Prati S1 i na našim društvenim profilima:

Facebook Instagram YouTube