DRUŠTVENE MREŽE

Kim Kardashian i mnogi poznati bojkotiraju društvene mreže. Ima li to uopće smisla?

FOTO: Instagram screenshot

Bojkotiranje društvenih mreža ili o čemu je zapravo riječ u novoj celebrity kampanji #StopHateForProfit o kojoj svi trenutno govore

U znak podrške aktualnoj kampanji #StopHateForProfit, mnoga javna lica odlučila su ni manje ni više nego bojkotirati društvene mreže. Kim Kardashian West, Jennifer Lawrence, Naomi Campbell, Mark Ruffalo, Sacha Baron Cohen i mnogi drugi na svojim Instagram, Facebook i Twitter profilima otkrili su da sudjeluju u tom bojkotu, a pozivaju i druge da im se pridruže u tom činu. Kako navode, u znak protesta protiv širenja govora mržnje i dezinformacija na društvenim mrežama, odlučili su zaustaviti sve akcije na svojim kanalima.

https://www.instagram.com/p/CFKvmvIgADq/?utm_source=ig_embed

Na tu temu konkretno reality zvijezda Kim Kardashian West je na svom Instagramu napisala kako se voli povezivati s ljudima izravno putem Instagrama i Facebooka, ali da više ne može sjediti i šutjeti dok društvene mreže opetovano dozvoljavaju sve gore navedene probleme, a koji su ujedno i razlozi podjela unutar SAD-a na svim društvenim razinama. Dodaje i kako dezinformacije koje kolaju društvenim mrežama ozbiljno utječu na javno mnijenje, izbore, demokraciju kao takvu, a na kraju svoje objave poziva sve koji dijele isto mišljenje da zamrznu svoje društvene kanale.

KAKVOG SMISLA IMA BOJKOT KOJI TRAJE SAMO 24 SATA

Iako ta inicijativa u teoriji ima smisla i razlozi bojkota su već dublji problem društva generalno, treba imati na umu kako je cijela akcija zamišljena da traje 24 sata. Upravo je taj dio kamen spoticanja cijele inicijative. I dok su se neki odmah priklonili javnim osobama i podržali#StopHateForProfit kampanju, drugi ih kritiziraju navodeći kako je sve skupa besmisleno i bezvrijedno ako je privremeno i nije na duge staze. Na kraju krajeva, jedan od komentara jest i taj da se, htjeli – ne htjeli, ionako svi vratimo društvenim mrežama bez kojih ne možemo ni mi, a ni brendovi.

No, s druge strane, možda je ovo samo početak jedne nove runde rješevanja gorućeg problema s obzirom na to da su neki brendovi već odlučili stopirati sva oglašavanja na pojedinim mrežama, a u međuvremenu se stvorio i veliki hype oko Netflixovog dokumentarca The Social Dilemma koji nam daje uvid u cijelu mračnu pozadinu fenomena društvenih mreža i načina kako one danas zbilja funkcioniraju.