Nekad je nužno odabrati stranu
PRIČA

Majčinstvo i snovi na čekanju nagnali su je da pokrene premium brend za trudnice. Upoznajte Dijanu Cvitaš

Dijana Cvitaš iz Zagreba ovih je dana predstavila prvi premium brend za trudnice. Ispričala nam je sve od ideje do realizacije

FOTO: aleksandar selak

Dijana Cvitaš iz Zagreba ovih je dana predstavila prvi premium brend za trudnice. Ispričala nam je sve od ideje do realizacije

Zagrepčanka Dijana Cvitaš ima 39 i voli reći da je u trenutačno u najboljim godinama. Rođena je i živi u Zagrebu. Inače je zaposlena u marketingu jedne korporacije, ali je trenutno na trećem porodiljnom. Dugo je razmišljala o tome što bi mogla raditi, onako za sebe, a s obzirom na to da je majka troje djece i da kao trudnica nikad nije našla adekvatnu odjeću kod nas, odlučila ju je izrađivati sama. Tako je pokrenula brend FORTY i ovih dana predstavila svoju prvu kolekciju. Posjetili smo je u showroomu gdje nam je ispričala kako je sve krenulo.

TRUDIMO SE BITI SAVRŠENI NA POSLU, A PRITOM ZABORAVLJAMO NA SEBE

aleksandar selak

Dijana je trenutačnom na porodiljnom dopustu i zaposlena je na poziciji regionalne marketing specijalistice u jednoj korporaciji koja je, usudila bi se reći, lider na tržištu proizvodnje građevinskog materijala. “Nisam prije nikad razmišljala o građevini kao industriji u kojoj je marketing toliko izazovan, zanimljiv i dinamičan, pogotovo što sam prije ove pozicija radila u marketingu vodećeg hotelskog lanca u Hrvatskoj. Ali, baš volim tu raznovrsnost i dinamiku i mogu reći da sam na toj poziciji osobno i poslovno napredovala.” Komentira da rad u korporaciji i to takvom dinamikom, sustizanjem ciljeva i konstantnim stresom često dovodi do pucanja po šavovima, osjećaja da ništa ne stižeš, a ponekad i da nisi dovoljno dobar. “Mogu reći za sebe da sam dio one generacije koja još radi na način samo radi i dokazuj se pa puno puta zatomiš u sebi neka nezadovoljstva. Ili zanemariš neke osobne želje, a u najgorem slučaju i obitelj. I dugo sam se nekako borila s tim osjećajem do jednog prijelomnog trenutka kad je moja, tada četverogodišnja kći, završila u bolnici.”

TREĆE DIJETE MI JE BILA NAJBOLJA ODLUKA U ŽIVOTU

Kaže da je to bio trenutak kad je sama sebi rekla da treba stati, udahnuti i ostvariti si želju za trećim djetetom. “I mogu reći da mi je to bila najbolja odluka u životu. Jer za imati treće ili više od dvoje djece je baš odluka koju doneseš. Prvo ili drugo dijete se nekako očekuje, odnosno to nije upitno. Kao osoba koja voli raditi, voli posao, voli imati zanimaciju i nije tip koji će samo sjediti doma, često je razmišljala kako bi bilo imati nešto svoje, stvoriti nešto i iskoristiti svoja znanja i vještine na svoj način, onako kako osjeća da bi trebalo. “Imala sam i prije puno ideja, ali mislim da nisam imala dovoljno hrabrosti ili jednostavno nisam bila dovoljno zrela da bih se odvažila i pokušala. No, kao što sam na početku spomenula, mislim da sam u najboljim godinama, sigurnija u sebe i svoje mogućnosti i znanja i moja želja za pokretanjem nečeg svojeg je bila prejaka da bih to pustila. Vjerojatno bih se cijeli život pitala što bi bilo kada bih pokušala.”

OSIM TROJE DJECE, HTJELA JE STATI POLIESTERU NA KRAJ

aleksandar selak

“Ideja o pokretanju brenda za trudnice i mame koje doje je došla potpuno spontano i zapravo iz vlastitog iskustva i kroz svoje tri trudnoće sam se mučila s pronalaskom moderne, urbane i kvalitetne odjeće. Pogotovo što sam do kraja svake trudnoće odlazila svakodnevno na posao.” Kroz to vrijeme nosila je puno svoje odjeće u koju je stala, ali svaki put joj je trebalo nekoliko komada udobne odjeće za trudnice. “Tako da sam dio istraživanja tržišta prošla na vlastitom iskustvu. Pretraživala sam odjeću dostupnu u Hrvatskoj, u Zagrebu, odjeću dostupnu preko raznih online trgovina.” Shvatila je da zapravo ne postoji hrvatski brend trudničke odjeće na onom nivou kojem bi ona to voljela. Također, ono što ističe kao problem, čak i kada nije bila trudna je odjeća koja u sastavu ima poliestera. Puno puta je naišla na lijepe haljine i privlačnu cijenu, ali čim bih vidjela da je u sastavu poliester odmah bi odustala od kupovine. “I tada sam odlučila, proizvodit ću modernu, urbanu odjeću za trudnice i mame koje doje, ali da je dizajnirana i proizvedena tako da se može nositi i još dugo nakon trudnoće.” Željela je u konačnici izuzetno kvalitetan proizvod, najbolje prirodne tkanine, kompletan brending i pakiranja koja se mogu reciklirati. “Postavila sam sama sebi cilj – ili će biti top ili neće biti uopće.”

IDEJA JE BILA ODRŽIVA ODJEĆA KOJA SE MOŽE NOSITI I NAKON TRUDNOĆE

aleksandar selak

O nazivu brenda nije puno razmišljala, FORTY je došao potpuno spontano; FORTY kao 40 tjedana trudnoće. FORTY za 40 tjedana trudnoće sa stilom. “Imala sam ideju i jasnu viziju kakav proizvod želim, ali i jedno veliko ograničenje – to je da nisam znala ništa o tome kako se proizvodi odjeća, ne znam dizajnirati, ne znam baš puno o tkaninama. Ali, ako si otvorena za nova znanja, spremna učiti, suočiti se s raznim izazovima, ako si snalažljiva, uporna i nije ti problem reći ja to ne znam, ali želim naučiti onda ti je samo nebo granica.” Prvi korak je bio napraviti prezentaciju, pretočiti svoje misli i ideju u nekoliko slajdova s jasnom vizijom, misijom, definiranom ciljnom skupinom, pregledom konkurencije, razrađenom personom kupaca, cjenovnim rangom odjeće i detaljnim opisom kakve točno proizvode želi.

Ako si otvorena za nova znanja, spremna učiti, suočiti se s raznim izazovima i nije ti problem reći ja to ne znam, onda ti je samo nebo granica

Htjela je da se proizvodi isključivo u Hrvatskoj, da radimo male kolekcije, male količine, ali bez kompromisa oko kvalitete proizvoda. “I željela sam boje. Nekako, je crno i bijelo standard i uglavnom se može naći na tržištu. Znala sam da moram okupiti tim koji o modi, proizvodnji odjeće, šivanju i krojenju zna puno više od mene. Tako sam upoznala Mirnu Mihoković, moju glavnu modnu dizajnericu, kojoj se svidio moj pristup i ideja, pogotovo što i sama radi održivu modu, iako je ovo bio i za nju popriličan izazov – kreirati za trudnice i mame koje doje, ali da je istovremeno odjeća dugotrajna, odnosno da se može nositi i nakon trudnoće.” Dodaje da je od Mirne puno naučila te ju je u puno koraka oko stvaranja i kreiranja brenda usmjeravala i savjetovala.

KOLEKCIJA SADRŽI 12 ODJEVNIH KOMADA I PODIJELJENA JE U DVA DJELA

aleksandar selak

“Prvi sastanak smo održale u 12 mjesecu 2020. i šest mjeseci kasnije predstavila sam prvu kolekciju i krenula je prodaja. Kolekcija sadrži 12 odjevnih komada i sastoji se od dva dijela: 24/7 odnosno “mama essential” dio kolekcije izrađen od pamuka s eko certifikatima iz Nizozemske, te “business casual” dio kolekcije – izrađen od pamuka kupljenog s “dead stocka”u Francuskoj, odnosno ostataka materijala velikih svjetskih brendova, te lana i vunenog krepa koji su uz eko standard proizvedeni u Italiji. “Iako je prva kolekcija izašla u kasno proljeće, većina kolekcije se može nositi kroz veći dio godine, i u jesen, uz neki dobar sako ili jaknu. Izbor tkanina je bio velik izazov s obzirom ne to da sam željela certificirane tkanine, proizvedene u Europi. Ali, pronašli smo dobre dobavljače diljem Europe i tkanine su zaista kvalitetne. Također, želja mi je bila da su komadi cjenovno dostupni svima, tako da se cijene kreću od 300 do 1.200 kuna.” Dosta vremena su potrošile oko izrade probnih uzoraka svakog komada, puno pažnje su posvetile svakom modelu da bude prilagodljiv trudničkom trbuhu, ali i da je nosiv kasnije, da vrijeme trajanja tog odjevnog predmeta nije ograničeno samo na trudnoću. “Kolekcija je sašivena u Hrvatskoj i baš sam sretna što sam imala dobre i vrijedne ljude koji su predani svom poslu. I važno im je da su proizvodi dobre kvalitete.”

SNIMANJE KAMPANJE S TRUDNICAMA I PUNO NOVIH PLANOVA ZA BREND

aleksandar selak

Snimanje za online trgovinu odradile su u jednom studiju u Zagrebu, sa Sarom Moritz, koja joj je kaže na prvom sastanku bila toliko simpa da su brzo kliknule. “Super je odradila svoj dio. Za snimanje sam htjela imati više trudnica, različitih veličina, visina, stadija trudnoće, boje kose, uglavnom, prirodne i lijepe mame. Nismo inzistirale na puno šminke jer su i same zračile, kako to obično u trudnoći bude. Cure su super odradile snimanje i baš smo se dobro zabavile.” Na snimanju za kampanju glavni model joj je bila Lana Rendulić, inače bivši model, a sada poslovna žena i uskoro majka dvoje djece. “Izazov je bio pronaći trudnice koje se žele fotografirati i spremne su izložiti se javnosti, ali baš smo imali sreće jer su cure bile super.”

Zaključuje da je sve u svemu, svašta putem naučila. “Ponajviše slijediti svoje snove, slušati svoju intuiciju i pratiti svoje osjećaje. Primijenila sam sva svoja znanja i vještine što sam dosad brusila u poslovnom okruženju. Radila sam po noći, dok bih kuhala ručak, dok dijete spava, bila sam umorna, ali opet puna elana.” Ističe da joj je najdraži proces oko stvaranja kolekcije kad od ničeg, od skice, napraviš finalan proizvod. “Moram reći da mi je mama puno pomogla jer je uskakala i čuvala sina dok sam ja odrađivala sastanke. Pa joj ovim putem zahvaljujem.” Dijana nam je ispričala da ima puno planova za FORTY, ima ideje o širenju asortimana, ali je odlučila da će to doći postepeno. Prvo želi predstaviti kolekciju tržištu i da trudnice i one koje će to tek biti upoznaju brend FORTY.

“Iako uživam u stvaranju brenda i promatranju kako ga tržište prihvaća te se nadam rastu, širenju i na strana tržišta, ne isključujem mogućnost povratka na svoj posao. Volim biti okružena ljudima, razgovore s kolegama i dinamiku korporativne svakodnevice. Ali još ću se jedan kratki period posvetiti FORTY-ju jer nam sad slijedi planiranje jesensko zimske kolekcije.”