HRVATSKA MODA

Očarane smo novom modnom kampanjom Marije Kulušić. Čule smo se s njom

FOTO: FRANJO MATKOVIĆ

Nova kolekcija Marije Kulušić inspirirana je baroknim slikarstvom, a predstavila ju je fantastičnom modnom kampanjom. Ispričala nam je o njoj

Marija Kulušić ne spada u dizajnere kojima je hiperprodukcija na prvom mjestu. Na njene kolekcije strpljivo čekamo i uvijek znamo da ih se itekako isplati čekati. Tako je bilo i ovaj put. Dizajnerica je predstavila novu kolekciju kroz fantastičnu fotografsku kampanju koja je kao i sama kolekcija inspirirana baroknim slikarstvom. Ispričala nam je sve o kampanji i novostima u njezinom radu.

Barok kao inspiracija

Ideja za kolekciju polazi od Rembrandtove atmosfere u slici koja prikazuje ženu. Točnije, radi se o prikazu božice Minerve upečatljive po snažnoj igri svjetla i sjene te bogatim draperijama koje gotovo da se mogu osjetiti pod prstima. “Kolekcija se obazire na baroknu ženu u više segmenata. Kroz kontraste, tekstil i manipulaciju istoga, pretjerivanje u formi te izvrtanju funkcije nabrane barokne donje odjeće koja se ovdje koristi u vidu gornje odjeće. Moja odjeća je namijenjena ženi koja se vidi u njoj, a sve više kada dizajniram razmišljam o tome što bih ja odjenula i kako se osjećam u tome.”, kaže nam Marija.

Ručno bojanje prirodnim bojilima

Marija Kulušić je potpuni perfekcionist u svome poslu pa je tako većina odjevnih komada rađena ručno, a korišteni su prirodni materijali poput svile i vune. U ovoj kolekciji Marija je koristila tehniku bojanja prirodnim bojilima više nego u ijednoj kolekciji do sada.

“Mnogo vremena je utrošeno na ručno nabiranje svile, kroz neke odjevne predmete smješteni su spontano dok su u nekima nabori ciljano smješteni, zatim igru dodataka poput nojevog perja, namjerno trošenje rubova na vunenoj majici i slično. Većina materijala je ručno bojana, nijansirana, kako bi se postigli razni zemljani tonovi i to bojilima koja su korištena u baroku, a to su taninski spojevi koje nalazimo u raznim biljkama (crni čaj, orah).”

Prvi put je napravila i torbe

Ističe kako su joj autentičnost i posebnost u njenom radu najvažniji: “Zapravo mi je najvažniji taj segment u radu; autentičnost, što često znači dosta utrošenog vremena. Najveći luksuz danas je vrijeme. Pokloniti nekome ili nečemu vrijeme je najveći mogući izraz pažnje i poštovanja.”

Još jedna od novosti u Marijinom radu je da prvi puta radi i predstavlja torbe. “Htjela sam izraditi torbu koju želim i sama nositi svakodnevno, bilo mi je bitno da bude jednostavna, ali u isto vrijeme neobična te da je izrađena od izdržljivih materijala. Punilo u ovoj torbi je izrađeno od recikliranih PET boca čime je malim doprinosom smanjena potrošnja sirovina, a isti materijal se može iznova reciklirati.”

Kako dizajnerski tako i osobno Marija sazrijeva, a to se uvelike očituje i u njezinom stvaralaštvu. “Svaka nova kolekcija je nova priča, puno je više od kolekcije, označava period života, a trenutno se osjećam odraslo i kao žena u punom smislu riječi i vjerujem da se to ocrtava i u mom radu.” Što se tiče planova ne voli gledati predaleko u budućnost, ali planova uvijek ima, no često se mijenjaju pa ih radije drži za sebe. No otkrila nam je kako se okrenula prema inozemstvu i da pomalo testira što funkcionira za njen brend. “Želim da sve ide polako i pod uvjetima koji mi u potpunosti odgovaraju.”, ističe Marija.

Što se fotografske kampanje tiče potpisuje je poznati modni fotograf Franjo Matković. Šminka je djelo vizažistice Petre Sever, za kosu se pobrinuo salon She cuts your hair, dok je u ulozi modela briljirala Dora Sabljić.