ARHITEKTURA

Ekipa iz zagrebačkog Trikodera ima novi ured. Izgleda ultra moderno, vedro i prepun je zgodnih rješenja

FOTO: Bojan Haron

Osim da prostor bude prilagođen filozofiji njihovog područja rada, velika želja bila je i da ured obiluje zelenilom. Izveli su to na jedan jako fora način

Digitalni stručnjaci iz web, mobile i data science tvrtka Trikoder nedavno su dobili novo moderno okruženje za rad. Naime, preselili su se u genijalno dizajniran prostor s kojim su željeli dočarati suvremen i kreativan duh koji se uz njih veže.

Nove urede potpisuje dizajnerica Jelena Havelka iz tvrtke Havelkadesign, koja je Trikoderovu viziju tehnološkog napretka u novoj eri digitalne komunikacije uspjela vjerno oslikati u ambijentalnim karakteristikama interijera.

Za početak, prozračnost kojom odiše cijeli prostor metaforički odražava transparentnost komunikacije, dok veliki otvoreni prostori u kontrastu malih niša reflektiraju važnost timskog rada, uz poštivanje individualnosti, ističe Havelka.

“Vrlo važan aspekt u organizacijskom smislu bio je i specifičan profil zaposlenika, čije su potrebe diktirale način optimiziranja procesa rada i prostora – od osobne zone radnog stola, preko organizacije timova unutar ureda, do navigacije zaposlenika kroz sve zajedničke prostorije. Kako centralni dio ima višestruku namjenu i konstantno je u upotrebi, bilo je vrlo bitno osigurati maksimalno dnevno osvjetljenje. To je ostvareno upotrebom staklenih pregrada okolnih ureda koji propuštaju dnevnu svjetlost te bijelom bojom koja je najviše reflektira. Sav namještaj u tom dijelu je modularan i pokretan, tako da se mogu postavljati različiti setovi sjedenja ovisno o funkciji, bilo to prezentacija za veliki broj ljudi ili pak ležerno okupljanje.”

Kako bi se naglasio ulaz u urede, tj. prijelaz u zonu rada, osmišljeni su i svojevrsni portali kroz koje zaposlenici trebaju proći kako bi se mentalno teleportirali u drugi operativni mode. “Osim ureda, vanjski obod udomljuje i dvije sale za sastanke od kojih se ona veća može pregraditi na dvije manje. Također, tu su smještene i niše, osmišljene za privatniji rad, interne prezentacije za mali broj ljudi ili jednostavno kratak predah od obaveza, od kojih se ističu interesantna crna niša za PlayStation i dinamična crvena niša za stolni nogomet. Interesantna zona odnosi se na tzv. Korijen, koji predstavlja nastavak Njuškalovog Drva znanja s gornjeg kata iste zgrade. Skladno uklopljeni kolorit interijera Trikodera i Njuškala posebno je vidljiv na tom kutu kada se zgrada gleda izvana, gdje je uočljivo kako ta dva elementa čine jednu cjelinu.”

Budući da je postojala velika želja za postavljanjem velike količine biljaka na vrlo ograničenom prostoru, Havelka ističe kako je iz tog razloga osmišljen i zgodan način kako da se to i ostvari.

Naime, cijelom dužinom rubnih dijelova ureda protežu se unificirane aluminijske obloge koje ujedno sakrivaju ventilokonvektore i svojevrsne žardinjere prepune bilja, čime se stvorio dugačak potez zelenila kroz sve urede. Ponegdje su čak su postavljene i nategnute sajle za biljke puzavice kako bi se one širilo i vertikalno, ne zauzimajući pritom dodatni prostor.

Kada govorimo pak o vizualnom identitetu Trikodera, on svjesno nije naglašen u izvornom grafičkom obliku, već je suptilno uklopljen iluminirajućim slovima raspršenima po prostoru, podsjećajući zaposlenike na svakom koraku da su dio sjajne ekipe.

“Kako u Trikoderu rade iznimno mladi ljudi, prosjek godina je 31, željeli smo postići taj urban i moderan stil koji će ih okruživati u uredima” svoju stranu priče otkrio je i Goran Rubčić, glavni izvršni direktor Trikodera te dodao da je siguran da će nastaviti inovativno razmišljati i rasti zahvaljujući novom prostoru koji ima dizajnerske asocijacije na digitalni svijet i pomalo ekstravagantno uređenje u zajedničkim prostorima, ali koji s druge strane istovremeno poštuje navike onih zaposlenika koji se ipak ponekad žele izdvojiti iz većeg open-space prostora.

Također, Rubčić ističe da im je bilo bitno stvoriti ugodno poslovno okruženje jer prate trendove koji vladaju među mladima kao posloprimcima, pa i potencijalnim zaposlenicima, s obzirom na to da se radi o iznimno konkurentnom dijelu tržišta rada.

A kako izgleda njihov novi jako fora i živopisni prostor donosimo vam detaljano u nastavku.