Od avionske karte i apartmana, do prekrasnih cipela ili tableta, online kupnja nikad nije bila jednostavnija

Mid adult woman shopping using laptop and credit card in modern apartment. Ecommerce
FOTO: Laurent Delhourme

Internetska kupnja je sve popularnija među Hrvatima – 83% ispitanika kupuje karticama na internetu, u usporedbi sa 73% u svibnju 2014. i 81% u svibnju 2015., a 36% njih to čini više puta mjesečno. Popularnost objašnjavaju brojne prednosti za korisnike – pristupačne cijene (ovu prednost ističe 73% online kupaca), ušteda vremena (55%), dostupnost trgovina u bilo koje vrijeme (55%) i bolja ponuda nego u klasičnim trgovinama (51%), a među prednostima ispitanici ističu i predmete koji su ekskluzivno dostupni online, kao i mogućnost dostave i bolje usporedbe cijena – pokazuje istraživanje MasterIndex kompanije Mastercard®.

Predvodnici među onima koji uživaju u ovoj vrsti kupnje su ispitanici do 39 godina, veće platežne moći. Inozemne e-trgovine preferira 43% ispitanika, 16% njih domaće, dok 40% njih podjednako kupuje online u Hrvatskoj i u inozemstvu. Najčešće se kupuju odjeća, obuća i modni dodaci (62%), potrošačka elektronika (43%), predmeti za kućanstvo (26%), kozmetika i parfemi (23%) te plaćaju putovanja i ulaznice (20%).
Visoko na popisu su i softver, igračke i oprema za bebe te knjige i glazba. Iako je internetska trgovina jednostavna, sigurna i praktična, dvojbe o sigurnosti te želja za kontaktom uživo s predmetom kupnje se spominju kao prepreke za popularni e-commerce, no i za to postoji rješenje.

Rješenje za digitalno plaćanje Masterpass kompanije Mastercard® namijenjeno je osiguravanju sigurne, brze i jednostavne kupnje. Digitalni Masterpass novčanik korisnici na siguran način pohranjuju detaljne informacije o platnim karticama svih kartičarskih kuća, kartica vjernosti i informacija o dostavi, a kad žele izvršiti kupovinu samo pri tzv. checkoutu trebaju odabrati kupnju s Masterpassom. Ukratko, kupnja se svodi na jedan klik kod kuće ili u pokretu jer korisnici ne moraju za svaku kupnju unositi podatke o plaćanju i dostavi, mogu koristiti unesenu karticu preko bilo kojeg uređaja, a informacije o karticama, programima vjernosti te adresama za dostavu su pohranjene na jednom mjestu, na sigurnom, i lako im je pristupiti tijekom checkouta.

Sigurnije od klasične kupnje

Mastercard je lansiranjem ove digitalne platforme korisnicima omogućio plaćanja koja su zaštićena višeslojnom zaštitom, a koja se mogu izvršiti klikom bez obzira nalazite li se u fizičkoj ili internetskoj trgovini, koristeći pametni telefon, tablet, prijenosno ili osobno računalo.
Masterpass koristi najnaprednije sigurnosne metode plaćanja, uključujući i tokenizaciju mreže zahvaljujući kojoj su sve informacije zaštićene.
Riječ je o prvoj mreži koja donosi svekanalnu, u potpunosti digitalnu uslugu plaćanja za potrošače, izdavatelje i trgovce koristeći najnaprednije metode sigurnosti plaćanja dostupne danas.
Masterpass je trenutno globalno dostupan na 33 tržišta, s planom proširenja na dodatna tri do kraja godine. Dodatno uvođenje unaprijeđene usluge Masterpass nastavit će se kroz 2016. i 2017. i to u Sjevernoj Americi, Europi, Latinskoj Americi i Karibima, Bliskom istoku i Africi te azijsko-pacifičkim zemljama. Masterpass se očekuje i u Hrvatskoj.