MODA

Kako je Fendi Baguette od sumnjive dizajnerske ideje postala prva it torba u povijesti

Za nešto više od mjesec dana kuća Fendi će u New Yorku proslaviti 25 godina postojanja kultne torbice

FOTO: TGM CREATIVE

Za nešto više od mjesec dana kuća Fendi će u New Yorku proslaviti 25 godina postojanja kultne torbice

Talijanska modna kuća Fendi iznenadila je svijet mode tijekom ovog tjedna kad su najavili da će svoju kolekciju za proljeće/ljeto 2023. umjesto u Milanu predstaviti u New Yorku. Razlog tome je 25. godišnjica izlaska njihove slavne Baguette torbice za koju su ovog tjedna predstavili i kampanju s Lindom Evangelistom u ulozi zaštitnog lica. Revija u New Yorku održat će se 9. rujna, a očekuje se da ćemo na njoj vidjeti nove verzije kultne torbe koju je Silvia Venturini Fendi prvi put dizajnirala 1997. godine. Najavili su k tome i suradnju s Marcom Jacobsom pa se već sada nagađa da bi upravo on mogao dizajnirati nove modele Baguette torbe za iduću sezonu.

Baguette je već 25 godina omiljena torbica modnog svijeta i smatra se da je upravo ona prva torba kojoj su mediji dodali predznak ‘it’. Otkad je dizajnirana predstavljana je u nizu verzija stvorenih u kući Fendi, ali i od strane velikih umjetnika kao što su Damien Hirst, KAWS, Richard Prince i Tom Sachs.

TORBICA U KOJU NITKO NIJE VJEROVAO

Silvia Venturini Fendi danas je jedina članica obitelji Fendi koja radi u toj modnoj kući. Njezina majka Anna i četiri sestre naslijedile su tvrtku koju su 1925. osnovali njezini baka i djed, Edoardo i Adele Fendi, te su se sve zajedno pridružile brendu 1946. godine. Silvia je odrastala uz taj posao. Imala je svega pet godina kad je 1965. kreativni direktor Fendija postao Karl Lagerfeld koji je na toj poziciji i ostao sve do svoje smrti 2019. godine. Studirala je u Italiji i Engleskoj i polako učila o svakom djeliću kompanije. Radila je u marketingu, pokrenula sestrinsku liniju Fendissime 1987. godine, 1994. postala je umjetnička direktorica modnih dodataka u samom brendu Fendi, a 2000. postala je kreativna direktorica muške linije.

Tri godine nakon što je počela dizajnirati modne dodatke, došla je na ideju za Fendi Baguette. Radilo se o maloj torbi koja se nosi ispod pazuha, mekih silueta i to u vremenu kada su vrlo popularne bile velike torbe, a posebno Pradin ruksak od najlona. U dizajnerskom timu Fendija nitko nije bio uvjeren u njezinu viziju, no ipak je kreirana jedna torba. Imala je oblik kvadra za zaobljenim rubovima i kratkom ručkom, kopčala se na magnet, bila je od mekog materijala u bež boji s FF logom. I unatoč tome što se nije uklapala u trendove sezone, postala je hit.

BAGUETTE U POPULARNOJ KULTURI

Uspjeh Fendi Baguette torbe leži u njezinoj jednostavnosti i činjenici da je tako prilagodljiva i lako promjenjiva. Venturini Fendi rekla je za Harper’s Bazaar da su je za dizajn te torbe inspirirale torbice s perlama iz dvadesetih i tridesetih kakve je u ormaru imala njezina baka. A na ideju o njezinu imenu došla je jer se torbica nosi ispod ramena kao što Francuzi nose bagete kući iz pekare. Status it torbe za sva vremena osigurala joj je Sarah Jessica Parker. U jednoj epizodi Seksa i grada iz 2000. Carrie Bradshaw je žrtva pljačke na ulici. Pljačkaš je zaustavlja, prijeti joj i traži da mu preda svoju ljubičastu šljokičastu torbicu, a ona uzvikuje: “To nije torba, to je Baguette!”. Torba je još jednom bila ključna za zaplet u Seksu u gradu, u epizodi u kojoj je Samantha izbačena iz Playboy Mansiona jer optuži jednu od manekenki da je ukrala njezinu lažnu Baguette torbicu.

Protagonistice Seksa i grada nisu jedine osobe iz javnog života koje su bile vjerne ovoj torbi. Nosile su je i Paris Hilton, Caroline Daur, Emma Stone, Amanda Seyfried, Emma Roberts, Gigi Hadid, Rihanna, Olivia Palermo i niz drugih poznatih žena. A njezina popularnost i danas je ogromna, posebno nakon što je 2019. predstavljena u novoj verziji. Sada tako dolazi u tri veličine, standardnoj, mini i multi, a boje, uzorci te vrste tkanina i aplikacija u kojima je možete kupiti su bezbrojne. Cijena novih Baguette torbica danas se kreće od 1.850 za najklasičnije modele do 6.500 eura za krznene.