Pravilnik upotrebi kolačića
Portal Super1.hr nedavno je unaprijedio svoja pravila o privatnosti i korištenju takozvanih cookiesa, u skladu s novom europskom regulativom. Cookiese koristimo kako bismo mogli pružati našu online uslugu, analizirati korištenje sadržaja, nuditi oglašivačka rješenja, kao i za ostale funkcionalnosti koje ne bismo mogli pružati bez cookiesa. Daljnjim korištenjem ovog portala pristajete na korištenje cookiesa. Ovdje možete saznati više o zaštiti privatnosti i postavkama cookiesa.

HRVATSKA MODA

Modna industrija je veći zagađivač od automobilske. Zato je Varteks posvećen prirodnim materijalima

Problem koji modna industrija predstavlja za okoliš više nije pitanje od kojeg možemo bježati. Stoga nije loše znati da rješenja već postoje i to u našoj okolini

Modna industrija je drugi najveći zagađivač okoliša na svijetu. Za okoliš je nepovoljnija čak i od automobilske i od mesne industrije, a šira javnost tek sada polako postaje svjesna kakve sve probleme ona predstavlja za okoliš i za ljude koji s njom rade. Tansy Hoskins je još 2014. godine u svojoj knjizi Zašiveno do bola: Antikapitalistička knjiga mode pisala o problemima s pesticidima koji se koriste u proizvodnji pamuka kao i velikom zagađenju koje uzrokuju kemikalije od bojadisanja koje zagađuju rijeke u kineskim gradovima u kojima su smještene tekstilne tvornice. Pritom stradavaju i zaposlenici jer rad u blizini takvih kemikalija nije siguran za njihove dišne puteve. O mikroplastici u oceanima danas piše gotovo svaki portal koji se bavi dnevnim novostima, a veliki dio nje dolazi upravo od pranja odjeće od sintetičkih vlakana poput poliestera.

Kako je javnost postala sve svjesnija, brendovi su shvatili da se moraju prilagoditi pa su, posebno brendovi brze mode, počeli predstavljati kolekcije koje su nosile predznak održivo ili svjesno. Takve kolekcije obično karakterizira upotreba organskog pamuka, recikliranog poliestera i vune, korištenje Econyla odnosno tkanine dobivene reciklažom otpada iz oceana kao što su ribarske mreže i slično. Međutim, kod brendova brze mode i dalje je problem sama činjenica da se radi o brzoj modi odnosno jeftinim komadima odjeće koje netko na drugom kraju svijeta šiva za jako mali novac dok sami komadi vrlo kratko traju jer vlasnici brenda žele da kupite novi za par mjeseci. Tu onda opet dolazi do problema gomilanja neprodane odjeće koja se spaljuje, ali i do posramljivanja kupaca koji kupuju brzu modu za mali novac i time podržavaju ovaj neodrživi sustav.

Bipa Fashion.hr

I dok Amancio Ortega i Stefan Persson pokušavaju dokučiti kako doskočiti svim ovim problemima. U Hrvatskoj je situacija puno bolja. Uz niz malih proizvođača, Varteks je jedini veliki proizvođač odjeće u Hrvatskoj koji uglavnom koristi prirodne materijale vrlo visoke kvalitete.

Prvenstvno tu mislimo na sjajnu suradnju koju imaju s vrhunskim talijanskim brendom Loro Piana. Loro Piana je proizvođač tekstila od kvalitetnog kašmira i vune, a u Triveru na sjeveru Italije sami prerađuju vunu još od početka 19. stoljeća. Uz nju, Varteks za svoje kvalitetne kapute i odijela koristi runsku vunu, dlaku angore, moher kao i viskozu i pamuk dok su im torbe izrađene od prave kože. Sve to demonstrirali su i na reviji koju su prošlog tjedna održali na Zagrebačkom velesajmu, a koju možete pogledati u galeriji.

Prati S1 i na našim društvenim profilima:

Facebook Instagram YouTube
Više s weba