INTERVJU

Studio Size razoružao je svojim brendingom za jedno hrvatsko brašno. Doznale smo tko su ti kreativni ljudi

S Juricom, Andrejom i Ivanom pričali smo o njihovim početcima, uspjehu, a otkrili su nam i što podrazumijeva njihov posao i može li se naučiti biti kreativan

Veliko priznanje od strane HDD-a ovih dana stiglo je za hrvatski studio Size. Ono čime su razoružali struku i žiri bio je vrlo specifičan i neobičan dizajn ambalaže za brend brašna Farina. Naravno da nas je odmah zaintrigiralo tko se krije ove cijele priče i tko su ti kreativni umovi koji, gledajući njihov dosadašnji opus, rade zbilja genijalne stvari. Zaputila sam se u tako u njihov novi ured na Mihaljevcu u koji su se recentno preselili i tamo susrela s mladim trojcem. Oni su tri partnera, ujedno suosnivači. Jurica Koletić (30) je art direktor, Andrej Virant Sadiković (32) kreativni je direktor, a Ivan Fistrić (37) bavi se brend strategijom. Za početak pitam ih kada je nastao Size i što je zapravo bio okidač. Iako sam čak i pretpostavljala, dečki mi pričaju kako im je triger bio njihovo nezadovoljstvo, jer su u to vrijeme radili u velikim agencijama i korporacijama. Iako su u tim velikim sustavima naučili puno, shvatili su i da žele drugačije raditi i živjeti pa su 2014. stvorili i otvorili svoj studio.

Danas, okupljeni pod imenom Size, fokusirani su na brending i video. “Brending projekti su oni u kojima pomažemo klijentu da osmisli naziv i izgled svog proizvoda ili tvrtke. Ne oblikujemo samo nove brendove, već često klijentima pomažemo da redizajniraju svoj postojeći. U sklopu brendinga često dizajniramo ambalaže, web stranice, oglase i ostale komunikacijske materijale. Posebna priča je video, koji nam je s godinama postao najdraži medij. U njemu smo objedinili sva svoja znanja i vještine vezane uz osmišljavanje kreativnih koncepata, pisanje, dizajn, fotografiju, animaciju, montažu i glazbu” objašnjavaju mi dečki svoj core biznisa i dodaju kako rade s raznoraznim klijentima kako iz Hrvatske tako i iz svijeta, odnosno od velikih multinacionalnih kompanija do malih startupa.

Tim kao najveća snaga svega

Sandro Lendler

“U Hrvatskoj radimo s tvrtkama poput Infinuma, Njuškala i poliklinike Bagatin, a na stranom tržištu također za raznovrsne klijente kao što je talijanski Nike i švedski trio Swedish House Mafia. Trebalo nam je pet godina da dođemo do toga da možemo nekim projektima reći ‘ne’. To nam je jako važno, ne samo zato što preferiramo određene tipove projekata, nego i zato što je za uspjeh projekta ključno da smo dobar fit s klijentom. Moramo biti kompatibilni i kao ljudi i kao profesionalci koji imaju slično shvaćanje ovog posla” govore mi dalje dok ih ja pitam što misle da im je nekako najveći forte u onome što rade, ali i među konkurencijom.

Ističu kako među domaćom konkurencijom ima zbilja sjajnih agencija, studija i pojedinaca pa da je teško reći što je njihov forte u odnosu na sve njih, ali generalno u prvi plan stavljaju da su to prije svega ljudi, odnosno tim. “Mislim da nema puno timova koji okupljaju tako talentirane i mlade, a opet iskusne profesionalce. Osim toga imamo filozofiju rada koja u centar svega stavlja kvalitetu našeg rada. To ne znači da smo u uredu noćima i vikendima, dapače obavezno odlazimo kući u normalno vrijeme, imamo puno slobodnog vremena za obitelj, prijatelje i hobije. Smatramo da to osim na kvalitetu života, pozitivno utječe na naš rad i produktivnost. Mi ionako cijelo vrijeme radimo, mozak nam konstantno rješava probleme u pozadini i to najbolje radi kad nismo u uredu. Zato inzistiramo na normalnim rokovima jer nam to omogućuje vrijeme da prespavamo svoje ideje i tako ih usavršavamo” daje do znanja Ivan Fistrić dok se ja odmah ubacujem s pitanjem da mi kaže i što im je bitno u radu, međuljudskim odnosima te do čega na kraju dana ipak najviše drže.

Dodaje kako u timu inzistiraju na otvorenoj komunikaciji, ljudskoj i opuštenoj, ali direktnoj. Posao koji rade, govori, leži na granici između znanosti i umjetnosti, pa je bitno stalno suzbijati vlastiti ego i tražiti iskrenu povratnu informaciju od kolega. Mali su tim, pa je važna i individualna odgovornost te proaktivnost. A kaže i kako u Sizeu svatko vodi brigu o vlastitom razvoju i napretku, a međusobno se potiču na konstantno izlaženje iz komfor zone.

Razlika između hrvatskog i američkog tržišta je velika

Ivan Fistrić
Sandro Lendler

Kako iza sebe sad ipak imaju dosta utakmica u nogama i mogu se pohvaliti nizom uspješnih projekata, zanimalo me i koja im je onda neka formula za uspjeh. Ivan ističe kako su to svakako puno rada, učenja i vjere u sebe. Kaže i kako je izuzetno važno biti strpljiv i razmišljati dugoročno. “Konkretno, mi smo u svojim počecima svjesno prihvaćali projekte koji nisu bili isplativi, ali su nam davali slobodu da posao napravimo kako mislimo da je najbolje. Te projekte stavljali smo u portfolio i tako privlačili klijente koji upravo to traže i spremni su to platiti” nastavljaju, ali ne skrivaju kako je recimo tržište SAD-a puno razvijenije u odnosu na hrvatsko kada je u pitanju izdvajanje budžeta za njihove usluge koje nude. “Ondje ima bezbroj srednjih i malih brendova koji su svjesni i spremni ulagati. Osim toga su puno otvoreniji i žele ono čega se naši ljudi često boje. Žele novo i drugačije, spremni su riskirati jer znaju da je utabani put siguran, ali da od njega ne mogu očekivati izvanredne rezultate.”

Iako je posve jasno da ova ekipa zbilja voli svoj posao u koji se dala 100 posto, zanimalo me i čemu se na tom polju svakodnevno vesele, u čemu ipak vide najveći izazov i na čemu trenutno rade. Jednoglasno govore kako se vesele svakom danu u studiju, radu u opuštenom i poticajnom ambijentu. Osim toga, vesele se uvijek i cijelom procesu jednog projekta, i to od upoznavanja klijenta, osmišljavanja rješenja do ponosa i zadovoljstva nakon uspješno odrađenog posla. Najveći izazov im je pak naći nove članove tima. “Od brending projekata trenutno radimo na vizualnom identitetu i pakiranju craft koktela te brand strategiji jedne hrvatske regije. Od video projekata radimo promo video za marketinšku agenciju iz Los Angelesa, te promo video za hrvatsku digitalnu agenciju Bornfight” otkrivaju ponosno.

Brending biznisu daje dodatnu vrijednost

Andrej Virant Sadiković
Sandro Lendler

Iako mi je sada puno jasnije kako zapravo funkcionira njihov posao i što on sve podrazumijeva, zapravo me zanimalo i koliko je danas prema njihovom mišljenju ključan dobar brending, odnosno što bi savjetovali onim brendovima ili osobama koji misle da to recimo i nije toliko važno. “Mi naravno mislimo da je jako bitan. On ima više funkcija. Za početak, to je identifikacija vašeg branda i u tom smislu je poželjno da bude prepoznatljiv. Ako ulažete u oglašavanje, uz dobar brending imate veće šanse da će kupci shvatiti i zapamtiti da je to oglas za vaš brand. Jedno istraživanje pokazalo je da se kupci mogu prisjetiti samo 16% tv oglasa za koje mogu točno reći kojem brandu pripadaju. Osim toga, brendingom i estetikom signalizirate kupcima kakav ste vi brand. To vam pomaže da se pozicionirate na željeni način. Brending je komunikacijski sloj koji biznisu može dati dodanu vrijednost” uvjeravaju me dečki, a ja dalje navodim razgovor u smjeru da doznam i koliko im realno treba vremena za promišljanje od ideje do realizacije otkad im klijent pristupi.

Pričaju mi kako sve ovisi o veličini projekta i koja im je početna točka. Nije isto ako brend već postoji ili ako ga smišljaju od nule. Također, nije isto ako rade brending za jedan proizvod ili korporaciju s puno podbrendova. Ali ugrubo, radi se o periodu između mjesec i tri mjeseca, ovisno o opsegu posla. Za kreativni proces pak uvijek počinje s dijagnostikom, razgovorom s klijentom, brifiranjem. Nakon toga prelaze na strateški dio i istraživanje, te na kraju dolazi oblikovanje kreativnih rješenja koja se potom prezentiraju klijentu.

Uspjeh ime mu je Farina

Size

Komentiram i kako me oduševio njihov brending za Farina brašno za koji su dobili i vrijednu nagradu. Prisjećaju se kako su tada imali dovoljno vremena da strateški pristupe projektu, odnosno da kvalitetno naprave istraživanje kategorije proizvoda, ciljanih kupaca i temeljitu vizualnu analizu. Kad je proces takav onda se, govore, lakše dolazi do kvalitetnih prijedloga, a oni su ih imali nekoliko. Klijentu su ga lako prezentirali jer su im praktički prepričali cijeli proces iz kojeg je bilo jasno kako i zašto su došli do tog rješenja. Presudna je i hrabrost menadžmenta Granolia, koji se nisu bojali donijeti odluku da naprave nešto drugačije i novo, kako za njih, tako i za cijelu kategoriju brašna.

Iako im je Farina definitivno drag projekt, dečki mi kažu kako je teško izdvojiti jedan koji im je najdraži. U posljednje vrijeme imali su privilegiju ući u selekciju Izložbe hrvatskog dizajna s tri rada koja su nam vrlo draga. Osim spomenutih VK vina i Farina Speciale, treći rad je bio za Solfeggio music project koji je glazbeni program njihovog kreativnog direktora Andreja koji je ujedno i DJ. Glazba je, ističu, vrlo bitna u njihovom radu i životu, pa su tako i vrlo ponosni na nedavnu suradnju s globalno popularnim elektronskim triom Swedish House Mafia, za koje su radili nekoliko videa za društvene mreže.

Pandemija, neizvjesnost i novi ured

Jurica Koletić
Sandro Lendler

Moram priznati da sam u razgovoru s Juricom, Andrejom i Ivanom stekla dojam da posla imaju jako puno, morala sam ih pitati kako se na njih i posao odrazila ova pandemija te kako su podnijeli prethodne mjesece i u kojoj su fazi sada. “Za nas je 2020. započela fantastično, imali smo sjajne projekte na horizontu taman pred prvi lockdown. Onda je većina tih projekata otkazana ili pauzirana, i uslijedilo je par mjeseci neizvjesnosti. Srećom, ubrzo su se stvari više manje vratile u normalu. Trenutno radimo punim kapacitetom, a dogodila se i jedna prekrasna novost. Usred krize ušli smo u partnerstvo s jednim od naših prvih klijenata, vinarijom VK. Za njih smo radili puno toga, između ostaloga i dizajn butelja koje su, baš kao i Farina Speciale, ušle u selekciju Izložbe hrvatskog dizajna 19/20. VK vina i sama vinarija imaju ogroman potencijal, a mi sada radimo na tome da ga ostvarimo. Nedavno smo lansirali novi web i webshop, pa tamo možete vidjeti kako to izgleda sljubljivanje vina i dizajna” pričaju mi zadovoljno, a tu je i još jedna sjajna vijest jer su se upravo zbog veličine i konfiguracije novog studija u kojem će sada imati prostor za snimanje i fotografiranje, preselili u ovaj novi prostor. Dodaju kako ga uređuju sami, postepeno, a kod njega ih je, kažu, privukla lokacija mirnog zelenog Mihaljevca. Govore da na njih djeluje vrlo inspirativno, ali i da su u prethodnom uredu proveli četiri godine pa im je dobro došla i promjena kao takva sama po sebi.

Ivan, Andrej, Jurica i Ivan
Sandro Lendler

Svjesna i sama rada u timu, zanimalo me i kako se slažu, rješavaju razne situacije te imaju li prostora za kompromise. Svi govore da se slažu izvrsno, a kako već godinama rade skupa funkcioniraju kao prava mala obitelj. Kao prednost time navode slobodu da biraju i kroje svoj put kako misle da je najbolje, a kao manu navode veliku odgovornost i ovisnost o samom sebi. Za kraj, nisam izdržala da ih ne upitam koliko je zapravo teško ili nije raditi njihov posao, odnosno koliko moraju biti kreativni i može li se kreativnost naučiti ili je to nešto što dođe urođeno. Objašnjavaju mi da je u pitanju poprilično težak posao jer zahtjeva talent, rad, dobar multidisciplinaran tim i iskustvo. “Kreativnost je naš posao. Uzimamo nama poznate ideje i kombiniramo ih tako da dobijemo novu ideju kojom ćemo riješiti problem stavljen pred nas. To se može učiti i vježbati, ali nužan je talent i konkretne vještine” poručuju ovaj zbilja sjajni, vrijedni i naravno, kreativni dečki pred kojima je, logično, blistava budućnost.

Prati S1 i na našim društvenim profilima:

Facebook Instagram YouTube