ZBOGOM 2010-e

Angry Birds, Pokemon Go, Candy Crush i još par igara po kojima ćemo pamtiti ovo desetljeće

FOTO: TMG Creative

Izdvojile smo igre i igračke koje su obilježile ovo desetljeće

Uskoro ulazimo u dvadesete godine 21. stoljeća. Iza sebe ostavljamo 2010-e, desetljeće koje su obilježili viralni izazovi na društvenim mrežama, reizdanja kultnih filmova i serija, Harvey Weinstein, tenisice s punom petom, fidget spinneri i politička korektnost. Svega toga i još niza situacija iz popularne kulture koje su obilježile 2010-e prisjećamo se u ovoj rubrici. U prvom izdanju pogledajmo koje smo igre neumorno igrali.

Razdoblje od 2010. do 2020. godine donijelo je, između ostalog, brojne zabavne igračke i igrice koje su u kratkom trenu postigle veliku popularnost. Svi smo barem jednom probali zavriti fidget spinner, a živa je istina da pojedine članice naše redakcije još uvijek igraju Candy Crush nakon 1500 prijeđenih razina. 2010-e obilježile su neke zaista genijalne igrice pa smo izvukle najpopularnije među njima koje su nas zabavljale u posljednjih deset godina.

Angry Birds

Ova igra prvi put je puštena u javnost u prosincu 2009. godine i to samo na iOS uređajima u Finskoj, ali se vrlo brzo proširila i na Android uređaje. Iako je lansirana 2009. godine, tek je 2010. godine stekla ogromnu popularnost u SAD-u, Europi pa tako i kod nas. Gotovo svaka osoba koja je koristila pametni telefon u to vrijeme je igrala Angry Birds, igru zbog koje su mnogi mobiteli završili razbijenih ekrana. Ako se slučajno dogodilo da niste ni jednom vidjeli ovu igru, radi se o tome da različite ptice pokušavaju spasiti svoja jaja od neprijatelja, zelenih svinja.

Original je osmislio Jaakko Iisalo, a nakon originala se na tržištu pojavilo preko sto različitih verzija, točnije, igara koje se igraju na sličan ili isti način. Angry Birds je postao simbol koji se i danas može pronaći kao print na odjeći, u obliku plišanih igračaka, privjesaka i slično, a ptice iz igre su dobile i svoje filmove. Ne smijemo niti zaboraviti da je nakon Angry Birds 2013. godine stigla Flappy Bird, slična igrica s kojom trebate proći nivo bez da dodirnete okolinu sa svojim likom. Ova igra je ukinuta i maknuta s Google i iOS trgovina jer je kreator smatrao da potiče ovisnost i nervozu.

Fruit Ninja

S početkom desetljeća stigla je igra Fruit Ninja, u početku samo na iPod Touch i iPhone uređaje, a kasnije se mogla instalirati i na sve Android te Windows uređaje. Osmislili su je Shainiel Deo i Daniel Vogt iz Halfbrick Studios. U dvije godine igra je preuzeta preko 300 milijuna puta, a za pet godina su postigli brojku od jedne milijarde. Jedan od razloga zašto je bila toliko popularna je i činjenica da se može igrati bez da ste povezani na internet te ima nekoliko različitih nivoa. Igra se jednostavno, trebate prerezati voće koje se pojavljuje na ekranu. S vremenom su osmišljene i verzije za Xbox 360 i PlayStation 4 te se može igrati pokretima.

Pokemon GO

Rijetko što je zaludilo svijet kao što je to napravila igra Pokemon Go. Igra koja počiva na ideji geotagginga pojavila se 2016. godine, prvo u SAD-u i Novom Zelandu nakon čega je stigla i kod nas. Nije trebalo puno vremena da najčešći prizor u gradu postanu mnogi mladi ljudi koji hodaju u raznim smjerovima s mobitelima ispred sebe. Hvatanje Pokemona s poké loptama prvo se činila kao odlična ideja koja je natjerala mlade da izađu iz sobe, ali ubrzo su se počele događati neugodne situacije kao što su ulaženja na privatne posjede i ozljeđivanje ljudi koji nisu pratili kuda hodaju. Igra se u međuvremenu unaprijedila uz nove mogućnosti i nadogradnje, ali je bez obzira na to posljednjih godina izgubila oko 35 posto početnih korisnika.

Fidget spinner

Ono što je jo-jo bio u 90-ima, fidget spinner je bio prije dvije godine. Ova plastična ili metalna igračka zbog koje su mnogi mladi mobitele vratili u džepove pojavila se 2017. godine, a zapravo se radi o igrački koja je osmišljena da oslobađa od stresa. Jednostavno se drži među prstima i okreće. Najpopularniji je bio među školarcima koji su osmislili natjecanja i igre, a pobjednik bi bio onaj čiji se spinner najduže okreće. Iako je usmjerena na djecu i mnogi odrasli su se uz nju rješavali stresa. Još uvijek se može kupiti na mnogim kioscima, trgovinama i štandovima u različitim bojama i od različitih materijala, ali se sve manje viđa među mladima. Kao Yugioh karte, zvrk ili jo-jo, i fidget spinner je imao kratku, ali intenzivnu popularnost.

Oculus Rift i VR

Jedna od najvećih inovacija koja je doslovno promijenila način na koji igramo igre i gledamo video sadržaj je VR tehnologija. Iako je prvi put osmišljena još u 60-ima, prvi prototip Oculus Rifta je stvoren 2010. godine. Radi se o virtualnoj realnosti, a Oculus Rift je bio prvi uređaj koji je omogućio da se ta realnost proširi na vidno polje od 90 stupnjeva. 2012. godine je stigao na otvoreno tržište i time postavio nove standarde interaktivnog video sadržaja. Dvije godine nakon ga je kupio Facebook, a tehnologija se samo nastavila razvijati. Od sadržaja koji se sporo pomiče, danas možemo gledati sadržaj u 4K i 8K rezoluciji koji je potpuno interaktivan. Virtualna realnost danas je mnogo pristupačnija i koriste je brojne velike tvrtke poput Amazona, Applea, Facebooka, Googlea, Sonyja i Samsunga.

Candy Crush Saga

Među brojnim igrama za pametne telefone, Candy Crush je bio jedna koju je gotovo svatko instalirao na svom mobitelu. Igrica je izašla 2012. godine na Facebooku, a od tada se može instalirati na iOS, Android i Windows uređajima. Radi se o jednostavnoj igri u kojoj igrač treba spojiti tri ista komada voća. Iako je na tržištu već osam godina i dalje je jedna od popularnijih igara. Od lansiranja je besplatna za korisnike, a franšiza je samo prošle godine zaradila preko milijardu dolara s time da im svake godine prihodi rastu za 10-ak posto i neumorno izbacuju nove razine.

Super Mario

Ovu igru mogle bismo uvrstiti u ikone svakog desetljeća iako je prvi puta izašla 1988. godine, a Super Mario se prvi put pojavio u igrici Donkey Kong 1981. godine, u ovih deset godina je izašlo nekoliko novih verzija igre. Među njima je i nekoliko verzija igre Mario Kart, a one koje su obilježile ovo desetljeće zasigurno su bile Mario Kart 8 i Mario Kart Wii u kojima se omogućavalo personaliziranje lika s kojim igrate, automobila te biranje terena po kojem ćete voziti. 2014. godine osmišljen je i Mario Kart TV na kojem igrači mogu gledati najbolje trenutke igara i objaviti ih na svojim YouTube kanalima.

Tetris Effect

Tetris puzzle su od prvog puštanja u javnost 1984. godine bile jedna od najpopularnijih igara na starim računalima, a kasnije i pametnim mobitelima. Možda se na nju uspjelo i malo zaboraviti dok nije stigla nova inačica Tetris Effect prošle godine. Može se igrati preko PlayStationa 4 te preko PlayStation VR-a. Ovih dana je nastao i #tetrischallenge, pokret u kojem se ljudi postavljaju uz uređaje, namještaj ili opremu tako da se poslože kao kockice.