VIJESTI

Moda, čini se, postaje zelenija. Calvin Klein reciklira odjeću, a Madewell uvodi održivi traper

FOTO: @calvinklein

Krajnje je vrijeme da modna industrija u potpunosti počne prakticirati održive prakse u proizvodnji, a čini se da se to napokon ozbiljnije počelo događati

Grupacija Kering koja je vlasnik Guccija i Balenciage posljednjih nekoliko sezona intenzivno radi na razvoju održivih praksi, Stella McCartney neumorno uvodi nove materijale koji imitiraju kožu i krzno, a sastav im je biljne baze, a čak se i high street brendovi trude uvoditi zelenije materijale iako i dalje imaju veliki problem s ljudskim pravima u svojim proizvodnim lancima.

No, tijekom prošlog tjedna mediji su se raspisali o nekoliko ohrabrujućih vijesti koje su objavili brendovi Calvin Klein, Hugo Boss, J.Crew i Madewell.

CALVIN KLEIN POČINJE RECIKLIRATI

Komadi s potpisom Calvina Kleina od sada će sadržavati etikete s uputama za reciklažu tog predmeta na kraju njegovog životnog ciklusa, piše Fashion United. PVH Corp. koji je vlasnik brenda udružio se s tvrtkom How2Recycle, a cilj im je educirati kupce o važnosti recikliranja tekstila i naučiti ih kako reciklirati svaki dio od ambalaže do samog odjevnog predmeta.

Prema Ethical Consumerism Reportu iz 2012. 50 posto ispitanih kupaca potvrdilo je da neće kupiti nešto ako ih brine da će taj odjevni predmet imati negativan utjecaj na okoliš. Prakse kakvu je sada uveo Calvin Klein pomažu da taj broj bude još i veći i u svakom su slučaju za pohvalu.

HUGO BOSS RADI CIPELE OD LIŠĆA ANANASA

Da se lišće ananasa može preraditi u divnu umjetnu kožu više nije novost, a prošle godine je to počeo koristiti i Hugo Boss. Poznati brend predstavio je liniju muških tenisica napravljenu od Piñatexa® odnosno inovativne alternative pravoj koži koja se dobiva iz lišća ananasa.

Uložak u cipelama napravljen je od 50 posto pamuka i 50 posto lana, vezice su izrađene od organskog pamuka, dolaze u četiri boje, a cijena im se kreće od 99 do 149 funti što je sasvim prihvatljivo.

J.CREW I MADEWELL SE OKREĆU ODRŽIVOM TRAPERU

Američka grupacija J.Crew najavila je da u ponudu svojih brendova J.Crew i Madewell uvode traper s Fair Trade certifikatom. J.Crew će predstaviti 18 modela Fair Trade traperica za muškarce i žene, a Madewell 16. To je zaista ohrabrujuće jer high street brendovi često biraju organske materijale, ali i dalje ne plaćaju dovoljno svoje radnike u zemljama u razvoju.

Osim ove inicijative, J.Crew i Madewell već imaju projekt u suradnji s organizacijom Habitat for Humanity koja reciklira stari traper koji njihovi kupci donose u trgovine i za to dobivaju 20 dolara.

PARIZ ŽELI POSTATI GRAD ODRŽIVE MODE DO 2024. GODINE

Grad Pariz će u idućih pet godina provesti inicijativu “Paris Good Fashion”. Radi se o inicijativi kroz koju će pozvati utjecajne aktere modne industrije koji tamo imaju sjedišta da što više prakticiraju održive metode u proizvodnji svojih kolekcija.

Projekt su najavili bivša modna novinarka Isabelle Lefort, zamjenica gradonačelnika Pariza, Antoinette Guhl, te Frédéric Hocquard, predstavnik Paris Councila u Institut Français de la Mode. Odlučili su okupiti tim stručnjaka koji će do lipnja napraviti plan koraka koji se mogu poduzeti da bi moda u Parizu do 2024. godine u kojem se iste godine održavaju Olimpijske igre, postala održivija.

“Naš je zadatak izmisliti novu budućnost mode,” rekla je Guhl koju je u ovom naumu podržala i grupacija LVMH. “Naša je uloga potaknuti stvaranje i pritom se boriti protiv klimatskih promjena, nastaviti francusku proizvodnju, a istovremeno štititi prirodne resurse i razvijati industriju koja treba naše majstore.”