Veliki povratak

Phoebe Philo mogla bi unijeti pozitivnu promjenu u modnu industriju

Nakon četiri godine pauze, na modnu scenu vraća se čuvena dizajnerica

FOTO: Profimedia

Sinoć je u medijima odjeknula vijest da se čuvena britanska dizajnerica Pheobe Philo vraća na modnu scenu u rujnu ove godine. Prisjetimo se da je prije šest godina Business of Fashion prenio prijelomnu vijest – a ta je da se dizajnerica nakon pauze od tada četiri godine vraća na scenu. Philo je 10 godina vodila francusku modnu kuću u vlasništvu grupe LVMH, Celine, a sada će voditi vlastiti brend koji će se zvati jednostavno – Pheobe Philo.

Kad je u prosincu 2017. objavljeno da Philo napušta Celine nakon što je 10 godina bila kreativna direktorica brenda, mnoge je vijest pogodila. Vidljivo je to bilo ne samo u patetičnim izljevima na društvenim mrežama već u brojkama na tržištu. Već iduće godine, nakon što je najavljeno da će je zamijeniti Hedi Slimane, na platformi za prodaju dizajnerske second hand odjeće The Real Realu je potražnja za komadima koje je Philo dizajnirala porasla za 30 posto. A nakon što je Slimane prikazao prvu kolekciju, na još jednoj sličnoj platformi, Vestiaire Collectiveu, potražnja za komadima s potpisom Phoebe Philo porasla je za 43 posto u odnosu na godinu ranije, piše Fashion United.

Čvrst je to dokaz da kupci itekako ostaju vjerni dizajnerima koje poistovjećuju s brendom, ali i da Philo nije jedna obična dizajnerica.

KAKAV JE BREND OSMISLILA PHOEBE PHILO

AFP

Kako je WWD objavio novi brend Phoebe Philo trebao bi biti fokusiran na održivu odjeću i bazične komade. Neki su im izvori rekli i da Philo radi na vlastitoj kolekciji još od 2006. godine kad je napustila kuću Chloe, no tada joj je to bilo preskupo pa je odlučila otići u Celine.

Britanska dizajnerica, inače odlikovana kraljičinim odličjem OBE, potvrdila je ovu vijest na službenom Instagram profilu brenda, a ako je suditi prema onome što je kroz svoju karijeru radila u kući Celine, onda će nam njen novi brend donijeti niz it torbica i puno odjeće za emancipirane žene koja je kreirana sa svježim pogledom na krojeve i žensku siluetu.

Philo je, naime, za svog rada u kući Celine kreirala torbe kao što su Luggage, Tri-fold i Belt, u modu je vratila (ili uopće uvela?) Birkenstock natikače kojima je dodavala krzno, bila je kraljica color-block trenda kad je bio aktualan prije osam godina, a mnogi kažu da je zaslužna čak i za povratak adidas Stan Smith tenisica u modu jer ih je obično nosila kad bi izašla nakloniti se nakon svake revije kuće Celine.

PANDEMIJA NIJE PROMIJENILA NJEZIN NAČIN RADA

Pheobe Philo na Time 100 Gala zabavi u čast 100 najutjecajnijih ljudi magazina Time, travanj 2014.

Nije široko poznato da je, unatoč intenzivnom radu u modnoj kući Celine, Phoebe Philo iznimno cijenila odmor i vrijeme provedemo s obitelji. Upravo zato je odbijala održavati revije na egzotičnim lokacijama kao što to čine brojne modne kuće, a LVMH je pristao premjestiti sjedište kuće u London kad je Philo postala kreativna direktorica kako bi mogla više vremena provoditi sa suprugom i troje djece. Osim toga, zbog nedostatka odmora Philo je 2006. napustila kuću Chloe, a kad je otišla iz Celine, čuvena modna kritičarka Cathy Horyn za The Cut je pisala upravo o tome kakav je luksuz uzeti malo odmora u modnoj industriji i kako Philo u tome možda ipak nije uspjela. No, ova velika dizajnerica uzela je tada dvogodišnju pauzu nakon koje je u kući Celine radila čuda, a čini se da joj i ova pauza od šest godina dobro došla. Osim toga, takav pristup poslu čini se izrazito pogodnim za doba globalne pandemije s kojom i dalje živimo.

Philo izrazito cijeni i odmor uma od društvenih mreža i stalnih podražaja kojima smo bombardirani kroz razne kanale na internetu. Poznato je da sama uopće nema profile na društvenim mrežama, a čak ni kuća Celine nije imala profil na Instagramu sve do veljače 2017. godine. I sve to nije joj donijelo manju popularnost, dapače, učinilo je brend Celine jednim od najekskluzivnijih na svijetu, a danas pak odlazak s društvenih mreža pojedini brendovi kao što je popularna Bottega Veneta, koriste kao marketinški trik.

U vremenu kada se brendovi moraju prilagoditi novim pravilima nakon nekoliko godina tijekom kojih su izbacivali po osam kolekcije godišnje, sa svojima timovima i stotinama uzvanika putovali u egzotične krajeve samo zbog jedne revije koja će trajati 15 minuta, čini se da je Phobe Philo korak ispred svih.

Uostalom, sporiji tempo kojem su se brendovi okrenuli daje nadu da će u prvi plan ponovno doći kreativnost i kvaliteta, a ne ultrabrza hiperprodukcija. To su vrijednosti koje su kod Phoebe Philo na prvom mjestu zbog čega bi mogla izrazito povoljno utjecati na aktualnu klimu u modnoj industriji kao i na mlade dizajnere koji moraju razumjeti da oni pišu pravila i da ih nitko ne prisiljava da pucaju pod pritiskom starih normi modne industrije.