Nekad je nužno odabrati stranu
VIJESTI

Zašto je Virgil Abloh stavio navodnike na riječ žena na naslovnici GQ-a? Ništa nam nije jasno

FOTO: GQ Twitter

Nova naslovnica GQ-a prikazuje Serenu Williams kao ženu godine, ali riječ žena stavljena je pod navodnike

Otkad se pojavio na modnoj sceni Virgil Abloh nije značajno doprinjeo modi kao takvoj (ukratko, gotovo svaki njegov rad je kopija), ali Sereni Williams je prirastao srcu pa je tako za nju za cijelu ovu tenisku sezonu u suradnji s Nikeom kreirao kolekciju sportske odjeće.

Radi se o komadima na kojima su riječi logo ili čak Serena bile stavljene pod navodnike. Abloh je valjda zbog toga mislio da je ok na naslovnicu muškog magazina staviti riječ žena pod navodnike. Ne, Virgile, nije ok.

ABLOHOVI NAVODNICI SU POSTALI DIO POP KULTURE

Čuveni navodnici su Ablohov svojevrsni zaštitni znak i toliko su popularni da Instagram ima i filter za Storiese na kojem si možete staviti navodnike na glavu. Iako, budimo iskreni, ne čini se kao da on baš promišlja to korištenje navodnika. Krenuo je s njihovim korištenjem u nekoj magritovskoj maniri tako što je na riječ koja označava neki pojam stavio navodnike aludirajući na to da je to riječ, a ne taj pojam. To je učinio primjerice s riječju logo koju je stavio pod navodnike iznad Nikeovog loga, a činio je to i s tenisicama, torbama i raznim drugim komadima za svoj brend Off-White.

Međutim, nije baš jasno što znače navodnici na imenu Serena, a još je manje jasno zašto ih je stavio na GQ-ovu naslovnicu. Naslovnica je osmišljena pametno. Radi se o prosinačkom izdanju magazina u kojem GQ uvijek proglasi muškarce godine. Za njih su to ovaj put Jonah Hill, Michael B. Jordan i Henry Golding koji su dobili svatko svoju naslovnicu, dok je na četvrtoj naslovnici Serena Williams.

Uz njezin lik i ime također stoji natpis ‘Men of the Year’, ali je riječ men prekrižena te uz nju Ablohovim rukopisom stoji ispisana riječ woman pod navodnicima. Fanovi Serene Williams i razni drugi korisnici društvenih mreža koji su vidjeli naslovnicu, odmah su burno reagirali.

ZAŠTO JE MEDIJIMA TAKO TEŠKO KRITIZIRATI ABLOHA?

Da, 2018. je godina u kojoj je otpor prema nejednakosti baziranoj na rasi, spolu ili bilo čemu drugom, ogroman pa je teško u medijima govoriti negativno protiv čovjeka koji je jedan od jako rijetkih crnih dizajnera u cijelom svijetu luksuzne mode. U članku koji je objavio New York Times, novinar Daniel Victor čak i brani Abloha tvrdeći da nisu svi čitatelji GQ-a bili upoznati s njegovim radom zbog čega su pomislili da je riječ o namjernom izdavanju riječi pod navodnike. Ali to jest namjerno izdvajanje riječi žena navodnicima, a Victor je to prenio kao da ono što je Abloh radio do tada radio opravadava činjenicu da je riječ žena stavio pod navodnike.

Ovo nije prvi od Ablohovih velikih gafova, ali za sada jedina dva glasa s velikom publikom koji se usude kritizirati ga, pripadaju Tonyju Liu i Lindsey Schuyler, dvojcu poznatijem kao Diet Prada. Oko ovog slučaja se do sada nisu izjasnili, kao ni Serena ni Abloh, ali su u nekoliko slučajeva prozvali dizajnera zbog kopiranja.

Abloh je od ove godine kreativni direktor muške linije za Louis Vuitton gdje je naslijedio Kima Jonesa koji je pak otišao u Dior. O tome koliko je Jones nezamijenjiv pisat ću drugi put, ali Abloh je u svom radu i za LV i za vlastiti brend Off-White kopirao nebrojeno puta razne umjetnike i dizajnere zbog čega je njegova autentičnost vrlo upitna i lako nas dovodi do zaključka da uopće ne promišlja ono što radi. Ostavit ću vas s par primjera koje su izvukli Liu i Schuyler, a koji nisu doprijeli do velikih modnih magazina, a čini se ni do Serene i GQ-a.

https://www.instagram.com/p/BeElKjllj6F/