PRIČA

Oslikavala je kulise za predstave na West Endu, surađivala s Versaceom i Balenciagom, a sad želi oslikati Hrvatsku

Splitska umjetnica u Londonu je izgradila zavidnu karijeru, a sada se vratila u Hrvatsku u kojoj želi vidjeti promjene

Korana Celan rođena je Splićanka, umjetnica s dugogodišnjim iskustvom rada na području umjetnosti u Hrvatskoj, Velikoj Britaniji i SAD-u. Svoju umjetničku karijeru započela je u ratnim vremenima gdje je po završetku Škole za primijenjenu umjetnost i dizajn uskočila u kazališne i filmske vode te se posvetila karijeri profesionalnog šminkera. Nakon dugogodišnjeg rada na području Hrvatske preselila se u London usavršiti svoje znanje.

Korana je u London odselila još 1998. godine, a karijeru tamo započela je pod vodstvom BBC-jeve profesorice šminke uz koju je usavršila svoje sposobnosti za izradu specijalnih efekata za film i kazalište. Desetak je godina bila profesionalna scenska šminkerica, te je usko surađivala s brojim poznatim modnim i beauty brendovima kao što su Laura Mercier, Versace, Balenciaga i mnogi drugi.

Potom je svoj spektar djelovanja proširila upustivši se u dzajn interijera. Vodila je milijunske projekte kao stilistica i savjetnica za umjetnost velikih londonskih kuća kao šti su Tara Larkin, Berkeley Homes, Urban Renaissance, Farrow & Ball i sličnih, no cijelo joj je vrijeme nešto nedostajalo. Kako sama kaže, izostalo je zadovoljstvo duha.

OTVARANJE VLASTITOG ATELJEA

korana celan

“Željela sam se posvetiti radu koji će donijeti bogatstvo stvaranja u prostoru pa sam otvorila Mixed Media Art Studio – ATELIER 63 u Londonu. Surađivala sam s privatnim i komercijalnim organizacijama i u ponudi mojih usluga sam se počela isključivo koncentrirati na oslikavanje velikih platna, zidova i namještaja”, govori nam.

Tu se, kaže, stvorio spoj klasičnog i urbanog stila te je dobila poziv za suradnju nagrađivanog klasičnog umjetnika Nelsona Ferrera koji predaje klasičnu umjetnost na vodećim institucijama kao što je National Portrait Gallery. “Zajedno smo izlagali pod pokroviteljstvom White Chapel Gallery i Spitafeilds Studios u Londonu. Moje daljnje razvijanje nastavilo se pod vodstvom Jamesa Rowsa (DAP Studio) specijalista scenskih tehnika i oslikavanja West End predstava u Londonu gdje sam se usavršavala po pitanju tehničkog dijela izvedbe scenografskih elemenata.” I tako se njezina umjetnička karijera krenula odmotavati.

PANDEMIJA UTJEČE NA RAZVOJ UMJETNOSTI, A LONDON POSTAJE MELANKOLIČAN

James Rowse

U srcu pandemijskih dana njena kreativnost ne prestaje biti zapažena pa je tako ove godine postala članica organizacije UK COLAB na poziv direktora Adriana Ekenhalla. “Radi se o jedinstvenoj organizaciji vođenoj umjetnicima za umjetnike gdje usko surađujem u procesu organizacije prostora za evente.” U srcu istočnog dijela Londona stvaraju umjetnički studio, skejt park, zidove za oslikavanje, prostor za izložbe i kreativne evente.

“Pandemijska situacija ostaje i još uvijek utječe na daljnji razvoj umjetnosti, a sam London kao takav u suštini stagnacije odlazi u pravcu melankolične odvojenosti od Europe gdje se rađa megalomanska potreba za pripadanjem.” Izoliranost u metaforičkom i doslovnom smislu ponukala je Koranu da pokrene ostvarivanje davne želje da se plasira na području svoje rodne zemlje neovisno o njenom daljnjem radu na području Velike Britanije. I tako se ponovno našla u Hrvatskoj.

POVRATAK U HRVATSKU I OTVARANJE NOVIH MOGUĆNOSTI

korana celan

“Povratak u Hrvatsku u vrijeme pandemije mene osobno pogađa na svim nivoima. Osjećaj slobode koji je preko noći oduzet i virtualne mogućnosti ponukale su me da pokrenem svoje vizije u srcu mog rodnog grada Splita. Smisao života je biti toliko sretan da nema potrebe za ponovnim rođenjem. Smatram da Hrvatska ima veliki potencijal jer većina Hrvata napušta Hrvatsku. Time se sama konstrukcija države kao takve mijenja i otvara se novo tržište i mogućnosti, tu se naravno osvrćem na kreativnu industriju.”

Svoje usluge oslikavanja zidova, platna i namještaja, bilo to u komercijalne, privatne ili scenske svrhe nudi na području Dalmacije i općenito Hrvatske. Smatra da je pandemija idealna za daljnje razvijanje i buđenje kreativnog dijela svijesti na našem području. “Ja kao umjetnica i muralistica želim donijeti nešto novo doma. Zamjećujem zasićenje uličnom umjetnošću i grafita stilom, a ne dovoljnim razvijanjem klasičnog oslikavanja zidova kao tehnike.”

U LONDONU JE POSVE NORMALNO OSLIKATI ZID U PROMOTIVNE SVRHE

Thomas Krstulović

Dodaje da ne postoji konstruktivna urbana rješenja u hrvatskim gradovima, koja bi omogućila oslikavanje vanjskih zidova u svrhe promotivnih reklama i time omogućila umjetnicima platformu za rad. U Londonu je sasvim normalno oslikati zid u promotivne svrhe, ali da taj vizualni dio ima osmišljenu priču drugačiju od one koje ćete dobiti običnim grafičkim dizajnom i printom. Klasičnom tehnikom oslikavanja donosimo novu dozu osviještenosti u društvu, a da ne pričamo o trajnosti samog rada.”

Smatra da se s malo volje i vjerovanja u sebe može postići puno i dovesti nas kao naciju do općeg prihvaćanja u društvenim normama kulturnih zbivanja u svijetu. “Time ATELIER 63 ostaje kao zadana platforma beskrajno kreativnih mogućnosti. Moramo vjerovati da smo nadareni za nešto i tu stvar, bez obzira na cijenu, moramo postići. Nisam imala jasnu viziju o tome oduvijek jer kada nemate plan B jako je teško iskristalizirati budućnost. No, znala sam da umjetnost jednostavno mora ostati uz mene jer to je ono što ljudima nosi ravnotežu u životu. Razvijanjem umjetnosti razvijamo um, širimo ono dobro što u ljudskoj formi drži opstanak naših bića i time taj začarani krug ljepote ne prestaje. Uspjeh često postižu oni koji znaju da je neuspjeh neizbježan.” Koranine radove možete pogledati na koranacelan.com

Prati S1 i na našim društvenim profilima:

Facebook Instagram YouTube
Više s weba