NAKIT

Sve zbog jednog dijamanta ili kako je Louis Vuitton Tjedan visoke mode posvetio dragom kamenu

FOTO: STEPHANE DE SAKUTIN / AFP

Louis Vuitton kupio je drugi najveći grubi dijamant na svijetu, a onda mu je posvetio čitav tjedan, izložio ga za javnost i organizirao mu večeru u čast

Kada smo došli do toga da se u čast jednom dijamantu organiziraju svečane večere na koje stiže modna krema iz cijelog svijeta? Očito u 2020. Jedan takav nosi ime Sewelô, a radi se o 1758-karatnom dijamantu koji je otprilike velik kao teniska loptica te je drugi najveći grubi dijamant na svijetu. Pronađen je prošle godine u Bocvani, u rudniku Karowe kanadske kompanije Lucara. Na jeziku tswana njegovo ime znači rijedak nalaz, a kupila ga je tvrtka Louis Vuitton.

S obzirom na to da je Louis Vuitton prošle godine kupio američki brend Tiffany za 16,2 milijarde dolara, a luksuzni nakit jedna je od najbrže rastućih grana industrije luksuznih dobara, sve je ukazivalo na to da se radi o izuzetno važnoj kupnji, a sve što je uslijedilo nakon to je potvrdilo.

DRAGOM KAMENU U ČAST

Iz Louisa Vuittona nisu otkrili koliko su platili dotični dijamant, no odlučili su ga proslaviti raskošnije nego što to čine kad primjerice zaposle novog kreativnog direktora. Sada već slavni Sewelô tako je izložen u njihovoj čuvenoj trgovini na Place Vendôme 2, a vidjeti su ga pohrlili neke od najvećih svjetskih zvijezda kao što su Alicia Vikander, Michael Fassbender, Giovanna Battaglia Englebert, Lauren Santo Domingo, Carine Roitfeld, Hamish Bowles i brojni drugi. O Louis Vuitton dijamantu se u medijima tako više govorilo nego o pojedinim kolekcijama visoke mode drugih modnih kuća koje su se istovremeno održavale u Parizu na Tjednu visoke mode.

Kamen je izložen u stanju u kojem je pronađen, još neobrađen i prekriven slojem ugljena. “Ono što mi se najviše sviđa jest misterij iza predmeta koji ovdje slavimo kao Zemljinu tvorevinu koja je stara više od dvije milijarde godina kao i činjenica da još nije otvoren. Mislim da su iluzija i ideja o onome što bi moglo biti unutra vrijedne slavlja”, rekla je Alicia Vikander za Vogue na večeri koja je organizirana povodom izložbe i time potvrdila da je svima ondje okupljenima doista važno ono što vide ispred sebe. No, je li jedan dragi kamen zaista toliko dragocjen? Za Louis Vuitton itekako.

RAST INDUSTRIJE LUKSUZNOG NAKITA

STEPHANE DE SAKUTIN / AFP

Louis Vuitton s luksuznim je nakitom počeo raditi 2012. godine gdje su mu trenutni konkurenti, piše Guardian, Bulgari koji je također u vlasništvu LVMH-a te Cartier koji je u vlasništvu Richemonta. Svoj novi luksuzni grubi dijamant uložit će u daljnji razvoj odjela luksuznog nakita tako što će ga izrezati u manje kamenje i pretvoriti u kolekciju nakita, izvijestili su iz Lucare.

I, iako se luksuzan nakit oduvijek smatrao dobrom investicijom, istraživanja tržišta pokazuju da potražnja za luksuznim nakitom raste te da će rasti još i više. U 2018. globalno je tržište luksuznog nakita procijenjeno na 39.33 milijarde američkih dolara, a predviđa se da će složena godišnja stopa rasta od 2019. do 2025. biti 7,6 posto, piše Grand View Research. Nije stoga čudno da svi žele dio kolača pa je tako i Kering, inače vlasnik Guccija i Balenciage te LVMH-ev najveći konkurent, najavio da će uskoro ući na tržište luksuznog nakita.

Louis Vuitton učinio je to s velikim stilom, a kako će ga ostali pratiti i hoće li im se to uopće isplatiti tek ćemo vidjeti.