INTERVJU

Ova žena stoji iza najljepših ambalaža hrvatskih beauty proizvoda. Upoznajte Ivanu Glažar Bilić

Otkrila nam je gdje ja naučila sve što danas zna, kako joj izgleda jedan radni dan i na kojim projektima trenutno radi

Sigurno ste već zamijetili divne retro ambalaže nove linije kozmetike Neva1918 kao i one Biobazinog izdanja legendarnog Orahola. Iza njih stoji Ivana Glažar Bilić, kreativna direktorica tvrtke Magdis koja je zaslužna za razvoj identiteta niza brendova i to već zadnjih šest godina.

Povodom predstavljanja linije Neva1918 – Hommage la Beaute, Ivana nam je otkrila kako je došla do svoje današnje pozicije, gdje se obrazovala, ali i kako izgleda jedan običan radni dan u njenom životu.

AMBALAŽE KOJE SU NAGRAĐIVANE JUGOSLAVENSKIM OSKARIMA

“Kao Magdisova kreativna direktorica, u zadnjih sam šest godina radila na razvoju identiteta svih brendova iz portfelja, s najvećim naglaskom, naravno, na Biobaza prirodnu kozmetiku. Magdisovom akvizicijom Neve od Atlantic grupe, preuzela sam sa svojim timom i Nevine brendove – Rosal, Plidenta, Melem, Dipterol… i tada je krenula i ova divna priča s Nevom1918,” otkrila nam je Ivana.

Rad na ambalažama Nevinih proizvoda koji su posljednji predstavljeni javnosti tijekom proteklog tjedna, počeo je s istraživanjem rada Marije Kalentić koja je još u prošlom stoljeću bila zadužena za dizajn Nevine kozmetike. “Proučavajući dostupne materijale od prije gotovo jednog stoljeća, zatim rad Marije Kalentić koja je osvajala jugoslavenske Oskare za dizajn ambalaže, a bila je zadužena za dizajn Nevine kozmetike, osjetila sam snažno strahopoštovanje, a istovremeno i veliki izazov u oživljavanju tako nečeg jedinstvenog za generacije mojih baka i djedova, ali i roditelja. Iz arhiva mi je bio dostupan samo jedan vizual koji sam koristila za ručno iscrtavanje elemenata kako bih dobila što autentičniji dizajn, koji vjerodostojno ocrtava duh vremena u kojem su proizvodi nastali. Dodavanjem suvremene tipografije i odabira tiskarskih tehnika dobili smo jedinstvenu ambalažu sa željom da se ističe na policama i kupcu priča posebnu priču.”

Osim Neve, Ivana je radila dizajn za cijelu liniju Biobaze, zatim Liquid Silk posebnu liniju krema za njegu ruku, niz brendova hotelske kozmetike, poput Meneghettija, a nešto što joj je posebno drago, kaže, je nova linija Rosal kozmetike za njegu lica, koja je još u razvoju, a pojavit će se na jesen na tržištu. “Nakon što završim dizajn ambalaže, radim i na kampanjama te pripremam sa svojim timom razne promo i marketinške materijale, vizuale oglasa i kampanja, kataloge i sve što je potrebno za promociju.”

Najdraži projekt do sada ne može izdvojiti. “Kad se unesem u neki projekt koji me inspirira, potpuno sam predana razvoju ideja koje me toliko obuzmu da mislim da je gotovo svaki projekt najvažniji. I tako ih i tretiram. No gledajući s odmakom, neki su ostavili snažniji dojam na mene, poput Neve 1918. Vjerojatno zbog snažne priče koju taj brend nosi sa sobom, zbog retrospektive jednog razdoblja koje je toliko davno, a istovremeno toliko suvremeno i vrijedno.”

NAKLONJENOST UMJETNOSTI OD MALIH NOGU

“Oduvijek sam bila naklonjena umjetnosti i umjetničkom izražavanju”, kaže Ivana. “Već sam i prije osnovne školi bila uključena u razne aktivnosti, poput glazbenog dječjeg vrtića, dramske i likovne skupine, te glazbene škole. Zatim sam u srednjoj nastavila s glazbenim obrazovanjem te završila glazbenu školu Pavla Markovca – smjer klavir, te srednju školu za primijenjenu umjetnost i dizajn. Prirodan slijed je bio studij i diploma Produkt dizajna na Arhitektonskom fakultetu u Zagrebu, a zatim su uslijedila i dodatna obrazovanja poput usavršavanja na University of the Arts London na području dizajna, tipografije, kreativnih projekata. Prva sam radna iskustva stekla u kreativnom Studiju Sudar, kao freelancer te zadnjih šest godina kao kreativni direktor u Magdisu.”

A kako izgleda običan radni dan u životu jedne kreativne direktorice? “Unutar našeg marketinškog i dizajn odjela, radni dan počinje u 8 ujutro kada imamo naš mali jutarnji kava ritual u kojem prolazimo sve tekuće projekte, koji su nam rokovi, što je hitno i da li postoje neki novi, žurni zahtjevi ili zaostaci koje moramo dovršiti. Ima dana kada radim isključivo na projektima dizajna, novih koncepata i ideja, do dana koje provedem isključivo na sastancima ili pak na ovjerama tiska u tiskarama diljem Hrvatske. Cijeli je odjel dobro posložen, izvrsna je radna atmosfera, poštujemo se i jako dobro razumijemo. Uskačemo si u kriznim trenucima, pomažemo, inspiriramo i svima nam je cilj da napravimo dobar posao i sjajne projekte na koje smo, na kraju dana, svi ponosni.”

Ivana kaže da je sama sebi najveći kritičar i da nikad neće izložiti ideju s kojom nije u potpunosti zadovoljna. “Inspiraciju dobivam sa svih strana, a posebno u izmjeni ideja s predsjednikom Uprave Markom Grossom koji je izuzetno kreativan i vizualan tip osobe. Ja kao grafička dizajnerica i art direktorica razmišljam u slikama, riječi su mi nešto apstraktnija forma, tako da su slike ono što vidim i doživljavam u svojim kreativnim procesima. Svaki projekt je zaseban i prije nego krenem u kreativni proces, dobro proučim kreativni brief koji dobijemo od odjela marketinga, a koji sadrži sve značajne detalje o projektu ili proizvodu, analize, ciljnu skupinu, pozicioniranje i nakon toga krenem razmišljati o smjeru i razvoju same ideje. Ponekad se dogodi da je inspiracija i realizacija trenutna, no nekad se dogodi da nisam zadovoljna s prijedlozima te ih jednostavno odložim i krenem dalje, pa se ponekad vratim na početak i izbrusim inicijalnu ideju. Sama sam sebi najveći kritičar i očekujem puno od sebe… Dok ne budem u potpunosti zadovoljna s prijedlogom ili idejom, ne izlažem ju dalje.”

NOVI PROJEKTI I POGLED U BUDUĆNOST

Na pitanje gdje sve možemo vidjeti njezine radove Ivana odgovara da nikada nije radila na osobnoj promociji i da su njezini radovi uglavnom na policama drogerija. “Kaže se da su kod postolara najlošije cipele, tako je i kod mene. Napravila sam cijeli niz projekata i raznih kreativnih portfolija, no svoj nisam nikada dovršila. Nisam nikada radila na osobnoj promociji, ispalo je da moji projekti i radovi govore u moje ime, a većinu ih možete pronaći na policama kozmetike za njegu lica i tijela drogerija ili većih trgovina. Imala sam sreću da sam imala dobre poslove i da su projekti sami pronalazili mene.”

Trenutno radi na novim proizvodima brenda Rosal zbog čega je, kaže, posebno uzbuđena. “Kolegice iz odjela Istraživanja i razvoja su razvile izvrsnu paletu proizvoda za njegu lica koji bi se pod brendom Rosal trebali ove jeseni naći na policama drogerija. Za tu smo liniju dugo osmišljavali dizajn, opet smo posegnuli u bogati fundus Marije Kalentić te iz njega uzeli prepoznatljivi Rosalov pleter, kao jedan ekskluzivni element koji će se provlačiti i na ambalaži novog pakiranja. Nadam se da će se svidjeti svim ženama i da će osim u kvaliteti njege uživati i u izgledu kutijica, tubica i lončića za kreme i maske.”

A što bi savjetovala nekome tko želi slijediti njene korake? “Svoje sam prve korake napravila u kreativnom Studiju Sudar gdje sam imala izvrsnog mentora Sinišu Sudara koji me uveo u svijet dizajna, naučio razmišljati i gledati stvari iz drugog kuta, razumjeti potrebe raznih industrija, kako razmišljaju potrošači iz različitih ciljnih skupina, kako se neprestano moram educirati i raditi na osobnom i profesionalnom razvoju. Najbolji savjet koji mi je dao bio je da se ne bojim eksperimentirati i da na svakom projektu pokušam izaći iz vlastite zone udobnosti i unesem dašak nečeg novog i neočekivanog.”