Kim Kardashian i mnogi poznati bojkotiraju društvene mreže. Ima li to uopće smisla?
Bojkotiranje društvenih mreža ili o čemu je zapravo riječ u novoj celebrity kampanji #StopHateForProfit o kojoj svi trenutno govore
U znak podrške aktualnoj kampanji #StopHateForProfit, mnoga javna lica odlučila su ni manje ni više nego bojkotirati društvene mreže. Kim Kardashian West, Jennifer Lawrence, Naomi Campbell, Mark Ruffalo, Sacha Baron Cohen i mnogi drugi na svojim Instagram, Facebook i Twitter profilima otkrili su da sudjeluju u tom bojkotu, a pozivaju i druge da im se pridruže u tom činu. Kako navode, u znak protesta protiv širenja govora mržnje i dezinformacija na društvenim mrežama, odlučili su zaustaviti sve akcije na svojim kanalima.
https://www.instagram.com/p/CFKvmvIgADq/?utm_source=ig_embed
Na tu temu konkretno reality zvijezda Kim Kardashian West je na svom Instagramu napisala kako se voli povezivati s ljudima izravno putem Instagrama i Facebooka, ali da više ne može sjediti i šutjeti dok društvene mreže opetovano dozvoljavaju sve gore navedene probleme, a koji su ujedno i razlozi podjela unutar SAD-a na svim društvenim razinama. Dodaje i kako dezinformacije koje kolaju društvenim mrežama ozbiljno utječu na javno mnijenje, izbore, demokraciju kao takvu, a na kraju svoje objave poziva sve koji dijele isto mišljenje da zamrznu svoje društvene kanale.
Facebook ignores hate & disinformation on their site. This is not an “operational mistake.” It is a deliberate decision to put profits over people and democracy.
Tell Facebook to #StopHateForProfit. https://t.co/7TSovLMug2 pic.twitter.com/lJts6Ampgp
— Jennifer Lawrence – Represent.Us (@JLawrence_RepUs) September 14, 2020
KAKVOG SMISLA IMA BOJKOT KOJI TRAJE SAMO 24 SATA
Iako ta inicijativa u teoriji ima smisla i razlozi bojkota su već dublji problem društva generalno, treba imati na umu kako je cijela akcija zamišljena da traje 24 sata. Upravo je taj dio kamen spoticanja cijele inicijative. I dok su se neki odmah priklonili javnim osobama i podržali#StopHateForProfit kampanju, drugi ih kritiziraju navodeći kako je sve skupa besmisleno i bezvrijedno ako je privremeno i nije na duge staze. Na kraju krajeva, jedan od komentara jest i taj da se, htjeli – ne htjeli, ionako svi vratimo društvenim mrežama bez kojih ne možemo ni mi, a ni brendovi.
Misinformation can be harmful. It’s up to us to do our research and make sure what we’re sharing is correct information. It’s up to Facebook and other social platforms to stop the amplification of hate and the undermining of democracy. #StopHateForProfit. https://t.co/BY2kGrYl7B
— kerry washington (@kerrywashington) September 15, 2020
No, s druge strane, možda je ovo samo početak jedne nove runde rješevanja gorućeg problema s obzirom na to da su neki brendovi već odlučili stopirati sva oglašavanja na pojedinim mrežama, a u međuvremenu se stvorio i veliki hype oko Netflixovog dokumentarca The Social Dilemma koji nam daje uvid u cijelu mračnu pozadinu fenomena društvenih mreža i načina kako one danas zbilja funkcioniraju.
The only thing more terrifying than Mark Zuckerberg surfing in whiteface…
Is the white supremacy and lies Facebook spreads every day.
This Weds Sept 16 I’m freezing my Instagram to tell Mark to #StopHateForProfit.
Who’s in?! pic.twitter.com/nM5VB9YVZd
— Sacha Baron Cohen (@SachaBaronCohen) September 14, 2020
Facebook claims they address hate, yet they continue to look the other way as racist, violent groups and posts sow division and split America apart – only taking steps after people are killed. (1/2) pic.twitter.com/AfO70nEEo8
— Mark Ruffalo (@MarkRuffalo) September 14, 2020