INTERVJU

Dizajneri Franić i Šekoranja upravo su predstavili knjigu Canopy by Hilton Hotel Book. Doznale smo više o svemu

FOTO: Aleksandar Selak

Zagrebački hotel Canopy by Hilton od otvorenja je jako brzo prikupio simpatije gostiju, ali i Zagrepčana. O njemu je sada izdana i knjiga

“Ova knjiga je vrijedna uspomena na projekt Canopy by Hilton hotela, na kojem je naš studio radio gotovo godinu dana. To je prvi hotel koji smo dizajnirali u gradu gdje i sami živimo. Zajedno s klijentom, to smo iskustvo željeli podijeliti s našim prijateljima, suradnicima i gostima. Ova knjiga je neka vrsta usporenog making of videa, prepunog fotografija, naših misli i ideja koje su se provlačile kroz ovaj proces.” stoji u knjizi Canopy by Hilton Hotel Book, čija je autorica tekstova dizajnerica Željka Zrnić, a koja je danas u istoimenom zagrebačkom hotelu premijerno predstavljena uz dizajnere hotela i knjige, Deana Franića i Saše Šekoranje iz studija Franić Šekoranja te i direktoricu Hilton hotela, Josipu Jutt Ferlan.

Saša Šekoranja, Željka Zrnić, Dean Franić
Aleksandar Selak

Kako bismo doznale malo više o samoj knjizi, pitale smo Franića i Šekoranju da nam za početak kažu kako su se uopće odlučili na ovakav potez, odnosno nekonvencionalno zaokruživanje ove hotelske priče.

“Ideja za knjigu nastala je tijekom procesa dizajniranja hotela. Sam dizajnerski proces odvijao se u tom smjeru. Težište u dizajnu bilo je na jakom konceptu, priči, atmosferi, a sve vizualno što vidite u hotelu je samo to pratilo.” objašnjava mi ovaj uspješni dizajnerski dvojac čije smo radove svi već odavno uočili i divili im se, a sudeći prema svemu, puno je projekata u budućnosti pred njima.

Aleksandar Selak

Ne skrivaju kako je ovo u biti bio poprilično zahtjevan, ali interesantan dizajnerski proces s obzirom na to da je Canopy najnoviji brand u Hiltonovoj lepezi brendova, ne samo kod nas nego i na globalnom nivou. Upravo iz tog razloga, prisjeća se Franić, kako se stvarno vodila rasprava o svemu – od funkcionalnosti i sigurnosti pa sve do tekstura, mirisa i okusa.

“Naoko velika sloboda u stvaranju koncepta i estetike morala je biti zadovoljena u izvedbi visokih standarda udobnosti i sigurnosti koje su osnova branda kao što je Hilton.” dodaje.

Iako se Franić i Šekoranja bave ujedno dizajniranjem privatnih kuća i stanova, za dizajniranje hotela kažu kako je to značajno drugačiji proces od dizajniranja privatnih interijera.

Aleksandar Selak

“Naravno, osnovno je zadovoljiti sve funkcionalne zahtjeve, zakone i specifičnosti kojima hotel podliježe, ali u stvarnosti dizajniramo za nepoznatog korisnika ili recimo ciljanu skupinu kojoj se taj hotel želi obratiti, dok kod privatnih objekata, vlasnik je poznat. Dijalog o osnovnim pitanjima je vrlo konkretan i direktan pa je cilj napraviti interijer koji će najbolje odgovarati navikama i ukusu klijenta.” nastavlja Franić.

Iako je Canopy u Zagrebu sad već neko vrijeme otvoren, točnije od studenog 2018. godine, te nije postao isključivo moderni urbani zagrebački hotel, nego i mjesto gdje će Zagrepčani rado popiti kavu i piće, zanimalo me i što bi danas izdvojili kao njegovu posebnost, odnosno bi li nešto možda napravili drugačiji.

Aleksandar Selak

“Uvijek je lijepo vidjeti život nekog projekta nakon završetka; koliko je to blizu slici koju smo stvarali i zamišljali u dizajnerskom procesu, kako je zaživio prostor, kako se ljudi ponašaju, odnosno osjećaju u njemu. Promatrajući sve to u slučaju Canopyja mislim da gotovo ništa ne bismo promijenili. Ova knjiga je upravo zato točka na i jer najbolje prikazuje život hotela – od procesa nastanka ideje do života hotela danas, i to svih njegovih aspekata. Pritom mislimo na goste, zaposlenike, hranu, koktele, dizajn, umjetnost” objašnjavaju mi Franić i Šekoranja te sugeriraju kako je Canopy by Hilton zapravo jedno cjelovito iskustvo kojem svi mi težimo kad dođemo u neki novi grad ili zemlju.

Aleksandar Selak

Pitam ih i može li se reći da je Canopy by Hilton Hotel Book zapravo tzv. popularni coffee table book. Franić uz smiješak dodaje kako je omjer fotografija i tekstova sigurno čini takvom, ali da su svakako htjeli da knjiga bude što ležernija i kolorističnija, baš kao što je i Canopy hotel.

Za kraj razgovora, kažu mi i kako je Canopy by Hilton Hotel Book njima u biti najljepši mogući završetak projekta – način na koji su željeli još jednom pokazati, iskomunicirati i obrazložiti ideju, za koju se nadaju da se lako iščitava boravkom u samom hotelu.