HRVATSKA MODA

Marija Kulušić pripremila je sjajnu novu kolekciju. Ne znamo što prije pohvaliti

FOTO: Denis Butorac

Dizajnerica je koristila reciklirane pokrivače, materijale iz prijašnjih kolekcija, lan iz hrvatske proizvodnje, kožu nastalu iz ostataka prehrambene industrije

Marija Kulušić već je godinama poznata u Hrvatskoj po tome da ne radi kompromise kako oko dizajna tako ni oko sirovina koje koristi u kolekcijama. Radi svojim tempom, ne mari za standardne okvire u kojima predstavljaju drugi dizajneri, a revije uglavnom organizira tek u sklopu internacionalnih natječaja u inozemstvu. Nova kolekcija naziva Insight još je jedan čvrst korak u tom smjeru.

“Posljednjih mjeseci mogla sam duboko gledati oko sebe, bilo je vremena. Gledati dublje u sebe i u odjeću oko sebe. Kako se ponaša u odnosu s tijelom te na koje načine ju tijelo deformira; gužva, nabire, povlači gdje ponekad i ne treba. Tako mi je nekako bilo i u glavi”, piše dizajnerica vrlo iskreno u priopćenju za medije o ovoj kolekciji. “Insight kolekcija nastala je u uvjetima koji su sami po sebi sugerirali pristup gdje se koristi samo ono što je već postojeće što čini glavni element ove kolekcije; reciklira se i prenamjenjuje, što svaki odjevni predmet čini limitiranim te je svaki moguće izraditi u vrlo malim serijama od par primjeraka.”

RECIKLAŽA MATERIJALA I RUČNI RAD U PRVOM PLANU

Denis Butorac

Za novu je kolekciju Marija Kulušić zato koristila tzv. deadstock tkanine za većinu odjevnih predmeta koje je kreirala, a prenamijenila je i stare pokrivače i deke odnosno reciklirala ih u kapute i jakne. Uz to je koristila i laneno platno izrađeno u Hrvatskoj na tkalačkom stanu starom više od 70 godina. Od njega je izradila sakoe i jednu suknu koju je plisirala ručno kao što su se nekad plisirale narodne nošnje.

Ni kod korištenja kože nije zanemarila takav prije svega održiv, ali izrazito kreativan pristup. Koristila je kože preostale kao otpad prehrambene industrije. A uz sve to koristila je i niz prirodnih materijala među kojima su svila, pamuk i viskoza. Ovo je pristup kolekciji koji su prigrlili i dizajneri najvišeg kalibra kao što su Vivienne Westwood ili McQueenova nasljednica Sarah Burton. Stoga je nemoguće ne zapitati se zašto više hrvatskih dizajnera ne koristi ovakve tehnike jer su dostupne, jeftinije i imaju viši cilj u pogledu održivosti pa i koncepta i kreativnosti u dizajnu.

ATMOSFERIČNA KAMPANJA SNIMLJENA U GROŽNJANU

Denis Butorac

Cijelu priču prate atmosferične fotografije mladog hrvatskog fotografa Denisa Butorca. Snimljene su u šarmantnom istarskom gradiću Grožnjanu, a u ulozi zaštitnog lica našla se Dora S. koju smo već vidjeli u kampanjama Marije Kulušić.

Za makeup se pobrinula Petra Sever, a rezultat i sve komade iz kolekcije pogledajte u nastavku dok vas više informacija o samoj kolekciji čeka na službenim stranicama dizajnerice.
















Denis Butorac