Nekad je nužno odabrati stranu
INTERVJU

Tek joj je 27, a Lea Anastazija Fleger već je režirala 12 predstava. Razgovarale smo ususret novoj premijeri

FOTO: Lea Anastazija Fleger / Privatni album

Ususret premijeri predstave Ivica i Marica u kazalištu Trešnja, razgovarale smo s redateljicom Leom Anastazijom Fleger

U kazalištu Trešnja započela je nova sezona koja donosi predstave temeljene na klasičnim bajkama i pričama, a prvi premijerni naslov za one najmlađe adaptacija je bajke braće Grimm, Ivica i Marica. Predstava će premijeru imati danas, 8. studenog, a reprizne izvedbe će biti 9., 10., 23. i 24. studenoga.

Predstava Ivica i Marica će na zanimljiv način otkriti pozadinu svima poznate priče o bratu i sestri. Režiju potpisuje mlada Lea Anastazija Fleger, kojoj je ovo prva predstava u Trešnji i koja nam je ispričala malo o svom radu.

Iskustvo u kazalištu još iz osnovne škole

Lea Anastazija Fleger / Privatni album

Lea iza sebe ima veliko iskustvo koje je počelo još od osnovne škole kada je pohađala dramski studio ZKM-a. “Tamo smo svi zajedno bili glumci, redatelji, kostimografi, scenografi i dramaturzi. Radili smo male predstave kroz igru. Tek sam se pred kraj gimnazije odlučila za kazališnu režiju. Sudjelovala sam u ZKM-ovoj profesionalnoj predstavi ‘Put oko svijeta u 80 dana’ u režiji Krešimira Dolenčića i vidjela kako nastaje kazališna predstava. Shvatila sam što sve radi redatelj i prvi put za ozbiljno pomislila da bih baš to voljela jednog dana raditi.”

Kazalište joj je oduvijek bio hobi, no nije mislila da je moguće baviti se samo time. Razmišljala je o molekularnoj biologiji, biokemiji, stomatologiji i kemiji. “Kada sam upisala Akademiju dramske umjetnosti uvidjela sam da je to nemoguće i shvatila da hobi zaista može postati zanimanje. Drago mi je da sam otišla ovim putem.”

Tek sam se pred kraj gimnazije odlučila za kazališnu režiju. Drago mi je da sam otišla ovim putem

Prva profesionalna predstava koju je režirala je ‘Pečat’ Borne Vujčića u produkciji Teatra Ulysses na Brijunima. “Tada sam bila još studentica, na četvrtoj godini studija. Borna Vujčić gledao je moj ispit iz režije baštine ‘Kate Kapuralica’ i nakon toga pitao me želim li režirati njegov tekst na Brijunima. Ja sam, naravno, pristala. Uprava Teatra Ulysses tada je otvorila vrata mladim ljudima. Predstavu smo igrali četiri godine za redom u predivnim ambijentu na Velikom Brijunu. Tada sam se prvi put susrela s ambijentalnim teatrom i potpuno se oduševila.”

Prva predstava u kazalištu Trešnja

@kazaliste_tresnja

Lei je ovo prva predstava u kazalištu Trešnja, a kaže kako je na njoj radila s velikom lakoćom. “Ravnateljica Višnja Babić razveselila me pozivom da radim predstavu u kazalištu Trešnja. Predložila je Ivicu i Maricu, svevremensku bajku braće Grimm. Vjerujem da sva djeca na svijetu znaju tu priču. Generacije i generacije djece odrastaju upravo uz Ivicu i Maricu. Važno je da djeca idu u kazalište, da se odgaja nova publika, a uz ovakav naslov, to je jako jednostavno. Nikad se do sad nisam srela s ovako mladim, talentiranim i skladnim ansamblom. Bili su svakodnevna inspiracija mom autorskom timu i meni u radu.”

U ulozi Ivice i Marice nastupaju Silvio Mumelaš i Dubravka Lelas, a u ostalim ulogama su Hrvoje Barišić, Ivana Bakarić, Radovan Ruždjak, Matija Čigir, Ana Vučak Veljača, Kruno Bakota, Paško Vukasović i Luka Bulović. Dramaturgiju potpisuje Nikolina Rafaj, scenografiju je kreirala Ana Sarić, a kostime Tea Bašić Erceg. Oblikovanje svjetla potpisuje Vesna Kolarec, a scenski pokret Matea Bilosnić. Glazbu je skladao Milorad Stranić, a autorica dizajna i ilustracije plakata je Marina Mesar – Oko.

Iza nje je sada 12 samostalnih profesionalnih predstava. “Otvorile su mi se mnogobrojne prilike još tijekom studija i nastavile se otvarati i nakon. Sretna sam jer nije lako mladim umjetnicima danas. Od dramaturga, preko glumaca, scenografa, kostimografa do redatelja. Puno nas je, malo je audicija za glumce, ansambli su puni, ne postavlja se puno domaćih tekstova, mnogi ravnatelji kazališta smatraju da je veliki rizik dati priliku mladim ljudima.”

Lea ima samo 27 godina, ali i dalje smatra kako je mladim ljudima u kazalištu trenutno najteže, posebno mladim glumcima. “Redatelja je manje, no isto previše. Mi se možemo razvijati samo kroz rad, ne postoji udžbenik iz režije prema kojem ćeš naučiti režirati. Kroz projekte se usmjeravamo i učimo. Ja se nikako ne mogu žaliti. Imam sreće što radim i isprobavam razne forme i žanrove. Uživam u raznolikosti projekata koje sam imala priliku raditi. Što se tiče vremena, sve se može uskladiti uz dobru redateljsku pripremu.”

Što se tiče vremena, sve se može uskladiti uz dobru redateljsku pripremu

Uz kazališne predstave, Lea je asistentica u nastavi Glume na Akademiji dramske umjetnosti i radi na sinkronizacijama crtića. Posljednji projekt koji je radila je na remakeu kultnog crtića Kralja Lavova redatelja Jona Faveua. “Sinkronizacija se jako razlikuje od rada na predstavi. To su potpuno dva drugačija medija. Rad na sinkronizaciji sličniji je radu na radiju nego u kazalištu. Pri sinkronizaciji glumci sve motivacije i rečenice moraju usmjeriti samo kroz svoj glas i govor. Ne mogu se služiti mimikom, gestama, mizanscenom, govorom tijela, što itekako koriste u pojavljivanju na sceni ili filmu. Sve misli su usmjerene na mikrofon i sliku likova kojima daju glas.”

Na pitanje o najdražim predstavama spomenula je ‘Črna mati zemla’ u ZKM-u, ‘Mrzim istinu’ u Itd-u i ‘Kauboji’ u Teatru Exit. Trenutno radim komediju ‘Brat bratu’ Raya i Michaela Coonyja u Kazalištu Komedija, te Ionescovu ‘Ćelavu pjevačicu’ u korežiji s Hrvojem Korbarom u &td-u.