MODA

Počela je ABBA Voyage turneja, a ovako su nastajali kostimi koji su u potpunosti digitalni

Legendarni švedski bend ponovno je na turneji i to u obliku avatara koji nose digitalnu odjeću

FOTO: afp

Legendarni švedski bend ponovno je na turneji i to u obliku avatara koji nose digitalnu odjeću

Kultna švedska grupa ABBA još je 2017. godine najavila turneju pod imenom ABBAtars na kojoj će nastupati u obliku avatara te su tim povodom predstavili i dvije nove pjesme, I Still Have Faith In You i Don’t Shut Me Down. Turneja je čekala pet godina do realizacije, ali je 27. svibnja doista započela u Londonu i to pod nazivom ABBA Voyage. Abba se raspala davne 1983. i nitko nije očekivao da će se ponovno udružiti nakon gotovo 40 godina, a pogotovo ne da će nastupati na turneji na kojoj izgledaju identično kao kad su bili u naponu snage. Članovi benda proveli su sate i sate snimajući se iz svih kuteva kako bi njihovi avatari bili što vjerodostojniji, a izgledaju i zvuče kao da je 1979. godina.

Ovaj digitalni show zaista izgleda vjerodostojno, a možda je najzanimljivije kako su nastajali kostimi koji su u potpunosti digitalni. Cijeli je projekt nastao u suradnji s tvrtkom Light & Magic koja je u vlasništvu legendarnog Georgea Lucasa, a iako je tvrtka pomogla u tome da Benny Andersson, Björn Ulvaeus, Agnetha Fältskog i Anni-Frid Lyngstad izgledaju kao da nisu ostarjeli ni dana, odjeća koju nose, osim stilski, ne pripada razdoblju iz kojeg dolaze. Kostimografkinja Bea Åkerlund koja je do sada odijevala i Rihannu, Beyonce i Lady Gagu, osmislila je nešto sasvim posebno što se referira na stil iz doba njihove najveće popularnosti u sedamdesetima, ali je moderno i – digitalno.

DIZAJNERI IZ CIJELOG SVIJETA RADILI NA KOSTIMIMA

Kao simbol oživljenja ovog kultnog benda, Åkerlund je odabrala pticu feniks, a četiri kostima na kojima se ona pojavljuje za bend je kreirao indijski dizajner Manish Arora. Svjetleće ABBAtron kostime u kojima se članovi benda pojavljuju na promo vizualima turneje kreirao je grčki dizajner Erevos Aether. Kostimograf Michael Schmidt koji je, piše američki Vogue, jednom kreirao haljinu za Debbie Harry od žileta, za ovu je turneju osmislio svjetlucave srebrne kostime dok je završne kostime u kojima bend zaključuje nastup kreirao talijanski dvojac Dolce&Gabbana.

Proces kreiranja izgledao je tako da su dizajneri prvo napravili slice koje su članovi benda odobrili, a onda je slijedila izrada kostima u pravim materijalima koji su zatim skenirani. Članovi benda snimili su koncert u zelenim odijelima, a kostimi su potom digitalnim putem dodani na njihova tijela odnosno na avatare kako bi izgledali što realističnije. I tako je stvoren hibrid između fizičkog i digitalnog i postignut vrlo snažan argument za u sveprisutnoj raspravi o tome može li digitalna moda zaista postati dio naših svakodnevnih života.