INTERVJU

Z_Code_Z je brend cipela s hrvatskim potpisom koji se prodaje na Asosu. Upoznajte njegovu osnivačicu

FOTO: Z_Code_Z

Z_Code_Z je brend cipela iza kojeg stoje Hrvatice, a prodaje se na Asosu. Popričale smo s jednom od osnivačica i saznale sve o brendu

Nataša Ornella Herak poznata je domaćim modnim insajderima po tome što je u zlatnom dobu hrvatske modne povijesti bila dio modnog brenda Mirakul koji je vodila jako uspješno s Dubravkom Sarjanović. Bio je to brend koji je bio specijaliziran za izradu modnih dodataka, cipela i torbi. Inače rođena Puljanka, Nataša već preko 10 godina živi i radi u Kini kao voditeljica dizajnerskog tima tvrtke Stylish Shoes čije cipele kupuju svi veći brendovi kao što je Asos, Pretty Little Things, Topshop i mnogi drugi. Vjerojatno ih možda i nosite, ako ste ih naručili s nekih od ovih adresa, a da niste ni svjesni da upravo jedna Hrvatica stoji iza njihovog dizajna. Nataša je u međuvremenu pokrenula i vlastiti brend cipela Z_Code_Z o kojem nam je sve ispričala.

Ideja za vlastiti brend

Budući da Nataša već dugo godina radi u dizajnerskoj korporaciji koja se bavi dizajniranjem cipela i fokusirana je na veleprodaju, zanimalo me je kako je konačno došlo do ideje za razvoj vlastitog brenda. “Nisam imala u planu pokrenuti vlastiti brend jer je u Kini to jako komplicirano izvesti s papirologijom, ali je želja uvijek postojala. Dogodile su se nagle i velike promjene u tvrtki (Stylish Shoes) te mi je ponuđena uloga general managera i udio s kojim sam dobila pravo glasa u tvrtki na nekom ozbiljnijem biznis nivou. Moja draga prijateljica Monika iz Londona i ja smo često pričale o tome kako bi bilo odlično da imamo brend i svako malo me pitala jesam li složila kakav moodboard kako bih ga pokazala trenutnoj vlasnici tvrtke Stylish, Yayi.

Za vrijeme jednog video razgovora s Monikom jednostavno mi se sve posložilo, smjer u kojem brend treba ići, boje, modeli… U jedan ponedjeljak sam sve složila i u tajnosti napravila uzorke. Kada je sve bilo gotovo pokazala sam kolekciju Yayi koja je bila oduševljena. Podržala me je i odlučile smo da zajedno idemo u tu priču. Nakon toga sam kolekciju ponudila Asosu i to je to”, objašnjava Nataša.

Usklađivanje vlastitog brenda i rada u korporaciji

Brend Z_Code_Z posluje u okviru Stylish Shoes kompanije što je olakšavajuća okolnost za Natašu jer se sve događa unutar istog ureda. “Dizajniranje za vlastiti brend mi dođe kao mentalno čišćenje. Za Z_Code_Z se dizajnira svakih dva do tri mjeseca i radimo unaprijed tako da je Asos već kupio sve modele do kolovoza 2020. Ja sada dizajniram zimu 2020. pa samim time skačem s jednog posla na drugi, ali s vremenom se nekako mozak prilagodi. U početku mi je bio kaos u glavi i mentalni umor, ali evo nakon skoro godinu dana sam skroz u balansu sa svime.” Nataša ističe kako i ona ima dana kada joj je teško i nema inspiracije, ali je jako sretna i zahvalna na svemu što ima pa je to motivira kada se dogode neki manje inspirativni dani.

Cijela proizvodnja za brend Z_Code_Z odvija se u Kini, a Nataša se uvijek trudi sama sebi odgovoriti na sljedeća pitanja: Tko je kupac cipela i zašto ih kupuje? Što ih čini drugačijima da ih netko želi? Što je u njima trendi, a da ima opet ima karakter? Naglašava kako joj je uvijek u glavi žena koja kupuje njihov brend i nastoji prilikom dizajniranja i proizvodnje zadovoljiti sve njene potrebe kada je obuća u pitanju.

Iz Kine kako kaže nema namjeru odlaziti i seliti se. “Moj tim je odličan i prije početka dizajniranja uvijek se dogovorimo što se radi, kakve su konstrukcije i nekako to onda krene samo od sebe. Gledamo da pokrijemo sve sfere iako je Stylish Shoes više orijentiran na brzu modu i štikle.”

Kakve su prve reakcije na brend

Nataša kao pravi perfekcionist nikada nije zadovoljna 100 posto. “Uvijek mislim da je nešto moglo drugačije, ali opet shvatim da čovjek ne može napraviti sve u svakome trenutku. Sve to me gura da budem bolja. Trenutno sam zadovoljna reakcijom i prodajom, pogotovo jer nije sve na meni. Buyeri Asosa biraju što će uzeti iz kolekcije tako da to ima veliku ulogu u konačnici. Promjena je što nakon godinu dana rada s njima znam da im mogu dati savjet ili kazati što mislim o svemu što ponudim u kolekciji pa se nadam da ćemo rasti sve više i više.

Drago mi je da djevojke kupuju brend, tagiraju na društvenim mrežama. Brojke su za sada super, ali opet sam svjesna da se sutra sve može promijeniti jer tako funkcioniraju trendovi i moda”, govori nam Nataša.

Planovi za budućnost

Nataša je pravi primjer kako napredovati u poslu i poticaj da nikad nije kasno ako odlučimo pokrenuti nešto svoje. Upitala sam je o planovima u poslovanju, ali o budućnosti brenda Z_Code_Z. “Što se tiče Stylish Shoesa to je veleprodaja, radi se o ogromnoj mašineriji koja je stalno u pokretu i tu nema stajanja. Kada je riječ o brendu, Z_Code_Z ima ekskluzivnu suradnju s Asosom godinu dana i onda se nadam da ćemo početi prodavati na nekim sličnim online dućanima. Voljela bih da imamo vlastiti webshop, naravno kada budemo zreli za to. Htjela bih pokrenuti i mali blog vezan za brend o čemu pregovaram s Anom Pavić. U Hrvatsku dolazim u siječnju tako da ću tada znati više informacija o blogu i načinu kako je to Ana zamislila.”